Τους νεκρούς των Ενόπλων Δυνάμεων τους τιμούμε με μνημόσυνα, τελετές και ομιλίες στις οποίες συνήθως ακούγονται μεγάλα λόγια… Δεν είναι αρκετά όλα αυτά.
Η μεγαλύτερη τιμή για όσους χάθηκαν είναι η δικαίωση τους. Και γι ΄ αυτό δεν κάνουμε πολλά…
Σαν σήμερα , 23 Μαίου του 2006, ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αερομαχίας με τουρκικό F-16 στον εναέριο χώρο μεταξύ Καρπάθου-Κρήτης. Η πραγματικότητα είναι ότι ο Κώστας Ηλιάκης δολοφονήθηκε από τον Τούρκο πιλότο Χαλίλ Ιμπραήμ, τον οποίο αντί να τον συλλάβουμε, τον «παραδώσαμε» στους Τούρκους που έσπευσαν με ελικόπτερο να τον πάρουν…Αυτά είναι γεγονότα που δεν αμφισβητούνται. Είναι καταγεγγραμένα…Στα ημερολόγια του ΕΘΚΕΠΙΧ που το militaire.gr έχει δημοσιεύσει…
Δεκαέξι χρόνια μετά, μπορούμε να θεωρούμε με όσα συμβαίνουν στα ελληνοτουρκικά, ότι δικαιώνουμε τη θυσία του;
Το ιστορικό
23 Μαίου 2006
Τέσσερα ελληνικά F-16,διατάσσονται να απογειωθούν από αεροδρόμιο της Κρήτης,με αποστολή την αναγνώριση-αναχαίτιση, τεσσάρων τουρκικών μαχητικών που συνόδευαν φωτογραφικό αεροσκαφός της τουρκικής ΠΑ. Οι Έλληνες χειριστές ενημερώνονται ότι στη θαλάσσια περιοχή ,πλέει και τουρκική φρεγάτα.
Ο τουρκικός σχηματισμός είχε στόχο να συνοδεύσει το φωτογραφικό RF-4 ,μέχρι τα παράλια της Κρήτης.Αποστολή ο εντοπισμός των συστημάτων S-300.
Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι,τα ελληνικά F-16,είχαν προσεγγίσει το τουρκικό σχηματισμό. Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, πλησίασε το φωτογραφικό αεροσκάφος κατόπιν εντολής από το ΑΤΑ,για να καταγράψει τον εξοπλισμό του.
Χωρίς καμμία προειδοποίηση ο Τούρκος σμηναγός Ιμπραήμ Χάλιλ ,πραγματοποίησε ένα φονικό ελιγμό πέφτοντας με το F-16 του, πάνω στη καλύπτρα του αεροσκάφους του Κ.Ηλιάκη, ο οποίος σκοτώθηκε ακαριαία. Ο Τούρκος πιλότος κατόρθωσε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα και λίγα δευτερόλεπτα μετά βρέθηκε στη θάλασσα.
Ένα δεξαμενόπλοιο μαζεύει από τη θάλσσα τον Τούρκο, ο οποίος έχει εντοπιστεί από το ελικόπτερό μας ,αλλά αρνείται την βοήθειά του.
Η ομάδα διάσωσης του Super Puma αποβιβάζεται στο δεξαμενόπλοιο κι έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον Τούρκο χειριστή που αρνείται πεισματικά να μπει στο ελικόπτερο. Ξέρει ότι έχει προκαλέσει το θάνατο ενός Έλληνα πιλότου κι αυτό μπορεί να έχει βαρύτατες συνέπειες. Όταν πιέζεται από τους Έλληνες,τραβάει πιστόλι και απειλεί! Η κατάσταση έχει ξεφύγει και στον αέρα είναι τεταμένη. Εκείνη τη στιγμή στον αέρα βρίσκονταν 120 μαχητικά αεροσκάφη,ελληνικά και τουρκικά.
Στο μεταξύ έφθασε και το τουρκικό ελικόπτερο για να πάρει τον Τούρκο.
Η ώρα είναι 14.29. Η εντολή που φθάνει από το ΕΘΚΕΠΙΧ είναι μεν σαφής αλλά προκαλεί απορίες:
“Εντολή Α/ΓΕΕΘΑ για παράδοση Τούρκου πιλότου στο τουρκικό πλήρωμα διάσωσης με τρόπο όμως ώστε να φανεί ότι η παράδοση έγινε από την ελληνική προς τη τουρκική πλευρά.Η παράδοση να καταγραφεί από κάμερα”.
Ο τότε υποδιοικητής του ΑΤΑ Πτέραρχος Γιώργος Νταβρής έχει θέσει ερωτήματα που έχουν μείνει αναπάντητα. Και για την σύγκρουση στον αέρα, αλλά και για τα όσα ακολούθησαν.
Σ΄ ένα κείμενό του είχε κάνει λόγο για “ελλειπέστατο πόρισμα του Αεροδικείου”. Το χαρακτηρίζει έτσι, γιατί όπως γράφει σ΄ αυτό δεν υπάρχουν μαρτυρίες-καταθέσεις από τους βασικότερους πρωταγωνιστές της υπόθεσης! Όπως για παράδειγμα:
•Του τότε Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας Πτέραρχου Ι.Γιάγκου
•Του ίδιου που ήταν Υποδιοικητής ΑΤΑ
•Του Επιτελάρχη και ΔΑΚ ΑΤΑ
•Του Ταξίαρχου που διερεύνησε την υπόθεση
•Των Ελεγκτών και των Διοικητών του ΕΚΑΕ και του ραντάρ (3ου ΚΕΠ) που είχε τον έλεγχο της περιοχής
Αναφέρει επίσης ότι το σκεπτικό “απαλλαγής” του Τούρκου πιλότου-δολοφόνου είναι τελείως αστήρικτο. Ο Χαλίλ Ιμπραήμ περιγράφεται ως “απείθαρχος, επιθετικός και με μικρή αεροπορική αντίληψη και κρίση”! Και που τα μάθαμε αυτά; Είδαμε το φάκελό του, αναρωτιέται ο Πτέραρχος Νταβρής.
Ακόμη κι έτσι να ΄ναι υπάρχει ένα θέμα με το ποιοι και γιατί επέτρεψαν την άνετη παράδοση του Χαλίλ Ιμπραήμ στους Τούρκους.