Τον προσεχή Οκτώβριο στην Κύπρο συνέρχεται πιθανόν και με την παρουσία του Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ’ η κοινή επιτροπή του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Καθολικών. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας αυτής της συνάντησης οργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη μία επιστημονική ανοικτή για πρώτη φορά στο κοινό ημερίδα, η οποία αποσκοπούσε ως τελικά διαπιστώθηκε στο να άρει τις ολοένα αυξανόμενα αντιδράσεις σχετικές με τη μέθοδο και τον τρόπο προσέγγισης Ανατολής και Δύσης. Μέσα στο πλαίσιο αυτό εστάλησαν προσκλήσεις ακόμη και προς Συλλόγους και οργανώσεις που μάχονται ανοικτά τον Οικουμενισμό ενώ στους ομιλητές συμπεριλήφθηκε και ένας καθηγητής που έχει εκφράσει ανοικτά τη διαφωνία του (Τσελεγγίδης).
Η επιστημονική αυτή ανοικτή συνάντηση διαλόγου ήταν η δεύτερη κατά σειρά μετά απ’ αυτή που πραγματοποιήθηκε στην Ελούντα της Κρήτης με την διαφορά ότι της Κρήτης ήταν ως είθισται κλειστή.Όλα πλέον δείχνουν πως Κωνσταντινούπολη και Ρώμη αποσκοπώντας στον εντυπωσιασμό και στην πάλαι ποτέ αναβίωση του κοσμικού εκκλησιαστικού κύρους αλλά και υποκινούμενοι από μυστικά παρασκηνιακά κέντρα εξουσίας που εδρεύουν στις Βρυξέλες και στην Ουάσιγκτον ετοιμάζουν με μεθοδικότητα την αναγγελία σημαντικού και σπουδαίου γεγονότος. Τα κείμενα άλλωστε που προέκυψαν από τις συναντήσεις στο Μπάλαμαντ του Λιβάνου αλλά και στη Ραβέννα της Ιταλίας, οι συνεχείς παρασκηνιακές επαφές και η εν μέρει έμμεση περιθωριοποίηση της Ρωσίας προαναγγέλλουν τούτο το γεγονός. Μάλιστα η εσπευσμένη πρόσκληση του προέδρου της Κύπρου Δ. Χριστόφια προς τον Πάπα Βενέδικτο σε συνδυασμό με τις μυστικές επισκέψεις του Καρδιναλίου Κάσπερ στην Ανατολή (πληροφορίες λένε πως συνάντησε προσφάτως και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο) δείχνουν και το χρόνο αλλά και τον τόπο αυτής της αναγγελίας...
Και αυτή, ως πλέον ψιθυρίζεται στους εκκλησιαστικούς κύκλους έχει να κάνει με την χαλαρή αποδοχή –επαναφορά σε πρώτη φάση του διοικητικού συστήματος της πενταρχίας, με τη συμμετοχή του πρεσβυγενούς πάλαι ποτέ ορθοδόξου και νυν αιρετικού Παπικού Πατριαρχείου της Ρώμης (θα έχει την προεδρίαν) και των Ορθοδόξων Πατριαρχείων Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων. Σύμφωνα πάντα με τους ψιθύρους αυτούς, που σημειωτέον επ’ ουδενί θέλουμε να επιβεβαιωθούν τα πέντε Πατριαρχεία θα έχουν μόνιμη θέση σε ένα νέο Εκκλησιαστικό Συμβούλιο τύπου ΟΗΕ, ενώ θα εναλλάσσονται σ’ αυτό με τη σειρά ως μη μόνιμα μέλη οι υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες και Καθολικοί Καρδινάλιοι που θα εκπροσωπούν την Αφρική, την Αμερική, την Ασία... κ.ο.κ.Το εκκλησιαστικό αυτό συμβούλιο θα αναλάβει πλέον να αναδείξει μέσα από το μασωνικό –Οικουμενιστικό προφίλ τα στοιχεία που ενώνουν και να αποβάλλει όσα προκαλούν διενέξεις και ρήξεις. Και αυτά όλα, όπως έχει επανειλημμένως διακηρύξει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος εντάσσονται στο πλαίσιο της αποκατάστασης της ενότητας και της διόρθωσης των λαθών που προκάλεσαν Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας σήμερα, όπως ο Άγιος Φώτιος, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και αργότερα ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και πολλοί άλλοι που παρασύρθηκαν σύμφωνα με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο από το χαιρέκακο όφι, τουτέστιν τον διάβολο. Παραθέτουμε τις αντίστοιχες δηλώσεις του Πατριάρχη: «...Οι κληροδοτήσαντες εις ημάς την διάσπασιν προπάτορες ημών υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως και ευρίσκονται ήδη εις χείρας του δικαιοκρίτου Θεού. Αιτούμεθα υπέρ αυτών το έλεος του Θεού, αλλ’ οφείλομεν ενώπιον Αυτού όπως επανορθώσωμεν τα σφάλματα εκείνων...
Γνωρίζομεν τας δυσχερείας, τας οποίας αντιμετωπίζει εκάστη Εκκλησία ένεκα της ανεπαρκούς και συχνάκις εσφαλμένης κατηχήσεως των μελών αυτής, αδυνατούντων να παραδεχθούν ως σφάλμα το παραδοθέν αυτοίς υπό των πατέρων αυτών ως αλήθειαν. Εν τούτοις, πιστεύομεν ότι οφείλομεν να κηρύσσωμεν την αλήθειαν, τον Ιησούν Χριστόν και τούτον εσταυρωμένον και όχι κατάγοντα κοσμικάς νίκας κατά αδελφών...» (Επίσκεψις 30-11-1998, επίσημο περιοδικό του Οικουμενικού Πατριαρχείου).Αυτός λοιπόν είναι ο λόγος που ολοένα και περισσότεροι Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος ανοικτά διατυπώνουν την αντίθεσή τους μαζί και το Άγιον Όρος, ώστε να προλάβουν τα χειρότερα.
ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣΚατά του ΟικουμενισμούΣύναξη Ορθοδόξων Κληρικών και ΜοναχώνΑπρίλιος 2009