Αντίδραση των εμπόρων στη λειτουργία καταστημάτων 8 Κυριακές το χρόνο Η συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης και όχι το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων ευθύνεται για την πτώση του τζίρου των καταστημάτων, δηλώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας αντιδρώντας στην πρόταση του ΣΕΛΠΕ προς το υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για την επέκταση της λειτουργίας της αγοράς για οκτώ Κυριακές ετησίως.www.kathimerini.gr
Η Κυριακή γίνεται η πασχάλια ημέρα και η αναστάσιμη σύναξη των πιστών γιατί από τότε μέχρι σήμερα η Εκκλησία του Χριστού συνεχώς και πάντοτε «αεί άγει Κυριακάς ημέρας, εξαιρέτως δε εορτάζει την αγίαν ανάστασιν εν ημέρα Κυριακή» (Ωριγένους, Κατά Κέλσον, 8, 22 και Ευτυχίου Κωνσταντινουπόλεως, Λόγος περί Πάσχα και αγ. Ευχαριστίας, PG 86 ΙΙ, 2400Α΄.)1, κατά τους Πατέρες.
Αμέσως λοιπόν, μετά την καθιέρωση της Κυριακής ως ημέρας της Αναστάσεως, καθιερώθηκε ημέρα κατάπαυσης και ανάπαυσης τελεία, γενική αργία και σαββατισμός όλης της ανθρωπότητος, όλης της ανθρωπίνης φύσεως. Θεωρείται δε αργία, όπως διατάσσουν οι ιεροί κανόνες, γιατί συμβολίζει τη δημιουργία του κόσμου, ως πρώτη ημέρα, αλλά και την εν Χριστώ αναδημιουργία του ανθρώπου και του κόσμου με την Ανάσταση, και δηλώνει την έλευση των εσχάτων, ως όγδοη ημέρα. Η χριστιανική παράδοση δημιούργησε ήθη και έθιμα ανάλογα με τη διδασκαλία του Χριστού και την εμπειρία των αγίων, έτσι ώστε στη ζωή των πιστών να είναι αδιανόητο η Κυριακή να είναι ημέρα εργασίας.
Από την εποχή του Μεγάλου Κωνσταντίνου καθιερώθηκε ημέρα επίσημης αργίας, και με κρατικά και συνταγματικά νομοθετήματα μέχρι σήμερα είναι όχι μόνο εκκλησιαστική, αλλά και κρατική αργία.
Δυστυχώς με έμμεσο και αυθαίρετο τρόπο, μερικοί τεχνιέντως προσπαθούν να πλήξουν την ιερή αυτή ημέρα της Κυριακής ως ημέρας αργίας, προσευχής και λατρείας του Θεού. Αγνοούν την αξία και τη σημασία της και αδιαφορούν για την ιερότητά της ως κέντρο της ζωής της Εκκλησίας, που είναι η τέλεση της Θείας Λειτουργίας, η αναστάσιμη, ευχαριστιακή σύναξη των πιστών. Προτιμούν την ψυχοβλαβή και ανώφελη ψυχαγωγία, την καταστροφική απραξία και την άτακτη διασκέδαση, από το «φυλάττειν την Κυριακήν και μη εργάζεσθαι» κατά τον Ευσέβιον Καισαρείας.
orthodox-world.pblogs.gr