Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Απορρίπτουν ή διορθώνουν τους πατέρες και Αγίους, για να είμαστε αρεστοί στους δυτικούς.

Δράττομαι της ευκαιρίας της μεγάλης εορτής της Ορθοδοξίας να παρουσιάσω στην αγάπη των πνευματικών μου τέκνων και των εν Χριστώ αδελφών μου ένα θεολογικό πρόβλημα, που απασχολεί την εκκλησιαστική Κοινότητα. Πρόκειται για ένα νέο ρεύμα, που ακούει στο όνομα "Μεταπατερική Θεολογία".    
Από τήν Θεολογική Ακαδημία Βόλου κατά τά τελευταία ετούτα χρόνια εξεπορεύθη μία νεοφανής καί κενοφανής θεολογική κίνηση, η οποία ονομάσθηκε  "Μεταπατερική Θεολογία". Μετέχουν σ' αυτήνΑρχιερείς,Καθηγηταί Πανεπιστημίου, άνθρωποι του πνεύματος, κληρικοί καί λαϊκοί.
Παράλληλα άρχισε να σχηματίζεται και να λαμβάνει έκφραση μία αντίρροπη κίνηση, στην οποία μετέχουν ωσαύτως Αρχιερείς, Καθηγηταί Πανεπιστημίου, άνθρωποι του πνεύματος, κληρικοί καί λαϊκοί.
 Οι παράγοντες του δευτέρου τούτου κλάδου χαρακτηρίζουν τήν Μεταπατερική Θεολογία ως "αίρεση".
Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος καί ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος φέρονται ως αποδεχόμενοι την Μεταπατερική Θεολογία καί ως επευλογούντες ταύτην, καθ' όσον εδέχθησαν στο Γραφείο του έκαστος τα Μέλη του Προεδρείου της εν λόγω κινήσεως.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, αντιθέτως, την 15ην Φεβρουαρίου ε.έ. διοργάνωσεν Ημερίδα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με θέμα τήν Μεταπατερική Θεολογία ως αίρεση.
Η προσωπική μας θέση καί άποψη συνοψίζεται στα εξής: Είναι εκ θεμελίων λανθασμένη η κίνηση αυτή. Καί μόνον ο όρος Μετά-Πατερική Θεολογία οδηγεί τη σκέψη μας -χωρίς ταλαντεύσεις- στην εκδοχή, ότι πέρασε πια η εποχή των Πατέρων της Εκκλησίας, ετελείωσε πιά η δύναμη του λόγου των, ξεπεράσθηκε η σκέψη των, τώρα πια είναι "ντε-μοντέ", δηλ. εκτός μόδας! Χρειαζόμεθα μια νέα θεολογική έκφραση, ώστε να κερδίσουμε τον σύγχρονο άνθρωπο! 
Αλλά πράγματι χρειαζόμεθα μία νέα θεολογική έκφραση ή μήπως με την Μεταπατερική Θεολογία φεύγουμε μακρυά από την Χάρη του Αγίου Πνεύματος; Αυτό είναι ένα ερώτημα, ενώπιον του οποίου οφείλει να τοποθετηθή κάθε Αρχιερεύς, κάθε κληρικός και κάθε πιστός.
 Πρό πάντων όμως οφείλει να λάβει θέση η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας καί μάλιστα πολύ γρήγορα πρίν ακόμη δημιουργηθή απόστημα στο ιερό Σώμα της Εκκλησίας. 
Για να δώσουμε αφορμή για βαθύτερο στοχασμό, αφού προηγουμένως  τοποθετήκαμε εμείς προσωπικά, δημοσιεύουμε στη συνέχεια την Εισήγηση του Ελλογιμωτάτου Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δ. Τσελεγγίδη, που παρουσιάσθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, και παρακαλούμε να μελετηθή με κριτική αλλά και με στοχαστική διάθεση. 
Όταν οι Ταγοί της Ορθοδοξίας αποφεύγουν να λάβουν θέση σε θέματα ζωτικά της αμωμήτου πίστεώς μας, τότε ο Λαός αναδεικνύεται, όπως και εξ ορισμού είναι, ο Φρουρός της Πίστεως. Στα θέματα της Ορθοδοξίας δεν μπορούμε να δεσμευόμεθα από φιλίες, πνευματικούς δεσμούς καί άλλες παρόμοιες, -ευλογημένες κατ' αρχήν- σχέσεις! Καθ' όσον "φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δ' όμως η αλήθεια¨ . Καλή Σαρακοστή!
Αίγιον, 4 Μαρτίου 2012, Κυριακή της Ορθοδοξίας
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ