Σύμφωνα με τα δεδομένα ΑΙS (Automatic Identification System) που εξέπεμψε το ωκεανογραφικό σκάφος E/V Nautilus, προ ολίγων ωρών πέρασε νοτίως της Χίου με πορεία νοτιοανατολική προς το στενό Ικαρίας-Σάμου.
Η πορεία του ωκεανογραφικού το έφερε εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, καθώς πέρασε 4,5-5 ναυτικά μίλια από τις νότιες ακτές τις Χίου με ταχύτητα 10 κόμβων. Στην επίμαχη περιοχή είχε λάβει χώρα η αερομαχία του 1996, κατά την διάρκεια της οποίας συνετρίβη το F-16 των Ερντογάν/Τσιτσεκλί, εντός ελληνικών χωρικών υδάτων. Να θυμίσουμε ότι το E/V Nautilus συμμετείχε στις έρευνες για την ανάσυρση των συντριμμιών του καταρριφθέντος τουρκικού RF-4ETM στην Συρία.
Χωρίς να γνωρίζουμε αν όντως προέβη σε κάποιου είδους ερευνητική δραστηριότητα ή απλά έτυχε να βρίσκεται στην περιοχή, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το σκάφος διαθέτει υπερσύγχρονο εξοπλισμό και σύμφωνα με γνώστες του αντικειμένου δύναται να προβεί σε έρευνες ακόμα και με ταχύτητα 10-11 κόμβων. Μετά την κατάρριψη του αναγνωριστικού της ΤΗΚ, ο τουρκικός προπαγανδιστικός μηχανισμός έσπευσε να αναμοχλεύσει την υπόθεση του 1996, έγινε δε λόγος για επικείμενη προσπάθεια ανάσυρσης των συντριμμιών του F-16, όπως έγινε και με το RF-4 ανοιχτά της Συρίας. Ακολουθούν εικόνες της πορείας του σκάφους όπως τις κατέγραψε το ΑΙS.
Χωρίς να γνωρίζουμε αν όντως προέβη σε κάποιου είδους ερευνητική δραστηριότητα ή απλά έτυχε να βρίσκεται στην περιοχή, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το σκάφος διαθέτει υπερσύγχρονο εξοπλισμό και σύμφωνα με γνώστες του αντικειμένου δύναται να προβεί σε έρευνες ακόμα και με ταχύτητα 10-11 κόμβων. Μετά την κατάρριψη του αναγνωριστικού της ΤΗΚ, ο τουρκικός προπαγανδιστικός μηχανισμός έσπευσε να αναμοχλεύσει την υπόθεση του 1996, έγινε δε λόγος για επικείμενη προσπάθεια ανάσυρσης των συντριμμιών του F-16, όπως έγινε και με το RF-4 ανοιχτά της Συρίας. Ακολουθούν εικόνες της πορείας του σκάφους όπως τις κατέγραψε το ΑΙS.