Επικοινωνιακό τρικ του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζουν οι ιεράρχες τον διαχωρισμό
Με ψυχραιμία (αλλά ίσως πιο υποτονικά απ' ό,τι θα έπρεπε) αντιμετωπίζει η Ιεραρχία, στη συντριπτική της πλειοψηφία, την επιχείρηση αλλαγής ατζέντας από την κυβέρνηση,
με την ανακοίνωση της πρόθεσης να προωθηθούν αλλαγές στον καταστατικό νόμο της χώρας. Η «ευαγγελιζόμενη» από τον ΣΥΡΙΖΑ αναθεώρηση του Συντάγματος, με πρόταγμα το ζήτημα των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας, μετά την αρχική έκπληξη, δεν προκαλεί -σχεδόν καμία- ανησυχία στους κόλπους της Ιεραρχίας.
Οι περισσότεροι μητροπολίτες εκτιμούν στις παρασκηνιακές συζητήσεις τους ότι πρόκειται για ένα επικοινωνιακό τέχνασμα της κυβέρνησης, προκειμένου να μεταφέρει την πολιτική συζήτηση σε ένα πεδίο πρόσφορο για τον ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να ερεθίσει τα ακροαριστερά αντανακλαστικά του εκλογικού κοινού του ΣΥΡΙΖΑ, την ίδια ώρα που οι θέσεις του κόμματος κινούνται ξεκάθαρα στον χώρο της σοσιαλδημοκρατίας.
Από την εποχή ακόμα του ΠΑΣΟΚ, επί Ανδρέα Παπανδρέου, ή με τον νόμο Τρίτση για την απαλλοτρίωση της εκκλησιαστικής περιουσίας, αλλά και σε πιο πρόσφατες περιόδους της πολιτικής Ιστορίας, όπως με την πρωτόγνωρη σύγκρουση Χριστόδουλου - Σημίτη, με αφορμή το θρήσκευμα στις ταυτότητες, η Εκκλησία έχει πλέον στιβαρή εμπειρία στην αντιμετώπιση της επιχειρηματολογίας από την εκάστοτε κυβέρνηση που επιχειρεί να θέσει ατζέντα αλλαγής του status quo Πολιτείας - Εκκλησίας.
Κάπως έτσι ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ μιλώντας χθες στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 έθεσε τη νομική πτυχή των σχέσεων κράτους - Εκκλησίας, σημειώνοντας ότι «είμαστε ένα ορθόδοξο έθνος, κατά μεγάλη πλειοψηφία, αλλά έχουμε δημιουργήσει ένα ουδετερόθρησκο κράτος, όπως προβλέπει άλλωστε και το άρθρο 13 του Συντάγματος», όπως και ότι «η Εκκλησία δεν είναι ενωμένη με το κράτος, υπάρχουν διακριτότατοι ρόλοι με το Σύνταγμα του 1975».
Ο Θεσσαλονίκης Ανθιμος μίλησε στον Σκάι και τόνισε ότι στην πλειονότητά του ο κλήρος ούτε θέλει να συζητήσει για τον διαχωρισμό ούτε είναι διατεθειμένος να το πράξει.
Τέλος, ο μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος ανέφερε ότι «κάθε φορά που μία κυβέρνηση έχει πρόβλημα, ρίχνει λίγο εκκλησιαστικό. Είναι ένας αποπροσανατολισμός και ούτε πρόκειται να περάσει, γιατί μια τέτοια συνταγματική αναθεώρηση θέλει και τη συναίνεση του λαού».
Από την εποχή ακόμα του ΠΑΣΟΚ, επί Ανδρέα Παπανδρέου, ή με τον νόμο Τρίτση για την απαλλοτρίωση της εκκλησιαστικής περιουσίας, αλλά και σε πιο πρόσφατες περιόδους της πολιτικής Ιστορίας, όπως με την πρωτόγνωρη σύγκρουση Χριστόδουλου - Σημίτη, με αφορμή το θρήσκευμα στις ταυτότητες, η Εκκλησία έχει πλέον στιβαρή εμπειρία στην αντιμετώπιση της επιχειρηματολογίας από την εκάστοτε κυβέρνηση που επιχειρεί να θέσει ατζέντα αλλαγής του status quo Πολιτείας - Εκκλησίας.
Κάπως έτσι ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ μιλώντας χθες στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 έθεσε τη νομική πτυχή των σχέσεων κράτους - Εκκλησίας, σημειώνοντας ότι «είμαστε ένα ορθόδοξο έθνος, κατά μεγάλη πλειοψηφία, αλλά έχουμε δημιουργήσει ένα ουδετερόθρησκο κράτος, όπως προβλέπει άλλωστε και το άρθρο 13 του Συντάγματος», όπως και ότι «η Εκκλησία δεν είναι ενωμένη με το κράτος, υπάρχουν διακριτότατοι ρόλοι με το Σύνταγμα του 1975».
Ο Θεσσαλονίκης Ανθιμος μίλησε στον Σκάι και τόνισε ότι στην πλειονότητά του ο κλήρος ούτε θέλει να συζητήσει για τον διαχωρισμό ούτε είναι διατεθειμένος να το πράξει.
Τέλος, ο μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος ανέφερε ότι «κάθε φορά που μία κυβέρνηση έχει πρόβλημα, ρίχνει λίγο εκκλησιαστικό. Είναι ένας αποπροσανατολισμός και ούτε πρόκειται να περάσει, γιατί μια τέτοια συνταγματική αναθεώρηση θέλει και τη συναίνεση του λαού».