Λίγες μόλις ημέρες μετά το ταξίδι- αστραπή στο εμιράτο του Άμπου Ντάμπι της υπουργού Οικονομίας κ. Λούκας Κατσέλη και του υπουργού Επικρατείας κ. Χάρη Παμπούκη, η κυβέρνηση έδωσε το «πράσινο φως» για την απόκτηση του ελέγχου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την εταιρεία Αbu Dhabi Μar.
H κυβερνητική απόφαση, που ανακοινώθηκε χθες από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας, ανοίγει τον δρόμο για μια νέα αναπτυξιακή πορεία στη μεγαλύτερη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας. Βάσει της συμφωνίας που είχε συναφθεί εδώ και πάνω από δύο μήνες ανάμεσα στην ΤhyssenΚrupp και την Αbu Dhabi Μar, η οποία εγκρίθηκε χθες και από την ελληνική κυβέρνηση, η αραβική εταιρεία αποκτά το 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ενώ το υπόλοιπο 24,9% παραμένει στα χέρια του σημερινού ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων, του γερμανικού ομίλου της ΤhyssenΚrupp.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που τα τελευταία χρόνια «ζούσαν» αποκλειστικά από τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, μετά τον έλεγχό τους από την αραβική εταιρεία θα κάνουν άνοιγμα και στην προσοδοφόρα αγορά των μέγα-γιοτ.
Πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας διευκρίνιζαν χθες ότι η όποια συμφωνία με την εταιρεία από το Άμπου Ντάμπι για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν ανατρέπει την αρχική προτίμηση της κυβέρνησης για την κατασκευή των έξι φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού από τη γαλλική ναυπηγική βιομηχανία DCΝS και τον Έλληνα συνεταίρο τους, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Εκκρεμότητες
Πάντως μέχρι την οριστική συμφωνία πρέπει να λυθούν μέσω διαπραγματεύσεων μια σειρά εκκρεμoτήτων που υπάρχουν ανάμεσα στην ελληνική και τη γερμανική πλευρά. Η πρώτη και σημαντικότερη είναι η παράδοση των τεσσάρων σύγχρονων υποβρυχίων τύπου 214. Το ένα από αυτά, το Παπανικολής, έχει συμφωνηθεί να μην παραληφθεί από την Ελλάδακ. Η άλλη εκκρεμότητα αφορά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιστραφούν από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά 250 εκατ. ευρώ στην ελληνική κυβέρνηση επειδή έχουν χαρακτηριστεί ως παράνομες επιδοτήσεις.