Κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, ένα ζήτημα που απασχόλησε σε μεγάλο βαθμό τα ΜΜΕ ήταν η κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα και της Πλατείας Αττικής, σχετικά με την λαθρομετανάστευση. Βέβαια συνέχισε να απασχολεί και μετά τον πρώτο γύρο, λόγω του υψηλού ποσοστού που έλαβε ο συνδυασμός της Χρυσής Αυγής.
Ένα μεγάλο μέρος αυτού του “θορύβου” έγινε, γύρω από ένα παράνομο τζαμί, σε απόσταση ενός στενού από την Πλατεία Αττικής, το οποίο έγινε δύο – τρείς φορές επίκεντρο επεισοδίων. Σύμφωνα με τους κατοίκους, αυτό χρησιμοποίησαν ως “ορμητήριο” παράνομοι λαθρομετανάστες, για να προβούν σε επιθετικές ενέργειες κατά ηλικιωμένων ή και μικρών παιδιών.
Σύμφωνα με τα συστημικά ΜΜΕ που άντλησαν τις πληροφορίες τους, από τους μουσουλμάνους που το διαχειρίζονται, αλλά και διάφορες “αντιρατσιστικές” ΜΚΟ, οι λαθρομετανάστες ήταν πάντα οι αμυνόμενοι.Η ουσία είναι ότι γύρω από το τζαμί δημιουργήθηκαν επανειλημμένα επεισόδια, που έβαλαν σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα των περιοίκων της περιοχής. Θα μπορούσε κανείς να πεί ότι πρόκειται για κάτι που συμβαίνει ούτως ή άλλως, καθώς οι συγκεκριμένες περιοχές ο δείκτης της εγκληματικότητας χτυπάει κόκκινο. Δεν είναι όμως τόσο απλό.
Η παρουσία του τζαμιού αυτού, αποκτά “συμβολικές” πλέον διαστάσεις, καθώς επιλέγεται από τους κύκλους της “πολυπολιτισμικότητας” ως το επίκεντρο της προπαγάνδας τους. Και δεν πρόκειται μόνο για δημοσιεύματα, που παρουσιάζουν τους κατοίκους ως ... τέρατα και κάνουν λόγο για “παραστρατιωτικές” σχεδόν ομάδες κρούσης. Διεργασίες υπάρχουν και σε άλλα επίπεδα.
Όπως παραδείγματος χάριν η επίσκεψη, την 1η του Νοέμβρη, στο συγκεκριμένο τζαμί του προέδρου της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, Ναϊμ Ελγαντούρ. Ο κ. Ελγαντούρ δήλωσε πως η παρουσία του στο κατεστραμμένο από τη φωτιά αυτοσχέδιο τζαμί εκφράζει τη συμπαράσταση σε κάθε χώρο προσευχής, όπως και σε αυτόν το χώρο λατρείας του Ισλάμ.
«Ήρθαμε εδώ για να υπερασπίζουμε ένα τζαμί. Ενώ δεν παρέλειψε να περάσει συγκεκριμένα πολιτική πρόταση για ένα ζήτημα που τίθεται στην Αθήνα λέγοντας ότι: «η πολιτεία πρέπει να προστατέψει τους μετανάστες. Όσο δεν υπάρχει ένα επίσημο τζαμί, θα λειτουργούν αντίστοιχοι αυτοσχέδιοι χώροι λατρείας» πρόσθεσε, διαβεβαιώνοντας ότι οι ζημιές στο τζαμί θα αποκατασταθούν και ο χώρος θα ξαναλειτουργήσει. Δεν ξέρουμε με ποιές οικονομικές διαβεβαιώσεις, ο κύριος αυτός εγγυάται την επαναλειτουργία του τζαμιού. Και ακόμη περισσότερο, με βάση ποιες διαβεβαιώσεις εγγυάται για την λειτουργία ενός παράνομου χώρου, στο κέντρο των Αθηνών.
Αρχικά πρόθεση αυτού του άρθρου, ήταν να περιστραφεί γύρω από το συγκεκριμένο τζαμί και τα τζαμιά στην ευρύτερη περιοχή, που προφανώς αποτελούν εστία προβλημάτων... Για το συγκεκριμένο τζαμί έχει κάνει μέχρι και ερώτηση στην Βουλή ο Θάνος Πλεύρης, στις 4 Νοεμβρίου, όπου αναφέρει:
“Σύμφωνα με καταγγελίες των κατοίκων της πλατείας Αττικής, σε πολυκατοικία επί της Αριστομένους 50-52 από το 2005 τουλάχιστον λειτουργεί χώρος λατρείας του μουσουλμανικού θρησκεύματος. Ο χώρος αυτός είναι υπόγειος προορισμένος βάσει του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού του 1955 (αρ. αδείας 4088/64) για αποθήκη. Έχει σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές και η συγκέντρωση μεγάλου αριθμού ανθρώπων εγκυμονεί κινδύνους για τους κατοίκους του κτιρίου και τους μουσουλμάνους συμμετέχοντες στις λατρευτικές τελετές.”
Επιπλέον λέει ο βουλευτής Αθηνών του ΛΑΟΣ: “το συγκεκριμένο υπόγειο τζαμί έχει μεταβληθεί σε σημείο έλξης φανατικών οπαδών αγνώστου ποιας εκδοχής του μουσουλμανικού θρησκεύματος. Είναι γεγονός, σύμφωνα πάντοτε με καταγγελίες των κατοίκων, πως από τον χώρο αυτό εκπορεύονται οργανωμένες εγκληματικές επιθέσεις φανατικών εναντίον ελλήνων και αλλοδαπών κατοίκων της περιοχής.”.
Κατά την διάρκεια όμως της έρευνάς μας για το συγκεκριμένο τζαμί, ανακαλύψαμε έναν ολόκληρο κατάλογο τζαμιών που λειτουργούν στην πρωτεύουσα (ο οποίος φυσικά δεν περιέχει ΟΛΑ τα τζαμιά), και αναρωτιόμαστε πόσα από αυτά λειτουργούν νομίμως. Για να πούμε την αλήθεια, ο κατάλογος είναι λίγο παλιός, καθώς αναφέρει μόνο όσα τζαμιά λειτουργούσαν ήδη το 2008 και δεν περιλαμβάνει, τα πάμπολλα που άρχισαν να χρησιμοποιούνται από τότε και μετά. Στο ίδιο πλαίσιο, ίσως κάποιο από αυτά να μην λειτουργεί πλέον ως τζαμί.