'εκτελούν εντολές από τα ανώτερα στελέχη'
ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΜΠΟΥΡΔΑΚΟΥ
Το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε είναι: εάν οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» (μ.τ.Ι.) είναι επικίνδυνοι. Όλοι γνωρίζουμε τους ανθρώπους αυτούς. Καθημερινά τους συναντάμε στους δρόμους, στις πλατείες, στο σταθμό του ηλεκτρικού, ακόμη έρχονται και στα σπίτια μας. Αυτό που κάνουν οι «μ.τ.Ι.», το γνωστό «έργο» όπως το ονομάζουν, είναι η αγνή λατρεία που προσφέρουν στον Ιεχωβά.
Η εταιρεία «Σκοπιά» εκπαιδεύει τους οπαδούς της, σε τέσσερεις η πέντε ημέρες την εβδομάδα στις περίφημες συναθροίσεις , όπως τις ονομάζει. Εκεί αρχίζει η πλύση εγκεφάλου των θυμάτων. Την εκπαίδευση αυτή έχουν αναλάβει άτομα εγκεκριμένα από την εταιρεία (διορισμένα), όπως τους ονομάζει. Αυτοί με τη σειρά τους εκτελούν εντολές από τα ανώτερα στελέχη της «Σκοπιάς», δηλαδή από μία ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι μόνοι τους έχουν ανακηρυχθεί, ως προφητική τάξη, ως κανάλι και αγωγός του Θεού, ως ο «πιστός και φρόνιμος δούλος». Είναι οι μόνοι αδελφοί του Ιησού. Ο λόγος αυτών είναι η μόνη σωτήρια αλήθεια του Ιεχωβά. Δεν έχει ουδείς το δικαίωμα από τους οπαδούς να αμφισβητήσει τις διδαχές που τους παρέχονται διότι «ανταρσία εναντίον του «δούλου», ανταρσία εναντίον του Ιεχωβά».
Σε γενικές γραμμές η «Σκοπιά» έχει στόχο την οικονομικοπολιτική της εξουσία παγκοσμίως.
Παρατηρούμε τους οπαδούς να εξυπηρετούν τα σχέδιά της, δίχως και αυτοί να γνωρίζουν τους σκοπούς για τους οποίους κοπιάζουν. Σε αυτές τις συναθροίσεις διδάσκονται, ότι αυτοί μόνον είναι οι πραγματικοί Χριστιανοί και όλος ο υπόλοιπος κόσμος ανήκει στο στρατόπεδο του Σατανά. Όλους όσοι δεν είναι «μ.τ.Ι.» προσπαθούν να τους προσηλυτίσουν κάνοντας αυτό το έργο στον αγρό, όπως ονομάζουν όλους εμάς. Μοιράζουν τα περιοδικά «ΣΚΟΠΙΑ» και «ΞΥΠΝΑ» και άλλα διάφορα έντυπά της εταιρείας.
Είναι επικίνδυνη κάθε συζήτηση μαζί τους, για τον λόγο ότι σε αυτές τις συναθροίσεις διδάσκονται από τα έντυπά της «Σκοπιάς» όλες τις θέσεις και τις κακοδιδασκαλίες της με τον δικό της τρόπο. Για την πλήρη επιτυχία αυτής της εκπαιδεύσεως παραπέμπει και σε εδάφια της Αγίας Γραφής. Η παγίδα είναι έτοιμη. Κατ’ αρχήν όταν λέει Αγία Γραφή δεν αναφέρεται στα λόγια που ο Ιησούς Χριστός κήρυξε στους αποστόλους του και εκείνοι έγραψαν και παρέδωσαν στους διαδόχους της για να την παραλάβει η Εκκλησία σαν θεματοφύλακας της αληθείας.
Η «Σκοπιά» έχει εκδώσει δική της «αγία γραφή» (1993, 1997) στην οποία παραπέμπει τους οπαδούς της και αυτοί σε όποιον πλησιάζουν. Αυτό λοιπόν είναι το «ευαγγέλιο» της εταιρίας, όπου μας παρουσιάζει μισές αλήθειες, ψεύδη, παραποιημένα εδάφια, επιλεγμένα ώστε να είναι αληθοφανή για κάποιον που δεν γνωρίζει. Επίσης παραλείπει ολόκληρες προτάσεις, άλλοτε προσθέτει λέξεις και άλλοτε αφαιρεί, όπως και την ερμηνεία εδαφίων παραποιεί. Με όλα αυτά τα «εφόδια» οι εκπαιδευμένοι «μάρτυρες» προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο όλο για τη σωτήρια αλήθεια που κηρύττουν. Τους βλέπουμε με ένα χαμόγελο, που και αυτό το έχουν διδαχτεί σε μία από τις συναθροίσεις, με σκοπό να επιτύχουν την συμμετοχή μας για συζήτηση, την «γραφική μελέτη» όπως την ονομάζουν. Αυτό είναι το επικίνδυνο βήμα εκ μέρους μας. Από τα πρώτα μαθήματα διδάσκεται το νέο εκκολαπτόμενο θύμα ότι: «Τώρα αδελφέ μου που γνωρίζεις την αλήθεια, θα σε πολεμήσουν όλες οι δυνάμεις του σατανά. Πρώτη η οικογένειά σου αλλά και το ευρύτερο περιβάλλον σου. Πρόσεχε ο Ιεχωβά, που τώρα γνώρισες, μισεί αυτό το διαβολικό σύστημα, είναι το θεοσεβές μίσος. Γι’ αυτό μισούμε ό,τι ο Ιεχωβά μισεί και ό,τι αγαπά, αγαπάμε, όπως τους λάτρεις του, διότι κηρύττουν το όνομά του και δικαιώνουν την κυριαρχία του σε όλη τη γη».
Προσπαθούν με το έργο τους να αφαιρέσουν τη μομφή από το Θεό, την οποία επέφερε ο σατανάς όταν προκάλεσε τον Θεό στον κήπο της ΕΔΕΜ, λέγοντας ότι οι άνθρωποι μπορούν να αυτοκυβερνηθούν χωρίς την βοήθεια του Θεού, αμφισβητώντας έτσι την κυριαρχία του. Αυτό το ψέμα είπε στην Εύα και επέτυχε το σκοπό του. Αυτόν τον Θεό τον εκτεθειμένο, τον ντροπιασμένο προσπαθούν οι «μ.τ.Ι.» να αποκαταστήσουν.
Εδώ παρατηρούμε ότι ο Θεός της «ΣΚΟΠΙΑΣ» είναι ένας Θεός μειωμένος έναντι των πλασμάτων του και περιμένει από αυτά να τον σώσουν και να τον δικαιώσουν. Δηλαδή οι άνθρωποι σώζουν τον Θεό και όχι ο Θεός τα πλάσματά του. Με αυτήν την διδασκαλία η «ΣΚΟΠΙΑ» επιδιώκει την αύξηση του αριθμού στον κατάλογο των θυμάτων της, ώστε να διαθέτει τα διάφορα έντυπά της περισσότερο για αύξηση των εσόδων της. Αυτό είναι το πραγματικό πρόσωπό της και η θρησκεία το προσωπείο. Με την μέθοδο του ελέγχου της σκέψεως δημιουργεί κατευθυνόμενα άτομα, τα οποία δεν έχουν δική τους επιλογή στα όσα κηρύττουν, εφόσον δεν έχουν δική τους σκέψη, ούτε κρίση, μεταφέρουν τις διδασκαλίες της εταιρείας σε όλον τον κόσμο. Συμπέρασμα, το μεγάλο μέγεθος του κινδύνου που προκύπτει με τη συμμετοχή μας σε όλα αυτά τα θέματα τα οποία τους παρουσιάζουν: «την νωπή τροφή εν καιρώ…» όπως ονομάζουν τις εκάστοτε διδασκαλίες. Με την τροφή αυτή «τρέφονται» πνευματικά οι δύστυχοι οπαδοί. Παπαγαλίζουν τα λίγα εδάφια, που τους έχουν μάθει απέξω, εντυπωσιάζοντας τους συνομιλητές τόσο, ώστε να κυκλοφορεί η φήμη ότι οι «μ.τ.Ι.» γνωρίζουν όλη την Αγία Γραφή απέξω. Όμως δε συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εάν κάποιος γνωρίζει… και κατά τη διάρκεια αυτού του διαλόγου, τα ίδια εδάφια που μεταχειρίζεται ο «μάρτυς», τα οποία είναι μεμονωμένα ή πολλές φορές και μισά, τα διαβάσει ολόκληρα η αρχίσει λίγο πιο επάνω και λίγο πιο κάτω, δεν υπάρχει απάντηση εκ μέρους του «μάρτυρος». Αμέσως εφαρμόζει τη διδασκαλία της εκπαιδεύσεώς του. Αλλάζει θέμα πηγαίνοντας σε άλλο και κατ΄ αυτόν τον τρόπο, από θέμα σε θέμα προσπαθεί να μπερδέψει τον συνομιλητή του. Εάν ο συνομιλητής είναι καλά ενημερωμένος δεν ακολουθεί την τακτική του «μάρτυρος», επιμένει στο ίδιο θέμα. Διαφορετικά θα βρεθεί στη δύσκολη θέση να προσπαθεί να αποδείξει τα δικά του επιχειρήματα. Έτσι βρίσκεται σε θέση άμυνας, αγχωμένος ψάχνει απαντήσεις, αυτό που επιδιώκει ο μάρτυρας. Κατόπιν αυτού ακολουθεί και άλλη συνάντηση και άλλη… Στη διάρκεια των ομιλητών ο μάρτυρας έχει ένα δελτίο «έργο στον αγρό», σε αυτό σημειώνει πόσα έντυπα και ποια διέθεσε, πόσο χρόνο δαπάνησε… Π.χ. περιγράφει το συνομιλητή του, το γνωστό μας «φακέλωμα». Έρχονται πολλές φορές ή ο αρχικός συνομιλητής ή κάποιος άλλος μαζί του, πιο καλά εκπαιδευμένος. Δεν παραλείπουν κανένα. Ακόμη και στα σχολεία οι μικροί «μ.τ.Ι.» προκαλούν συζητήσεις και ενημερώνουν του συμμαθητές τους για τις διδασκαλίες της εταιρείας.
Στο στρατό τώρα πλέον η θητεία είναι η εκτέλεση κοινωνικής υπηρεσίας. Τους τοποθετούν π.χ. σε ταχυδρομεία, σε γηροκομεία και σε διάφορα ιδρύματα. Όπως αντιλαμβανόμαστε, ο δρόμος για τον «αγρό» είναι πλέον ελεύθερος… Κατόπιν δε της αναγνωρίσεώς της «ΣΚΟΠΙΑΣ» των «μ.τ.Ι» ως γνωστής θρησκείας.
Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου, δημοσιεύει η «ΣΚΟΠΙΑ» στο περιοδικό της «ΞΥΠΝΑ» το Φεβρουάριο του 2002 στη σελ. 22, γράφει και εξυμνεί την Ελλάδα η οποία υποστηρίζει τα θρησκευτικά δικαιώματα. Σε παλαιότερα έντυπά της την κατηγορούσε. Κάνει και αναφορά σε ανωτέρους αξιωματούχους, οι οποίοι έχουν και φήμη δικαίων ανθρώπων. Τους παραχωρήθηκε το κλειστό γυμναστήριο στο Μαρούσι για την συνέλευσή τους, στις 27-29 Ιουλίου 2001. Φυσικά, δεν παραλείπει να κατηγορεί την Ορθόδοξη Εκκλησία για παρέμβαση και πιέσεις εκ μέρους του κλήρου, οι οποίες δεν απέδωσαν. Στη σελίδα 11 γράφει ότι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων είχε αναγνωρίσει τους «μ.τ.Ι.» ως γνωστή θρησκεία και παραθέτει το Κυβερνητικό έγγραφο: «Οι Χριστιανοί μάρτυρες του Ιεχωβά θεωρούνται από την διοίκηση ως γνωστή θρησκεία με όλες τις έννομες συνέπειες που απορρέουν από το γεγονός αυτό». Κατά το ανωτέρω άρθρο του Συντάγματος, προστατεύονται ως στοιχεία της ελευθερίας της θρησκευτικής τους συνείδησης, η ελευθερία της λατρείας τους, ο τρόπος και τα μέσα έκφρασης της λατρείας και η ελεύθερη επιλογή τους ως προς τον τρόπο διοίκησης και οργάνωσης κάθε εκκλησίας η μάλλον ευρύτερα κάθε θρησκευτικής συσσωμάτωσής της… Η προστασία αυτής σαφώς επεκτείνεται και στον περιβάλλοντα χώρο και χώρο διοίκησης ή των εγκαταστάσεων στο Μαρούσι (το γραφείο τμήματος των μαρτύρων του Ιεχωβά) χώρο ιερό και καθαγιασμένο, αφιερωμένο στη λατρεία του Θεού. Αυτές οι εγκαταστάσεις αποκαλούνται «Οίκος Θεού» (Μπέθες).
Η απόφαση αυτή του Υπουργείου είναι σκανδαλώδης. Αφ’ ενός πλήττει τα πιστεύω των Χριστιανών, εφόσον αυτά τα οποία κηρύττει δεν έχουν καμία σχέση και προσβάλουν τα δόγματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και αφ’ ετέρου αφήνει τους Χριστιανούς στην Πατρίδα μας εκτεθειμένους στις προκλήσεις των «μ.τ.Ι.», οι οποίοι με την άδεια της Κυβερνήσεως, μπορούν πλέον να γυρίζουν ανενόχλητοι στους δρόμους, να έρχονται στα σπίτια μας, αφού αυτή είναι η αγνή λατρεία προς τον Θεό, την οποία οφείλουν να εκτελούν για να σωθούν.
Πάντοτε έκαναν το γνωστό έργο, αλλά κάπως συγκρατημένα. Ενώ τώρα, κινούνται πλέον χωρίς φραγμούς. Δεν θεωρείται προσηλυτισμός το κήρυγμα των κακοδοξιών της Σκοπιάς ακόμη και σε ανήλικα άτομα. Γίνεται κατανοητός ο άμεσος κίνδυνος των Χριστιανών, οι οποίοι πολλές φορές δε γνωρίζουν αυτά τα οποία ακούν. Με την άδεια της ελεύθερης δράσης, ήταν πάντοτε ότι επιθυμούσε η Σκοπιά, η παγίδα νέων οπαδών.
Διαβάζοντας το υπουργικό έγγραφο προκύπτουν βασικά ερωτήματα. Γράφει: «Οι Χριστιανοί «μ.τ.Ι.» θεωρούνται ως γνωστή θρησκεία». Κατ’ αρχήν πως αποκαλεί η διοίκηση του Υπουργείου τους μάρτυρες Χριστιανούς; Γνωρίζει το δόγμα της Σκοπιάς όσον αφορά στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού; Δεν μπορούν οι «μ.τ.Ι.» να ονομάζονται Χριστιανοί, αφού δεν πιστεύουν ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Θεός, αλλά κτίσμα του Ιεχωβά, επομένως φέρουν το όνομα ενός κτίσματος. Γράφει η εταιρεία στο βιβλίο της «Αγαθά Νέα» σελ. 118: «Ο Ιησούς δεν ήταν κατά το ήμισυ Θεός και κατά το ήμισυ άνθρωπος. Δεν ήταν ο Θεός εν σαρκί. Για να εξιλεώσει «το αμάρτημα του ενός» (Αδάμ) ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός έπρεπε να αποτελεί το ακριβές παράλληλό του άλλοτε τέλειου Αδάμ. Έπρεπε να είναι ένας τέλειος άνθρωπος, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.»
Όσο για θρησκεία, ακόμη και η λέξη ήταν απορριπτέα από την εταιρεία μετά βδελυγμίας, όπως γράφει στο βιβλίο της «ΕΧΘΡΟΙ» σελ. 102: «Η θρησκεία είναι αναπόσπαστο μέρος της οργανώσεως του σατανά». Όπως και στη σελ. 242 του ίδιου βιβλίου γράφει: «Η θρησκεία η ονομαζόμενη «Χριστιανική Θρησκεία» είναι εκβιασμός εφευρεθείς υπό του Διαβόλου όπως δυσφημήσει το όνομα του Παντοδυνάμου Θεού». Ακόμη, πως και από ποιούς ενημερώθηκε το Υπουργείο ώστε να γνωρίζει και αποφασίζει και επιβάλλει στην Ορθόδοξη Πατρίδα μας ως καθαγιασμένους χώρους και ιερούς τις εγκαταστάσεις της εταιρείας… Ο καθαγιασμός ενός χώρου τελείται από την Εκκλησία μας και μόνον εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος. Αυτό είναι το βασικό δόγμα της πίστεώς μας. Οι Χριστιανοί βαπτιζόμαστε εις το Όνομα της Αγίας Τριάδος. Η «ΣΚΟΠΙΑ» όχι μόνον δεν πιστεύει στην Αγία Τριάδα, αλλά κηρύττει ότι είναι ειδωλολατρική δοξασία, προωθημένη από τον σατανά για να εξαπατά τους ανθρώπους.
Όπως διαβάζουμε στο βιβλίο της «Προφητεία» σελ. 22: «Η προφητεία περί Αγίας Τριάδος, την οποία κανείς δεν κατανοεί, ατιμάζει τον Ιεχωβά και απομακρύνει τους ανθρώπους». Επίσης στο βιβλίο της «Πλούτη» σελ. 198: «Η Γραφή αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι είναι διδασκαλία του διαβόλου η διδασκαλία περί Τριάδος». Επομένως, δεν καθαγίασε τον χώρο του «Μπέθελ», ο Θεός των Χριστιανών. Όχι βέβαια. Αυτό είναι έργο ενός άλλου θεού, του θεού της «Σκοπιάς»…
Μία βασική μέθοδος της εταιρείας είναι ότι όλες οι διδασκαλίες της, για να γίνεται αξιόπιστη, τις κηρύττει στο όνομα του Αληθινού Θεού Πατρός και του Ιησού Χριστού. Είναι όπως γράφει το κανάλι και ο αγωγός μέσω του οποίου ρέουν οι βιβλικές αλήθειες, οι οποίες κάποτε αποδεικνύονται ψευδείς, φανερώνοντας την ταυτότητά της ως ψευδοπροφήτη. Μέσω των εντύπων της διδάσκει τους οπαδούς της και κατ’ επέκταση σε όλο τον κόσμο, ότι εξυπηρετεί τα εκάστοτε συμφέροντά της…
Κύριος στόχος είναι ο κλήρος τον οποίο καθυβρίζει θέλοντας μ’ αυτόν τον τρόπο να διασύρει την Εκκλησία του Χριστού. Γράφει στο βιβλίο της «Διεκδίκησις» σέλ.194: «Η οργανωμένη Χριστιανοσύνη ίδρυσε τους τύπους της λατρείας της εις τα μάλλον εξέχοντα σημεία των οδών, ανήρτησε το έμβλημά της (εννοεί τον σταυρό) και εκάθησε εις την είσοδον όπως πείση τους διαβάτες να εισέλθωσιν καθιστώσα ούτω το αρχικόν της σώμα βδελυκτόν εις τους ειλικρινείς και αγαθής προελεύσεως ανθρώπους και καθιστώσα εαυτήν βδέλυγμα ενώπιόν του Θεού».
Ακόμη στο βιβλίο της «Κυβέρνησις» σελ. 830: «Οι κληρικοί δια των απατηλών αυτών θεωριών περί εξελίξεως και παρομοίων ψευδών… ενεργούντες εναντίον του Θεού ως πράκτορες του σατανά του εχθρού, αποτυφλώνουν τον λαόν, όσον αφορά στην αλήθειαν».
Τώρα αρχίζει η δική μας ευθύνη, η εταιρεία «ΣΚΟΠΙΑ» δεν είναι πλέον προ των πυλών, αλλά εντός, ο κίνδυνος ελλοχεύει. Δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού, ούτε έχουμε δικαίωμα. Κάθε ένας από εμάς οφείλει να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει οποιανδήποτε συζήτηση (επίθεση») εκ μέρους των «μ.τ.Ι.». Είναι απαραίτητη η ενημέρωσή μας, για κάθε περίπτωση που θα συναντήσουμε. Καταρχήν, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η οργάνωση αυτή δεν πιστεύει στην Ιερά Παράδοση, ούτε δέχεται τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, όπως και τους θεοφόρους πατέρες της πίστεώς μας. Η αντιμετώπιση δεν είναι δυνατόν να γίνει παρά μόνον μέσα από την Αγία Γραφή και με γνώση των διαφόρων κατά καιρούς διδασκαλιών της Σκοπιάς.
Ναι, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τις διδαχές της, διότι η εταιρεία το μόνο που φοβάται είναι η ιστορία της από της ιδρύσεώς της έως σήμερα… Υπάρχει και η περίπτωση όπου δεν είμαστε έτοιμοι για τον αγώνα αυτόν, διότι αφενός πρέπει να υπερασπίσουμε την πίστη μας, αφετέρου να βοηθήσουμε και άλλους, ιδιαιτέρως δε αυτά τα θύματα της εταιρείας. Στην περίπτωση αυτή η στάση μας να είναι ευγενική, να κάνουμε ομολογία της πίστεώς μας, όπως «δεν επιθυμώ καμία συζήτηση, είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος, καλημέρα σας…» και τέλος.
Θα παρουσιαστούν ορισμένες διδασκαλίες της Σκοπιάς με τις οποίες θα κατανοήσουμε την επικινδυνότητα κάθε συζητήσεως , εάν δεν είμαστε προετοιμασμένοι. Γράφει η «ΣΚΟΠΙΑ» της 1-3-1954 σελ. 81: «Έχοντας εντολή να κάμουν αυτή την πολεμική προκήρυξη σε όλα τα έθνη οι «μ.τ.Ι.» δεν μπορούν να ενωθούν και δεν θα ενωθούν με οποιανδήποτε ειρηνιστική οργάνωση, προτρέποντας τις εθνικές κυβερνήσεις να δώσουν τέρμα στον πόλεμο εν ονόματι της Χριστιανοσύνης. Οι «μ.τ.Ι.» δεν θα δώσουν καμία υποστήριξη στην απόφαση περί αφοπλισμού που εψηφίσθη στις 8-4 του περασμένου έτους (1953)...» Το σπουδαιότερο θα ήταν αντίθετο στην εντολή του Ιεχωβά προς τους μάρτυρές του.
Ερώτηση: «Είναι ειρηνιστής ένας Χριστιανός;» Απάντηση: «Όχι, ένας αληθινός Χριστιανός δεν είναι ειρηνιστής. Ο Ιησούς ο οποίος απήγγειλε τους Μακαρισμούς δεν ήταν ειρηνιστής, ούτε ο Ιεχωβά ο Πατήρ του είναι ειρηνιστής». Την απάντηση στην εταιρεία την δίνει ο Ίδιος ο Ιησούς στον Ματθαίον Ε’,9: «Μακάριοι οι Ειρηνοποιοί διότι αυτοί θέλωσι ονομασθή υιοί Θεού». Δεν έκανε τον κόπο ο «αγωγός» του Θεού, ούτε τους μακαρισμούς που επικαλείται να διαβάσει.
Διαβάζουμε στην «ΣΚΟΠΙΑ» της 15-10-1974: «Τώρα είναι ο καιρός της πλήρους καλλιέργειας των θεοσεβών ιδιοτήτων, αγάπης και μίσους. Με το να αγαπούμε όσα ο Ιεχωβά αγαπά και να μισούμε όσα ο Ιεχωβά μισεί, θα προστατευθούμε από τις συνήθειες του πονηρού αυτού κόσμου. Η θεοσεβής ιδιότης του μίσους αποτελεί προστασία από την αδικοπραγία και μας βοηθεί να βαδίζωμε συνεχώς στην οδόν του Ιεχωβά. Πόσο γνήσια είναι η αγάπη μας και το μίσος μας; Η αξία της όλης ζωής μας μπορεί να μετρηθεί από την απάντησή μας».
Ο Θεός των Χριστιανών είναι Θεός αγάπης. Ιωάν. Γ’, 16: «Διότι τόσον ηγάπησε ο Θεός τον κόσμο ώστε έδωκε τον Υιόν αυτού τον μονογενή δια να μην απολεσθή πας ο πιστεύων εις αυτόν αλλά να έχη ζωήν αιώνιον.» Πλήθος άλλων εδαφίων υπάρχουν στην Αγία Γραφή που ομιλούν για την αγάπη του Θεού. Δεν υπάρχει μίσος. Αυτό είναι προνόμιο της Σκοπιάς, οποία αυτό κηρύττει. Όλες αυτές οι κακοδιδασκαλίες της είναι ελάχιστες από το πλήθος αυτών. Είναι όπως τις ονομάζει η «νωπή τροφή εν καιρώ» , η πνευματική με την οποία τρέφονται οι οπαδοί. Αδιαμαρτύρητα, όπως ακριβώς το διδάσκει η «ΣΚΟΠΙΑ» της 15-5-1952 σελ. 155: «Πρέπει να τρώγωμε και να χωνεύωμε και να αφομιώνωμε ό,τι τίθεται μπροστά μας, χωρίς να απορρίπτομε τμήματα της τροφής επειδή μπορεί να μην ταιριάζουν στην ιδιοτροπία της διανοητικής μας γεύσεως. Οι αλήθειες που πρέπει να διακηρύττωμεν είναι εκείνες που παρέχονται μέσω της οργανώσεως του πιστού και φρόνιμου δούλου».
Το ως άνω κείμενο αποκαλύπτει την τραγική πραγματικότητα μέσα στην οποία βιώνουν οι «μάρτυρες». Την τροφή που παρέχει ο δούλος πρέπει να την χωνεύουν χωρίς καμία αντίρρηση, όχι μόνον εκφράσεως, αλλά ούτε σκέψεως. Διότι μόνο ο «δούλος» παρέχει αλήθειες και αυτές πρέπει να κηρύττουν οι σκλάβοι.
Από όσα ελέχθησαν, συμπεραίνουμε ότι είναι επικίνδυνοι οι «μάρτυρες του Ιεχωβά». Είναι όμως και κατευθυνόμενα άτομα, τα οποία εκτελούν, με πάθος και επιμονή, όλα αυτά που διδάσκονται. Είναι και αυτοί θύματα, πλανεμένες υπάρξεις. Άτομα σε αναζήτηση νοήματος της ζωής ή με υπαρξιακά προβλήματα, ψάχνοντας για κάποια ιδανικά σε ένα κόσμο που τους φοβίζει, και πολλά διάφορα αίτια, συνάντησαν στο δρόμο τους μία αδίστακτη εταιρεία, τον γνωστό «πιστό και φρόνιμο δούλο» της Σκοπιάς, ο οποίος έσπευσε με μία ψεύτικη αγάπη να λύσει όλα τα προβλήματα. Άραγε τίνος δούλος είναι ο δούλος; Αμέσως άρχισε η γνωστή μέθοδος πλύσεως εγκεφάλου, ώστε κάποια ημέρα έχει έτοιμα τα θύματα οπαδούς. Κάθε οπαδός είναι και μία ξεχωριστή περίπτωση. Δεν καταλογίζουμε ευθύνες, ούτε έχουμε αυτό το δικαίωμα. Υποχρέωσή μας είναι να προσφέρουμε βοήθεια σε όλους ανεξάρτητα εάν έχουν πέσει θύματα η όχι ακόμη. Όλοι γνωρίζουμε τους κινδύνους από τις διάφορες αιρέσεις.
Συνήθως το οικογενειακό περιβάλλον αντιλαμβάνεται το πρόβλημα τελευταίο. Φυσικά τότε η περίπτωση είναι πιο δύσκολη, διότι η έγκαιρη γνώση του γεγονότος διευκολύνει την όλη πορεία του αγώνα, ο οποίος είναι δύσκολος και μεγάλος.
Σε όλες τις περιπτώσεις χρειάζεται υπομονή και αγάπη. Σε κάθε θύμα έχουμε και έναν άρρωστο με τη διαφορά ότι δεν το γνωρίζει, παντού βλέπει τον σατανά και τους οπαδούς αυτού και έτσι μας αντιμετωπίζει. Σε κάθε περίπτωση την οποία αναλαμβάνουμε, απαραίτητος είναι ένας ιερέας, ο οποίος παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις. Η δική μας θέση είναι στάση αγάπης προς τον πλανεμένο αδελφό μας ή τον υποψήφιο. Τον κοιτάζουμε στα μάτια για να εισπράξει την αγάπη μας αυτή.
Θα ακούσουμε εκ μέρους του, διδαχές της «Σκοπιάς» βεβαίως, οι οποίες θα μας πληγώσουν σαν Χριστιανούς Ορθόδοξους, συγχρόνως μας θίγουν σαν άτομα. ‘Όλα αυτά τα αντιπαρερχόμαστε. Απέναντί μας έχουμε ένα αδελφό μας, ο οποίος έρχεται από μία αίρεση, δεν παύει όμως να είναι εικόνα του Θεού της αγάπης, της σταυρωμένης αγάπης την οποία όλοι θέλουμε για τον εαυτό μας. Πως είναι δυνατόν να την αρνηθούμε στον πλησίον μας;
Είναι επικίνδυνοι, ναι, όπως μία βόμβα που εκτοξεύεται και προκαλεί τεράστιες καταστροφές έχει ευθύνη η βόμβα, ή εκείνοι που την εκτόξευσαν; Την απάντηση θα την δώσουμε εμείς, είναι δική μας, όπως και ο αγώνας είναι δικός μας. Έχουμε υποχρέωση να βοηθήσουμε τα θύματα αυτά, όποια και εάν είναι. Όλοι είναι αδέλφια μας και παιδιά μας. Αυτό μας κηρύττει ο Ιησούς Ματθ. ΚΕ’ 31-40: «…εν φυλακή ήμην και ήλθατε προς εμέ… Καθ’ όσον εκάμετε εις ένα τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων εις εμέ εκάμετε». Αυτή είναι η προτροπή, να βοηθήσουμε τις φυλακισμένες αυτές υπάρξεις κάνοντας το θέλημα του Κυρίου μας.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΗΣ ΤΗΣ Ι.Μ.ΚΗΦΙΣΙΑΣ