Έντονο προβληματισμό στην τοπική κοινωνία, αλλά και αλγεινά αισθήματα στους καλοκαιρινούς επισκέπτες της πόλης, γεννά η αφίσα που διαφημίζει στους κεντρικούς δρόμους της πόλης των Ιωαννίνων, το "Καστλ Ροκ Φέστιβαλ" (σ.σ. Γιορτή Ροκ του Κάστρου).
Αφορμή αποτελεί η ιδέα των διοργανωτών να προβάλλουν ως κεντρικό έμβλημα των εκδηλώσεων, την όψη μιας ηλεκτρικής κιθάρας το μπράτσο της οποίας είναι ένας μιναρές.
Είναι θλιβερό και φανερώνει μορφωτική ανεπάρκεια και μειωμένη ιστορική ευαισθησία, να προβάλλονται τα Γιάννενα και ο Δήμος τους, μέσα από ένα μνημείο του Οθωμανού κατακτητή. Η πόλη, όπως και η γύρω περιοχή έχει αρκετά μνημεία της αρχαίας και βυζαντινής εποχής ή ακόμα και των νεώτερων χρόνων, που εκπροσωπούν τον Πολιτισμό του Ηπειρώτικου λαού ή και τους αγώνες του για την εθνική αποκατάσταση και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Για την ιστορία αναφέρουμε πως στο βυζαντινό κάστρο των Ιωαννίνων και μετά την επικράτηση της οθωμανικής πανώλης, κτίστηκαν δύο τζαμιά. Και τα δύο συντηρούνται από την τοπική Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, αν και κτίστηκαν πάνω σε εκκλησίες. Το μεν Φετιχιέ τζαμί βρίσκεται πάνω στη βυζαντινή μητρόπολη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ και το δε τζαμί του εξωμότη Ασλάν Πασά είναι στον τόπο του ναού του Αγίου Ιωάννου. Ίσως, θα πρέπει να επαναληφθούν οι λόγοι για τους οποίους δημιουργήθηκαν τα συγκεκριμένα τζαμιά:
το μεν τζαμί του Πορθητή εις ανάμνηση της κατάκτησης των Ιωαννίνων και το δε τζαμί του Ασλάν πασά λόγω της απόκρουσης των Ηπειρωτών αγροτών επαναστατών και της διάλυσης του κινήματος τους που έμεινε γνωστό στην ιστορία από τον αρχηγό του, τον Διονύσιο τον Φιλόσοφο (ή Σκυλόσοφο, όπως αρέσκονται οι οπαδοί της τυραννίας).
(Ανταποκριτής Ιωαννίνων)