Κυριακή 2 Απριλίου 2017

Γιόρτασε το 1821 και ετοιμάζεται για το Διάστημα

Στο Διάστημα θα βρεθεί για πέμπτη φορά ο διάσημος ποντιακής καταγωγής κοσμοναύτης Θεόδωρος Γιουρτσίχιν,
 ο οποίος θα ξεκινήσει στις 20 Απριλίου από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ ως διοικητής της αποστολής του «Σογιούζ MS-04».

Μαζί του θα έχει ως πλήρωμα τους κοσμοναύτες Τζακ Φίσερ και Πάολο Νεσπόλι. Ο Γιουρτσίχιν, συμμετέχοντας στη μεγάλη γιορτή των Ελλήνων της Μόσχας για την επέτειο της Επανάστασης του 1821, δήλωσε πολύ ευτυχισμένος που είχε τη δυνατότητα να παρευρεθεί στην εκδήλωση πριν αναχωρήσει -ξανά- για το Διάστημα.

«Από αύριο θα είμαι σε συνθήκες αποστέρησης και στις 20 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί η πτήση μου, για την οποία προετοιμαζόμουν δύο χρόνια. Ευχαριστώ, φίλοι μου, για τις τιμές που μου δώσατε, αλλά η μεγαλύτερη χαρά είναι ότι βλέπω όλους τους συμπατριώτες μου μαζί, αυτό μου δίνει περισσότερη δύναμη!» είπε ο παγκοσμίου φήμης κοσμοναύτης και πρόσθεσε: «Μένουμε στη μεγάλη Ρωσία, αλλά δεν ξεχνάμε ότι ανήκουμε συναισθηματικά σε μια μικρή, αλλά μεγάλη Ελλάδα, μια υπέροχη χώρα! Τους δεσμούς αίματος Ρωσίας - Ελλάδος κανένας και ποτέ δεν μπορεί να σπάσει»!

Ο Θεόδωρος Φιόντορ - Γιουρτσίχιν γεννήθηκε το 1959 στο Βατούμι της Γεωργίας από γονείς ποντιακής καταγωγής. Η πρώτη φορά που πέταξε με τη NASA ήταν το 2002 με το διαστημικό λεωφορείο «Ατλαντίς» και η δεύτερη το 2007, όταν ανέλαβε κυβερνήτης του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού για έξι μήνες. Εκτοτε έχει πραγματοποιήσει άλλες δύο πτήσεις, ενώ έχει κάνει επανειλημμένως εργασίες στο Διάστημα, έξω από τα διαστημικά οχήματα! Ο Γιουρτσίχιν πάντως κατά τη διάρκεια της γιορτής των Ελλήνων δεσμεύτηκε ότι στην έκτη διαστημική πτήση του θα φορά ελληνική παραδοσιακή στολή!