Σε ανθελληνικό παραλήρημα εξελίχθηκε η συνεδρίαση της Αλβανικής Βουλής, καθώς ο πρόεδρος της, Ιλίρ Μέτα υποστήριξε ότι έθεσε το Τσάμικο στις συνομιλίες που είχε τις προηγούμενες ήμερες στην Αθήνα,
ενώ ο υπουργός εξωτερικών Ντμίτρι Μπουσάτι επέμεινε ότι έχει τεθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο πλέον το Τσάμικο, ενώ συνέδεσε την ανέγερση των στρατιωτικών κοιμητηρίων για τους νεκρούς έλληνες στρατιώτες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με την Άρση του Εμπόλεμου και την λειτουργία νεκροταφείων στην Ελλάδα για τους... Αλβανούς νεκρούς.
Στην διάρκεια της συνεδρίασης οι Τσάμηδες και το κόμμα PDIU και ο αρχηγός τους Ιντρίζι, κατέφυγαν σε ακρότητες προκειμένου να ασκήσουν κριτική στον πρόεδρο της Βουλής επειδή δήθεν δεν έθεσε με ένταση το Τσάμικο στις συνομιλίες με τον Αλέξη Τσιπρα, τον Νίκο Κοτζιά και τον Νίκο Βούτση στην διάρκεια της επίσκεψης του στην Ελλάδα. Ο κ. Ιντριζί στην παρέμβαση του τόνισε:
«Οι πληγές είναι μόνο δικές μας. Εμείς, ούτε σκοτώσαμε, ούτε και διώξαμε κάποιον... Μας έχουν σκοτώσει και μας έχουν κατακρεουργήσει. Ο κ. Μουχεντίνι (ο επίτιμος Πρόεδρος του Κόμματος των Τσάμηδων PDIU και βουλευτής) έχει 28 σκοτωμένους από την οικογένειά του, εμείς θέλουμε να συγχωρέσουμε, αλλά για να συγχωρέσουμε, θα πρέπει να μας ζητήσουν οι Έλληνες συγνώμη. Εμείς είμαστε τα θύματα...» Ο κ. Ιντρίζι κατηγόρησε μάλιστα τον Ι. Μέτα ότι όταν ο Πρ. Παυλόπουλος έθεσε το θέμα των στρατιωτικών νεκροταφείων δεν ζήτησε και ο ίδιος νεκροταφεία για τους «δολοφονημένους Αλβανούς της Τσαμουριάς». Απείλησε μάλιστα ότι θα προτείνει στην Βουλή ψήφισμα ώστε «να μην επιτραπεί η λειτουργιά των νεκροταφείων για τους έλληνες στρατιώτες εάν δεν ανεγερθούν νεκροταφεία για τους Αλβανούς της Τσαμουριάς».
Ο υπουργός εξωτερικών Ντ. Μπουσάτι επιτιθέμενος στον πρώην πρωθυπουργό Σαλί Μπερίσα τόνισε ότι «χωρίς την άρση του Εμπολέμου δεν μπορεί να υπάρξει λύση του Τσάμικου» καθώς όπως είπε αυτά τα ζητήματα δεν λύνονται με το «Σύμφωνο Φιλίας». Και απευθυνόμενος προς τον πρώην πρωθυπουργό υποστήριξε ότι το Τσάμικο δεν είναι θέμα μόνο περιουσιών αλλά θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών».
Και σε μια εντυπωσιακή ταύτιση με την θεωρία που ο ίδιος ο κ.Κοτζιας είχε φροντίσει να αναπτύξει κάνοντας διαχωρισμό σε «κάλο» και «κακό» Τσάμικο ζήτημα, ο κ. Μπουσάτι εξήγησε τι ακριβώς εννοεί:
«Τι σημαίνει θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών; Σημαίνει το δικαίωμα να επισκεφθούν τα εδάφη τους, τα εδάφη των προγόνων τους, να τιμήσουν τους πεσόντες Τσαμηδες. Σημαίνει να διαχωριστεί οριστικά η ατομική ευθύνη για την οποία έχουν αποφανθεί τα ελληνικά δικαστήρια, από τη συλλογική ευθύνη, η οποία είναι απαράδεκτη τον 21 ο αιώνα. Το τσάμικο είναι ένα εθνικό θέμα, που αφορά τους Αλβανούς σε όποιο μέρος κι αν ζουν ...».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κοτζιας για πρώτη φορά στην επίσκεψη του στα Τίρανα πρόβαλε την καινοφανή θεωρία με την οποία το Τσάμικο αφορά αποκλειστικά και μόνο τους συγκεκριμένους Τσάμηδες που καταδικάσθηκαν από τα ελληνικά δικαστήρια αφήνοντας έτσι παράθυρο για την έγερση Τσάμικου ζητήματος, με απαιτήσεις για επιστροφή ιθαγένειας αλλά και περιουσιών σε συγγενείς η κληρονόμους τους η Τσάμηδες που εγκατέλειψαν την Ελλάδα ακολουθώντας τα ναζιστικά στρατεύματα…