Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος Σαββάτος, της θεολογικής σχολής Αθηνών είναι ο θερμότατος υποστηρικτής, εκπρόσωπος της φοβερός 'αιρέσεως του οικουμενισμού'.
Ο γράφων έχει ιδιαίτερα εμπειρία στα ορθόδοξα φρονήματα του κ. Σαββάτου . Συγκεκριμένα εις την ημερίδα του τομέως της δογματικής θεολογικής σχολής του Α.Π.Θ, με θέμα ‘ ο θεολογικός διάλογος ορθοδόξων - ρωμαιοκαθολικών ’, ο κ. Σαββάτος ακούστηκε να λέει στον κ. Μαρτζέλο: δεν με ενδιαφέρει τι λέει ο Μάρκος ο Ευγενικός. Οπότε αντέδρασα και ρώτησα ευθέως τον κ. Σαββάτο αν είναι όντος επίσκοπος της εκκλησίας της Ελλάδος, ακολούθως ρώτησα τον κ. Μαρτζέλο εάν αναγνωρίζει τον Άγιο Μάρκο τον ευγενικό ως Άγιο. Εξερχόμενος της αίθουσας ο κ. Σαββάτος αρνήθηκε να παραλάβει το βιβλίο που του προσέφερα του Αγίου Αθανασίου του Πάριου, με τίτλο ‘Ουρανού Κρίσις’.
Το βιβλίο αναφέρεται στο φρικτό θαύμα του Αγίου Σπιρίδωνος κατά των παρανόμων παπιστών στην Κέρκυρα τον Νοέμβριο 11-12 του 1718 όπου ο Άγιος ανατίναξε την ακρόπολη της νήσου και εννιακοσίων ψυχών παπικών ανδρών και γυναικών απώλετο.
Το βιβλίο αναφέρεται στο φρικτό θαύμα του Αγίου Σπιρίδωνος κατά των παρανόμων παπιστών στην Κέρκυρα τον Νοέμβριο 11-12 του 1718 όπου ο Άγιος ανατίναξε την ακρόπολη της νήσου και εννιακοσίων ψυχών παπικών ανδρών και γυναικών απώλετο.
Είναι γνωστό ακόμα τους ιδιαιτέρους δεσμούς που έχει ο μητροπολίτης με τον παπικών Ιερέα Ροζάριον υπεύθυνου του ινστιτούτου της οικουμενικής θεολογίας του αγίου Νικόλαου του Μπάρι στην Αθήνα όπου διδάσκει και θεολογία. Ταξίδεψε ακόμα με τον ψευδοιερέα στα Μύρα της Λυκίας. Ακόμα έχει στενές σχέσεις με τον ουνίτη ιερέα κ. Δημήτριο Σαλάχαν. Ακόμα είναι γνωστό ότι τελευταίος συνδυαζόμενο και με τους οικουμενιστικούς διαλόγους συμπροσευχήθηκε στην νήσο Τήνο με τους εκεί καθολικούς παπικούς και λαϊκούς παρευρισκόμενους.
Σαν καθηγητής θεολογίας ο συγκεκριμένος μητροπολίτης οφείλει να γνωρίζει τον Α΄ κανόνα του μεγάλου Βασιλείου που αναφέρει, ‘ οι δε της εκκλησίας αποστάντες, ουκ έστι έσχον την Χάριν του Αγίου πνεύματος εφ΄εαυτούς . επέλιπε γάρ η μετάδοσις τω διακοπήναι την ακολουθία.’
Επομένως ο μητροπολίτης είναι υποψήφιος καθαίρεσης εφόσον κατά παράβαση αθετεί τους ιερούς κανόνες της Ορθοδόξου εκκλησίας μας .
Δεν έχει κανένα δικαίωμα σαν πρώτος παραβάτης να τιμωρεί τους μοναχούς της Ιεράς Μονής Ισαποστόλων Κωσταντίνου και Ελένης Καλαμάτας με το επιτίμιο της ακοινωνησίας !
Μ.Π ( Μάριος Ί. Πηλαβάκης)
Το περιοδικόν ο ‘ Αστήρ της Εφέσου’ αριθμ. 10
Απόσπασμα.