Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

Su-57: Το υπερηχητικό 'φάντασμα' του Πούτιν είναι εδώ και αλλάζει τις ισορροπίες

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη δοκιμαστική πτήση του μαχητικού Su-57 με νέο αναβαθμισμένο κινητήρα - Η απάντηση της Ρωσίας στα αμερικανικά F-22 και F-35
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη δοκιμαστική πτήση του ρωσικού μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς Su-57 (πήρε το κωδικό όνομα "Ghost"),
γνωστού μέχρι πρότινος ως T-50, με αναβαθμισμένο κινητήρα νέας γενιάς, σύμφωνα με ανακοίνωση του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων Tass.
Το αεροσκάφος απογειώθηκε για την παρθενική 17λεπτη πτήση του από το Ινστιτούτο Πτήσεων και Ερευνών Σουκόφσκι, που βρίσκεται σε ένα προάστειο 40 περίπου χλμ, έξω από την Μόσχα.
Η εταιρεία Σουχόι, η οποία κατασκεύασε το αεροσκάφος, έχει κάνει εννέα δοκιμές από το 2010.
« Η επιτυχημένη δοκιμή του νέου κινητήρα θα δώσει πρόσθετη ώθηση στο πρόγραμμα μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς, γεγονός που αποδεικνύει το υψηλό δυναμικό της ρωσικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας» δήλωσε στο Tass ο ρώσος υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας Ντένις Μαντούροφ.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, το Su-57 χαρακτηρίζεται από μεγάλη ευελιξία και ισχυρή υπερηχητική ικανότητα πτήσης, ενώ αναμένεται να είναι έτοιμο το 2018.

Γενική Περιγραφή

Πρόκειται για ένα βαρέος τύπου αεροσκάφος (με μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 35 τόνους), όπως τα Su-27 και Su-47. Σχεδιάστηκε ως απάντηση στα αμερικανικά F-22 και F-35. Διαθέτει στοιχεία απόκρυψης ίχνους (σχήμα, απόκρυψη κινητήρων, συνθετικά υλικά, απορροφητική επικάλυψη-βαφή κ.τ.λ.), γνωστά ως "stealth". Σε αυτή τη λογική κινείται και η ενσωμάτωση των όπλων του σε 2 αποθήκες, εσωτερικά στην άτρακτο και πιθανώς σε ακόμη 2 θέσεις στις βάσεις των ημιπτερύγων.
Το σχήμα του είναι αρκετά πεπλατυσμένο, είναι δικινητήριο και θα διαθέτει όπως λέγεται 5 ραντάρ, (μεταξύ αυτών και στα χείλη προσβολής των πτερύγων), σε διάφορες ζώνες συχνοτήτων. Έχει δυνατότητα υπερηχητικής πτήσης χωρίς μετακαύση, έχει λόγο ώσης/βάρους περίπου 1,4, αλλά οι κινητήρες του θα αλλάξουν αφού οι κανονικοί του ακόμα είναι στο στάδιο δοκιμών. Οι κινητήρες δεν στηρίζονται στους παλαιότερους Saturn 117S, παράγουν μεγαλύτερη ώση και διαθέτουν περίπλοκο σύστημα αυτοματοποίησης για διευκόλυνση στους διαφορετικούς τρόπους χειρισμού του σκάφους. Οι ακριβείς προδιαγραφές των νέων κινητήρων είναι ακόμη μυστικές.
Το αεροσκάφος θα διαθέτει σύστημα θερμικής απεικόνισης "OLS-50M", με δυνατότητες ανίχνευσης στόχων χαμηλού Η/Μ ίχνους, εξελιγμένη ζεύξη δεδομένων, εξελιγμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου/συλλογής πληροφοριών (ELINT) καθώς και σύστημα ηλεκτρονικής "βοήθειας" (συνεργασίας) του πιλότου, ώστε να τον ελαφρύνει από κάποια καθήκοντα και να του επιτρέπει να συγκεντρώνεται στην αποστολή του (e-cockpit), εν είδει τεχνητής νοημοσύνης του σκάφους.
Οι αποστολές που θα αναλαμβάνει το αεροσκάφος θα είναι τόσο αεροπορικής υπεροχής, όσο και αποστολές στη γραμμή μετώπου (βομβαρδισμοί κ.τ.λ.).