Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Jonathan Jackson: Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι πολύτιμο μαργαριτάρι, μέσω αυτής προσεγγίζεις τον Χριστό εν πνεύματι και αληθεία...

Αν και περισσότερο γνωστός ως ηθοποιός (πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική σειρά Nashville), η καρδιά του Αμερικανού καλλιτέχνη βρίσκεται στη μουσική.
 Αλλά και στην Ελλάδα, αφού σε μια δική μας εταιρία –την Πεμπτουσία–
 διάλεξε να κυκλοφορήσει μια συλλογή με τραγούδια από τη μέχρι στιγμής δισκογραφία του με τους Enation. Τον βρήκαμε λοιπόν για να μιλήσουμε για όλα αυτά, αλλά και για την πίστη του στην Ορθοδοξία
 
Μια νέα συλλογή με τραγούδια σας, η Basileia Ton Ouranon, κυκλοφορεί ήδη από την Πεμπτουσία, αποκλειστικά στην Ελλάδα. Πώς προέκυψε αυτό;
Ο υπεύθυνος της Πεμπτουσίας με προσέγγισε σχετικά. Ήταν μια πολύ αναπάντεχη πρόσκληση και νιώσαμε πολύ ταπεινοί, αλλά και ενθουσιώδεις. Μου αρέσει η Πεμπτουσία και όσα κάνουν, οπότε ήταν πολύ εύκολο να συμφωνήσουμε.

Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν τα 16 κομμάτια της συλλογής; Θα έλεγες ότι είναι τα καλύτερα τραγούδια σας ή μήπως τα πιο αντιπροσωπευτικά της μουσικής και της φιλοσοφίας σας;
Έχουμε έναν σχετικά εκτεταμένο κατάλογο μουσικής με τους Enation και έτσι στείλαμε πολλά τραγούδια. Υπήρξε μεγάλη αρμονία μεταξύ μας στην απόφαση για το ποια να συμπεριλάβουμε. Δεν ξέρω αν είναι τα καλύτερά μας… Το κριτήριο της επιλογής είχε περισσότερο να κάνει με τη συνολική αίσθηση και τον σκοπό της μουσικής. Είναι ένα στοχαστικό άλμπουμ, από πολλές απόψεις. Υπάρχουν στιγμές που παίζουμε εναλλακτικό ροκ, αλλά συνολικά νομίζω ότι έχει να κάνει με μια εσωτερική λαχτάρα για φώτιση.
Jjackson_2.jpg
Παίζεις μουσική με τους Enation για περισσότερα από 10 χρόνια τώρα. Κοιτάζοντας πίσω, πώς βλέπεις τις παλαιότερες προσπάθειές σας και πώς έχει εξελιχθεί η μουσική σας μέσα στα χρόνια;
Με διάφορους τρόπους έχει αλλάξει δραστικά, με κάποιους άλλους πάλι δεν έχει αλλάξει καθόλου. Υπάρχει συνήθως κάτι παράδοξο στο βασίλειο της τέχνης. Η πρόθεση είναι η ίδια με τότε, αλλά έχουμε κάπως ωριμάσει –τουλάχιστον έτσι ελπίζω. Ένα από τα πράγματα που μου αρέσουν στη Basileia Ton Ouranon είναι ότι μέσω αυτής βρήκαμε μια λίστα τραγουδιών που είναι αθώα και νεανικά και εντούτοις δείχνουν προς τη μεριά μιας ωριμότητας προς την οποία ευελπιστώ ότι οδεύουμε.
Ο αδερφός σου Richard Lee είναι ο ντράμερ των Enation. Έχετε την τυπική ανταγωνιστική σχέση μεταξύ σας;
Σίγουρα είχαμε την τυπική ανταγωνιστική σχέση μεταξύ αδερφών, όταν ήμασταν νεότεροι! Η μουσική πραγματικά βοήθησε στη γιατρειά αυτού του πράγματος. Από τη στιγμή δηλαδή που ξεκινήσαμε να κάνουμε μουσική μαζί, αντί να διαγωνιζόμαστε στα σπορ και σε άλλα πράγματα, η φιλία μας άρχισε να βαθαίνει. Τρέφω πολλή αγάπη και σεβασμό για τον αδερφό μου. Είναι αλήθεια ένας πανέμορφος άνθρωπος και μου αρέσει να παίζω μουσική μαζί του. Νιώθω το ίδιο και για τον Daniel, τον μπασίστα μας: είναι κι εκείνος σαν αδερφός μας.
Jjackson_3.jpg
Γενικά, πώς έχουν κατανεμηθεί οι ρόλοι μεταξύ των μελών του γκρουπ;
Είμαστε τρίο εδώ και κάποια χρόνια. Μας ταιριάζει αυτό, δημιουργικά. Κάθε όργανο έχει τη θέση του και κάθε μέρος είναι ζωτικό για ό,τι κάνουμε. Υπάρχει άλλωστε μεγάλη δύναμη και ομορφιά στον αριθμό τρία! Τα περισσότερα τραγούδια τα γράφω εγώ και τα πηγαίνω στα παιδιά σαν προσχέδια. Μετά παίρνουμε το δισδιάστατο τραγούδι και το χτίζουμε μαζί ως τρισδιάστατο κομμάτι, ας πούμε. Ενορχηστρώνουμε μαζί, αφού έχει δημιουργηθεί ο σκελετός με τις λέξεις και τις βασικές συγχορδίες.
Αν δεν κάνω λάθος, το ενδιαφέρον σου για τη μουσική ήρθε σε μικρή ηλικία. Τι θυμάσαι να ακούς εκείνο τον καιρό και ποιοι καλλιτέχνες επηρέασαν περισσότερο την τραγουδοποιία σου;
Η πρώτη μουσική που άκουσα ήταν του πατέρα μου: Elvis, gospel, Don Williams, Keith Witley, Alison Krouse, Vince Gill... Γνώρισα το κλασικό ροκ από τον θείο μου κυρίως, ο οποίος αγαπούσε τους Beatles, τους Who, τους Zeppelin, τους Pink Floyd. Αλλά οι προσωπικές μου επιρροές είναι οι R.E.M., U2, Peter Gabriel, Pearl Jam, Leonard Cohen, Bob Dylan, Johnny Cash, Echo & The Bunnymen, Simple Minds. Αγαπώ όποια μουσική έχει μια πνευματική λαχτάρα μέσα της. Πάντα συνέβαινε αυτό. Το να ακούω το “In Your Eyes” ή το “Red Rain” του Peter Gabriel με αιχμαλώτιζε ως παιδί, το ίδιο και το “Sweetness Follows” των R.E.M. ή το “One” των U2. Απίστευτα τραγούδια, είναι σχεδόν σαν προσευχές –νομίζω μάλιστα ότι είναι πραγματικά προσευχές. Η μουσική έχει την τάση να αγγίζει ένα μέρος πολύ βαθιά στο ανθρώπινο πνεύμα.
Jjackson_4.jpg
Εκτός της μουσικής, ασχολείσαι και με την ηθοποιία, με μεγάλη επιτυχία μάλιστα, αφού αυτόν τον καιρό πρωταγωνιστείς στην τηλεοπτική σειράNashville. Ποια ανάγκη σου σε έκανε να επιδιώξεις μια τέτοια παράλληλη καριέρα;
Είναι μεγάλη ευλογία το ότι συμμετέχω στο Nashville. Μου αρέσει που παίζω μάλιστα έναν μουσικό στο σόου αυτό, είναι πρόκληση αλλά και ανταμοιβή για έναν καλλιτέχνη. Νομίζω ότι η ανάγκη να κάνω μουσική έρχεται από μια βαθιά λαχτάρα να επικοινωνήσω και να πω ιστορίες. Ως ηθοποιός είμαι εγκλωβισμένος στο να λέω λέξεις άλλων, ενώ στη μουσική μπορώ να γράψω τους στίχους, να πω την ιστορία, και να συνδεθώ με ένα ακροατήριο με έναν πιο ευθύ τρόπο.

Κάνεις αναφορές στην ορθόδοξή σου πίστη σε πολλούς από τους στίχους των τραγουδιών σου. Βλέπεις τον εαυτό σου ως πρεσβευτή του Χριστιανισμού στον καλλιτεχνικό κόσμο;
Δεν θεωρώ τον εαυτό μου τίποτε άλλο από έναν αμαρτωλό, ο οποίος προχωράει παραπατώντας προς την αγκαλιά του Χριστού. Δεν ενδιαφέρομαι να κάνω κήρυγμα στους ανθρώπους ή να προσηλυτίσω. Νομίζω ότι ο ρόλος του καλλιτέχνη περιορίζεται στο να είναι ειλικρινής και αυθεντικός σχετικά με τον πόνο και την ελπίδα που βιώνει. Δεν θα απέφευγα ποτέ να τραγουδήσω για όσα έχω ζήσει. Εφόσον λοιπόν η πίστη μου είναι κεντρικό ζήτημα στη ζωή μου, βγαίνει προς τα έξω οργανικά, όπως η αναπνοή. Ελπίζω ότι η μουσική μου δημιουργεί μια ατμόσφαιρα, μέσα στην οποία οι άνθρωποι βιώνουν κάποιου είδους χαρά ή θεραπεία. Κάτι τέτοιο θα ήταν υπέροχο!
 
Jjackson_5.jpg
Για ποιους λόγους βαπτίστηκες Ορθόδοξος Χριστιανός το 2012;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι' αυτό, θα χρειάζονταν μέρες ή μήνες για να τους καταγράψω. Αγαπώ όμως τα πάντα γύρω από την Ορθόδοξη Πίστη: την ομορφιά, την ταπεινότητα, την ευλάβεια και τον ασκητισμό. Την αγάπη για τους εχθρούς σου και το πώς τιμά την Μητέρα του Θεού. Μου αρέσει ο μυστικισμός και η μυστηριακή άποψη για τον κόσμο. Μου αρέσει επίσης η μοναστική ζωή της Εκκλησίας και το πώς αγκαλιάζει τον γάμο ως ένα ιερό μυστήριο. Το πώς προσευχόμαστε στην Αγία Τριάδα και το πώς πορευόμαστε μέσω των Εορτών της Εκκλησίας, κατά τη διάρκεια του έτους. Αγαπώ τους Αγίους και τη μεσολάβησή τους. Η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει παραμείνει συνεπής στη διδασκαλία της από την εποχή του Χριστού και των Αποστόλων. Για μένα, είναι το πολύτιμο Μαργαριτάρι, επειδή μπορεί κανείς μέσω αυτής να προσεγγίσει τον Χριστό εν πνεύματι και αληθεία.
Έγραψες κι ένα βιβλίο, το The Mystery Of Art: Becoming An Artist In The Image Of God, το οποίο εκδόθηκε το 2014. Πες μας μερικά πράγματα γι' αυτό. Σκοπεύεις να γράψεις κι άλλα πράγματα στο μέλλον;
Είναι ένα βιβλίο που έγραψα σε διάρκεια 4 ετών. Παίζω και κάνω μουσική από όταν ήμουν 11 και μέσα σε αυτά τα χρόνια πάλεψα πολύ με το πώς να ενσωματώσω την πίστη μου στην καλλιτεχνική διαδικασία. Το συγκεκριμένο λοιπόν βιβλίο είναι ένας συνδυασμός των 20 χρόνων μου στις τέχνες και της πορείας μου προς την αρχαία πίστη… Έχω γράψει και άλλα, τα οποία δεν έχουν εκδοθεί ακόμα –είναι βιβλία ποίησης και φαντασίας. Στο γράψιμο στο στυλ τουThe Mystery Of Art νομίζω ότι θα περάσει καιρός για να επιστρέψω. Νιώθω ότι λέει όσα ήλπιζα να εκφράσω και χρειάζεται να ζήσω και να βιώσω περισσότερα πριν αποπειραθώ να γράψω οτιδήποτε σαν αυτό ξανά.
Jjackson_6.jpg
Τώρα που η μουσική σας είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα, σχεδιάζετε να μας επισκεφθείτε και για συναυλίες;
Ναι! Το ελπίζω! Και εγώ και η μπάντα θα το επιθυμούσαμε. Έχουν μάλιστα γίνει κάποιες κουβέντες ώστε να πραγματοποιηθεί αυτό, Θεού θέλοντος. Αγαπώ την Ελλάδα και τον ελληνικό λαό. Η καρδιά μου σας αναζητά για όλες τις δοκιμασίες που έχετε υπομείνει. Με την οικογένειά μου είμαστε ευγνώμονες για την αγάπη και την καλοσύνη που έχουμε εισπράξει κατά τις επισκέψεις μας εκεί.
Άλλα σχέδια που κάνεις για το εγγύς μέλλον;
Με τους Enation ηχογραφούμε το επόμενο project μας και συνεχίζω τα γυρίσματα για το Nashville. Αυτά με κρατούν ιδιαίτερα απασχολημένο. Ελπίζω να εκδώσω ένα ακόμα βιβλίο φέτος. Επίσης, το The Mystery Of Art μεταφράζεται στα ελληνικά, και είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος γι’ αυτό! Θα μου άρεσε να σκηνοθετήσω κι ένα φιλμ, κάποτε. Πάνω απ’ όλα, όμως, ελπίζω να περάσω πολύ ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά μου. Αυτό είναι πιο σημαντικό από όλες τις δουλειές.
http://www.briefingnews.gr/orthodoxia/jonathan-jackson-i-orthodoxi-ekklisia-einai-polytimo-margaritari-meso-aytis-proseggizeis