Πρωτότυπο τουρκικό αντιαεροπορικό υπό δοκιμή φαίνεται ότι ήταν το φορτίο του πλοίου ALCATRAS που προσάραξε στην Κω.
ύμφωνα με την ιστοσελίδα turkishnavy.net , το φορτίο του πλοίου πρέπει να ήταν η ναυτική έκδοση του αντιαεροπορικού συστήματος Korkut της τουρκικής εταιρίας Aselsan.
Πρόκειται δηλαδή κατά πάσα πιθανότητα για το πρωτότυπο της ναυτικής έκδοσης του αυτοματου αντιεροπορικού πυροβόλου Korkut που κατασκεύασε η τουρκική εταιρία Aselan.
Η ναυτική έκδοση του συστήματος δεν ήταν γνωστή παρά μόνο μέσω σχετική φημολογίας, έως ότου δημοσιεύθηκε φωτογραφία στο Twitter.
Βέβαια, ο συντάκτης αναγνωρίζει ότι πρόκειται για εικασία, η οποία θα μπορούσε να αποδειχθεί και λανθασμένη.
Στη φωτογραφία που δημοσιεύει, στο Α είναι σημειωμένο των ραντάρ 3D του συστήματος το οποίο είναι πολύ χαρακτηριστικό και το οποίο δείχνει να ταιριάζει σε σχήμα με το σκεπασμένο φορτίο του πλοίου. Στο Β είναι το ραντάρ ελέγχου πυρός στον πύργο, ενώ φαίνεται να ταιριάζει και το σχήμα και το ύψος.
Στο δημοσίευμα εκφράζεται απογοήτευση για την προσκόληση στην αμμόγλωσα της Κω και τίθεται το ερώτημα εάν θα πρέπει να ονομαστεί «ελληνική τραγωδία ή τουρκική κωμωδία», το να βρίσκεται κολλημένο σε ελληνικό νησί, στην Κω, 100 μέτρα από παραλία, ένα ολοκαίνουργιο ναυτικό σύστημα αντιαεροπορικής προστασίας, κατά τη μεταφορά του από ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης στην Αττάλεια, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο καπετάνιος του σκάφους.
Το πλοίο, M / V Alcatras είναι 28 μέτρα μήκος σκάφος. Έχει φέρει όλα τα χαρακτηριστικά ενός μεγάλου τουρκικού αλιευτικού σκάφους και έχει σχεδιαστεί τη θάλασσα γύρω από την Τουρκία.
Ωστόσο δεν έχει αλιευτικά όργανα. Το σκάφος έχει δηλωθεί ως καταδυτικό. Παλαιότερες φωτογραφίες του στο στο Marine Traffic εμφανίζουν μια ξεχωριστή πρυμνιαία υπερκατασκευή στο σκάφος, κάτι σαν χώρος εργασίας.
Εκτίμηση του συντάκτη είναι ότι καθώς δεν υπάρχουν ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Αττάλεια, είναι ασφαλές να υποθέσει κανείς ότι όδευε εκεί για να πραγματοποιήσει δοκιμές στην ανοικτή θάλασσα, εξ ου και τα κοντέινερ που μετέφερε το πλοίο.
Η ιστοσελίδα επικαλείται το χθεσινό δημοσίευμα του onalert.gr, που αποκάλυψε τη μεταφορά του φορτίου χθες το απόγευμα, με σκοπό να ελαφρύνει το πλοίο και να ξεκολλήσει.
Το ενδιαφέρον δημοσίευμα ολοκληρώνεται με την κάπως πικρή διαπίστωση, ότι πλέον και οι Τούρκοι και οι Έλληνες γνωρίζουν για το νέο ναυτικό α/α σύστημα της Τουρκίας.
Από την πλευρά του Πολεμικού Ναυτικού πάντως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Onalert.gr, υπήρχε πλήρης γνώση του φορτίου και το θέμα παρακολουθείται στενά. Ωστόσο, δεν υπάρχει κάτι παράνομο στην όλη διαδικασία, όπως άλλωστε απέδειξε και ο έλεγχος που έγινε από το Λιμενικό στην Κω.
Ο Λιμενάρχης μάλιστα σε δηλώσεις του είχε πει επί λέξει ότι "είναι τεχνικός εξοπλισμός δεν είναι κάτι περίεργο. Υπάρχουν κανονικά τα έγγραφα του φορτίου και το πλοίο είναι ταυτοποιημένο".
ύμφωνα με την ιστοσελίδα turkishnavy.net , το φορτίο του πλοίου πρέπει να ήταν η ναυτική έκδοση του αντιαεροπορικού συστήματος Korkut της τουρκικής εταιρίας Aselsan.
Πρόκειται δηλαδή κατά πάσα πιθανότητα για το πρωτότυπο της ναυτικής έκδοσης του αυτοματου αντιεροπορικού πυροβόλου Korkut που κατασκεύασε η τουρκική εταιρία Aselan.
Η ναυτική έκδοση του συστήματος δεν ήταν γνωστή παρά μόνο μέσω σχετική φημολογίας, έως ότου δημοσιεύθηκε φωτογραφία στο Twitter.
Βέβαια, ο συντάκτης αναγνωρίζει ότι πρόκειται για εικασία, η οποία θα μπορούσε να αποδειχθεί και λανθασμένη.
Στη φωτογραφία που δημοσιεύει, στο Α είναι σημειωμένο των ραντάρ 3D του συστήματος το οποίο είναι πολύ χαρακτηριστικό και το οποίο δείχνει να ταιριάζει σε σχήμα με το σκεπασμένο φορτίο του πλοίου. Στο Β είναι το ραντάρ ελέγχου πυρός στον πύργο, ενώ φαίνεται να ταιριάζει και το σχήμα και το ύψος.
Στο δημοσίευμα εκφράζεται απογοήτευση για την προσκόληση στην αμμόγλωσα της Κω και τίθεται το ερώτημα εάν θα πρέπει να ονομαστεί «ελληνική τραγωδία ή τουρκική κωμωδία», το να βρίσκεται κολλημένο σε ελληνικό νησί, στην Κω, 100 μέτρα από παραλία, ένα ολοκαίνουργιο ναυτικό σύστημα αντιαεροπορικής προστασίας, κατά τη μεταφορά του από ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης στην Αττάλεια, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο καπετάνιος του σκάφους.
Το πλοίο, M / V Alcatras είναι 28 μέτρα μήκος σκάφος. Έχει φέρει όλα τα χαρακτηριστικά ενός μεγάλου τουρκικού αλιευτικού σκάφους και έχει σχεδιαστεί τη θάλασσα γύρω από την Τουρκία.
Ωστόσο δεν έχει αλιευτικά όργανα. Το σκάφος έχει δηλωθεί ως καταδυτικό. Παλαιότερες φωτογραφίες του στο στο Marine Traffic εμφανίζουν μια ξεχωριστή πρυμνιαία υπερκατασκευή στο σκάφος, κάτι σαν χώρος εργασίας.
Εκτίμηση του συντάκτη είναι ότι καθώς δεν υπάρχουν ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Αττάλεια, είναι ασφαλές να υποθέσει κανείς ότι όδευε εκεί για να πραγματοποιήσει δοκιμές στην ανοικτή θάλασσα, εξ ου και τα κοντέινερ που μετέφερε το πλοίο.
Η ιστοσελίδα επικαλείται το χθεσινό δημοσίευμα του onalert.gr, που αποκάλυψε τη μεταφορά του φορτίου χθες το απόγευμα, με σκοπό να ελαφρύνει το πλοίο και να ξεκολλήσει.
Το ενδιαφέρον δημοσίευμα ολοκληρώνεται με την κάπως πικρή διαπίστωση, ότι πλέον και οι Τούρκοι και οι Έλληνες γνωρίζουν για το νέο ναυτικό α/α σύστημα της Τουρκίας.
Από την πλευρά του Πολεμικού Ναυτικού πάντως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Onalert.gr, υπήρχε πλήρης γνώση του φορτίου και το θέμα παρακολουθείται στενά. Ωστόσο, δεν υπάρχει κάτι παράνομο στην όλη διαδικασία, όπως άλλωστε απέδειξε και ο έλεγχος που έγινε από το Λιμενικό στην Κω.
Ο Λιμενάρχης μάλιστα σε δηλώσεις του είχε πει επί λέξει ότι "είναι τεχνικός εξοπλισμός δεν είναι κάτι περίεργο. Υπάρχουν κανονικά τα έγγραφα του φορτίου και το πλοίο είναι ταυτοποιημένο".