Η σύλληψη και επικείμενη απέλαση ενός ψευτο-ιμάμη, η εξάρθρωση μιας ομάδας που λειτουργούσε ως «αστυνομία της Σαρία», η απέλαση μιας Μαροκινής τρομοκράτισσας που συνελήφθη σε ελληνικό πλοίο και ένας Ιρακινός με σπαθί (!)
στο κέντρο της Αθήνας αποδεικνύουν ότι το σενάριο του ασύμμετρου χτυπήματος δεν είναι και τόσο μακριά, γράφει η Νεφέλη Λυγερού στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Όπως έχει διαπιστωθεί και από την έρευνα με αφορμή επιθέσεις του ISIS στην Ευρώπη, με τελευταία αυτή της Βαρκελώνης, η ριζοσπαστικοποίηση νεαρών μουσουλμάνων γίνεται στα άτυπα τζαμιά, όπου ιμάμηδες επιδίδονται σε κηρύγματα μίσους.
Η στρατολόγηση ακολουθεί, αλλά το πρώτο κρίσιμο βήμα γίνεται εκεί.
Εκεί ριζώνει η ιδέα να σκοτώσουν και να σκοτωθούν στο
στο κέντρο της Αθήνας αποδεικνύουν ότι το σενάριο του ασύμμετρου χτυπήματος δεν είναι και τόσο μακριά, γράφει η Νεφέλη Λυγερού στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Η στρατολόγηση ακολουθεί, αλλά το πρώτο κρίσιμο βήμα γίνεται εκεί.
Εκεί ριζώνει η ιδέα να σκοτώσουν και να σκοτωθούν στο
όνομα του Μωάμεθ.
Οι ελληνικές Αρχές ασφαλείας το γνωρίζουν αυτό και τον τελευταίο καιρό έβαλαν κάτω από το μικροσκόπιο τους κάθε σημείο στην Αττική που λειτουργεί ως παράνομος τόπος λατρείας του Ισλάμ.
Ήθελαν να μάθουν πόσοι είναι, ποιοι τους επισκέπτονται, ποιοι είναι οι ιμάμηδες και πόσοι από αυτούς έχουν τη φήμη του φανατικού.
Η έρευνα οδήγησε στη σύλληψη ενός ιμάμη, στην εξάρθρωση μιας ομάδας που παρίστανε την «αστυνομία της Σαρία» στην πλατεία Κολιάτσου και στο εντοπισμό τουλάχιστον 8 άτυπων τζαμιών στα οποία διδάσκεται η ακραία εκδοχή του Ισλάμ.
Σε τρία από αυτά συχνάζουν τουλάχιστον 80-100 μουσουλμάνοι.
Οι ίδιοι έχουν τεθεί υπό παρακολούθηση και ταυτόχρονα σκανάρονται οι κοινωνικές τους συναναστροφές.
Ήδη από τις αρχές καλοκαιριού το «ΘΕΜΑ» είχε αποκαλύψει το φαινόμενο ριζοσπαστικοποιημένων ισλαμιστών που κατά μικρές ομάδες δρουν στο κέντρο της Αθήνας, αυτοανακηρυσσόμενοι σε «αστυνομία της Σαρία».
Εκφόβιζαν μετανάστες και πρόσφυγες για το ντύσιμο τους και τη δυτικοποιημένη ζωή τους.
Έλληνες ιδιοκτήτες μαγαζιών στο κέντρο είχαν γίνει μάρτυρες της δράσης τους.
Η σύλληψη του ιμάμη ήταν αναμενόμενη, καθώς είχε μπει εδώ και καιρό στο μικροσκόπιο των Αρχών.
Ήταν υπό παρακολούθηση ο ίδιος και η αποθήκη στην οποία λειτουργούσε παράνομο τζαμί στα Πατήσια.
Εκεί στρεφόταν βίαια εναντίον του δυτικού πολιτισμού, εξέφραζε θαυμασμό για τον ISIS και κατήγγελλε με υβριστικά λόγια την αμαρτωλή ζωή των Ελληνίδων.
«Ο δυτικός τρόπος ζωής είναι πνιγμένος στην αμαρτία. Δείτε πώς ντύνονται οι γυναίκες τους και πώς διασκεδάζουν και θα καταλάβετε γιατί είναι αμαρτωλοί».
Στον στενό κύκλο του συμμετείχαν τέσσερα άτομα που συνήθιζαν να κάνουν παρατηρήσεις σε γυναίκες που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα χωρίς να τηρούν τους ισλαμικούς αυστηρούς κώδικες ντυσίματος και συμπεριφοράς.
Η Αστυνομία προσάγαγε και αυτούς. Αφού εξετάστηκαν ενδελεχώς αφέθηκαν ελεύθεροι.
Ο άνδρας από το Μπανγκλαντές που είχε αυτοαναγορευθεί ιμάμης βρίσκεται σε διαδικασία απέλασης από τη χώρα, καθώς, όπως προέκυψε, δεν έχει χαρτιά παραμονής.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, η υπόθεση, αν και προβλημάτισε τις Αρχές ασφαλείας, δεν κατηγοριοποιήθηκε ως ιδιαίτερα επίφοβη.
«Ήταν πράγματι μια περίπτωση φανατικού, αλλά περισσότερο στα λόγια και όχι στην πράξη».
Η σχετική έκθεση των αρχών ασφαλείας κάνει λόγο για «ιεροκήρυκες που καλούν σε πόλεμο ενάντια στους αποστάτες του Ισλάμ, καθώς και φανατικούς μουσουλμάνους που στην καθιερωμένη προσευχή της Παρασκευής εκφράζονται ανοιχτά υπέρ του ISIS και επικροτούν τις πολύνεκρες τρομοκρατικές επιθέσει στην Ευρώπη».
Ένα άλλο στοιχείο που προκαλεί πονοκέφαλο στις αρχές ασφαλείας είναι ότι όσοι συχνάζουν οε κάποια άτυπα τζαμιά έχουν διασυνδέσεις με ισλαμιστικές οργανώσεις, όπως οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι.
Το πιο ανησυχητικό, όμως, είναι η ύπαρξη δικτύου εντός της Ελλάδας που διευκολύνει την επιστροφή ισλαμιστών μαχητών οι οποίοι εγκαταλείπουν τα εδάφη που είχε υπό την κατοχή ο ISIS και επιχειρούν να μεταβούν στην Ευρώπη μέσω της χώρας μας.
Αν και οι ελληνικές Αρχές είναι σε επαγρύπνηση από την έναρξη ακόμα της καλοκαιρινής περιόδου, έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους μικρές ισλαμιστικές εστίες.
Προς το παρόν μεμονωμένα η καθεμία δεν κρίνεται ως ιδιαίτερα επικίνδυνη, αθροιστικά όμως καταδεικνύουν ότι η όλο και αυξανόμενη μουσουλμανική κοινότητα στην Ελλάδα, εγκλωβισμένη δίχως ευκαιρίες, ενέχει σοβαρό κίνδυνο.
Εκτός από την υπόθεση με τον ιμάμη από το Μπανγκλαντές, τις Αρχές ασφαλείας προβλημάτισε και ένα άλλο περιστατικό.
Πρόκειται για τη σύλληψη ενός Ιρακινού που κρατούσε μεγάλο σπαθί έξω από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας.
Ο 34χρονος κινούνταν απειλητικά ανάμεσα στους πολίτες και συνελήφθη από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙ.ΑΣ.
Όπως αποδείχθηκε, είχε αποφυλακιστεί προσφάτως για υποθέσεις ναρκωτικών και κλοπές.
Το τρίτο περιστατικό που δείχνει ότι ο κίνδυνος είναι υπαρκτός είναι η έκδοση στο Βέλγιο της 22xpovns γυναίκας που συνελήφθη λίγες ημέρες νωρίτερα ως ύποπτη για τρομοκρατική δράση.
Η ύποπτη συνελήφθη μέσα στο πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Μπάρι – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα.
Σε βάρος της εκκρεμούσε ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που είχε εκδοθεί κατόπιν βελγικού αιτήματος.
Εντοπίστηκε μετά από ειδοποίηση της Ιταλικής Αστυνομίας. Δεν είναι γνωστό με ποια τρομοκρατική οργάνωση συνδέεται. Αυτό που γνωρίζουμε, γράφει το Πρώτο Θέμα, είναι ότι κατάγεται από το Μαρόκο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πλέον οι ευρωπαϊκές Αρχές ασφαλείας είναι ότι οι τζιχαντιστές χρησιμοποιούν στις τελευταίες επιθέσεις τους μη απαγορευμένα όπλα.
Η κατοχή ενός φορτηγού δεν είναι αδίκημα, αλλά τα γεγονότα απέδειξαν ότι με την κατάλληλη χρήση το φορτηγό μπορεί να είναι πιο φονικό από ένα Καλάσνικοφ, καταλήγει το κείμενο της Νεφέλης Λυγερού.