«Μόνο νεκρούς θα μας βγάλουν από εδώ»
Από τον
Θάνο Χερχελετζή
Οι αστυνομικοί, ενώ έχουν στα χέρια τους το ένταλμα για τη σύλληψή τους, τηρούν στάση αναμονής και δεν επεμβαίνουν στο μοναστήρι. Πηγές της «κυριακάτικης δημοκρατίας» εκτιμούν ότι οι Αρχές κρατούν αυτή τη στάση διότι Ιερά Κοινότητα και Πολιτεία επιθυμούν να διατηρηθούν χαμηλά οι τόνοι και να μην επαναληφθούν στο Αγιον Ορος έκτροπα και εικόνες με μοναχούς να συμμετέχουν σε επεισόδια, όπως έχει συμβεί κατά το παρελθόν.
Από τον
Θάνο Χερχελετζή
H παγωνιά που επικρατούσε στην ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης στις 27 Ιανουαρίου μεταφέρθηκε στο εσωτερικό της αίθουσας του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου.
Δικάζονταν ο ηγούμενος Μεθόδιος και μοναχοί της παλιάς αδελφότητας της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου Αγίου Ορους για το επεισόδιο με τη ρίψη μολότοφ, που εκτυλίχθηκε στο κονάκι του μοναστηριού στις Καρυές τον Ιούλιο του 2013. Φίλοι της μονής που βρίσκονταν εκεί για να συμπαρασταθούν στους ζηλωτές μοναχούς πάγωσαν όταν άκουσαν την απόφαση του δικαστηρίου. Σύμφωνα με αυτή, ο πνευματικός ηγέτης της ιστορικής μονής οδηγείται στη φυλακή!
Κατά πλειοψηφία, ο γέροντας Μεθόδιος κρίθηκε ένοχος για «ηθική αυτουργία» και ομόφωνα ένας μοναχός για «εμπρησμό», «έκρηξη», «κατοχή - ρίψη εκρηκτικών» και «οπλοχρησία». Καταδικάστηκαν με συνολική ποινή κάθειρξης 20 ετών ο καθένας χωρίς δικαίωμα αναστολής. Αλλοι έξι μοναχοί καταδικάστηκαν για «απλή συνέργεια» με συνολική κάθειρξη 10 ετών και 4 μηνών, ενώ ομόφωνα αθωώθηκαν τρεις λαϊκοί που κατηγορήθηκαν για «διακεκριμένη αντίσταση» και «οπλοφορία».
Ο γέροντας Μεθόδιος και τρεις μοναχοί ακόμη δεν παρέστησαν στη δίκη και εκπροσωπήθηκαν από δικηγόρο. Τις επόμενες ημέρες απόσπασμα της δικαστικής απόφασης εστάλη στο Αστυνομικό Τμήμα Καρυών, για να προχωρήσει η διαδικασία της σύλληψης του ηγούμενου και του μοναχού, που καταδικάστηκαν, και να ακολουθήσει η μεταγωγή τους σε φυλακή.
Κατά πλειοψηφία, ο γέροντας Μεθόδιος κρίθηκε ένοχος για «ηθική αυτουργία» και ομόφωνα ένας μοναχός για «εμπρησμό», «έκρηξη», «κατοχή - ρίψη εκρηκτικών» και «οπλοχρησία». Καταδικάστηκαν με συνολική ποινή κάθειρξης 20 ετών ο καθένας χωρίς δικαίωμα αναστολής. Αλλοι έξι μοναχοί καταδικάστηκαν για «απλή συνέργεια» με συνολική κάθειρξη 10 ετών και 4 μηνών, ενώ ομόφωνα αθωώθηκαν τρεις λαϊκοί που κατηγορήθηκαν για «διακεκριμένη αντίσταση» και «οπλοφορία».
Ο γέροντας Μεθόδιος και τρεις μοναχοί ακόμη δεν παρέστησαν στη δίκη και εκπροσωπήθηκαν από δικηγόρο. Τις επόμενες ημέρες απόσπασμα της δικαστικής απόφασης εστάλη στο Αστυνομικό Τμήμα Καρυών, για να προχωρήσει η διαδικασία της σύλληψης του ηγούμενου και του μοναχού, που καταδικάστηκαν, και να ακολουθήσει η μεταγωγή τους σε φυλακή.
Η «παγωνιά» που δημιουργήθηκε όταν ακούστηκε η δικαστική απόφαση μετατράπηκε τα επόμενα 24ωρα σε φωτιά που πυροδότησαν οι αντιδράσεις χιλιάδων πιστών και φίλων των ζηλωτών μοναχών. Χαρακτήρισαν την απόφαση «άδικη» και «εξοντωτική», και ξεσηκώθηκαν ζητώντας να μην εφαρμοστεί.
Εκατοντάδες άνθρωποι, κρατώντας στα χέρια τους αναμμένα κεριά, σταυρούς, ελληνικές σημαίες και φωτογραφίες του γέροντα Μεθόδιου, συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Συντάγματος και στην Ουρανούπολη, για να εκδηλώσουν τη συμπαράστασή τους προς τους διωκόμενους μοναχούς. Και σήμερα, Κυριακή, στις 2 το μεσημέρι, καλούν σε συγκέντρωση στα Δικαστήρια Θεσσαλονίκης και σε πορεία διαμαρτυρίας έως το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.
Ολο αυτό το διάστημα μετά την καταδίκη τους τόσο ο ηγούμενος Μεθόδιος όσο και ο μοναχός βρίσκονται στα κελιά τους μέσα στο μοναστήρι. «Μόνο νεκρούς θα μας βγάλουν από εδώ» είχε πει ο γέροντας λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της ποινής που του επιβλήθηκε, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να παραδοθεί στις Αρχές.
Εκατοντάδες άνθρωποι, κρατώντας στα χέρια τους αναμμένα κεριά, σταυρούς, ελληνικές σημαίες και φωτογραφίες του γέροντα Μεθόδιου, συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Συντάγματος και στην Ουρανούπολη, για να εκδηλώσουν τη συμπαράστασή τους προς τους διωκόμενους μοναχούς. Και σήμερα, Κυριακή, στις 2 το μεσημέρι, καλούν σε συγκέντρωση στα Δικαστήρια Θεσσαλονίκης και σε πορεία διαμαρτυρίας έως το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.
Ολο αυτό το διάστημα μετά την καταδίκη τους τόσο ο ηγούμενος Μεθόδιος όσο και ο μοναχός βρίσκονται στα κελιά τους μέσα στο μοναστήρι. «Μόνο νεκρούς θα μας βγάλουν από εδώ» είχε πει ο γέροντας λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της ποινής που του επιβλήθηκε, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να παραδοθεί στις Αρχές.
Οι αστυνομικοί, ενώ έχουν στα χέρια τους το ένταλμα για τη σύλληψή τους, τηρούν στάση αναμονής και δεν επεμβαίνουν στο μοναστήρι. Πηγές της «κυριακάτικης δημοκρατίας» εκτιμούν ότι οι Αρχές κρατούν αυτή τη στάση διότι Ιερά Κοινότητα και Πολιτεία επιθυμούν να διατηρηθούν χαμηλά οι τόνοι και να μην επαναληφθούν στο Αγιον Ορος έκτροπα και εικόνες με μοναχούς να συμμετέχουν σε επεισόδια, όπως έχει συμβεί κατά το παρελθόν.
Το ιστορικό
Πώς φτάσαμε εδώ; Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει τις δύο όψεις του νομίσματος ενός χρονικού, που στιγματίζεται από εντάσεις και επεισόδια, όπως τις καταθέτουν οι δύο πλευρές.
«Ο σύγχρονος διωγμός που άρχισε το 1972 και κορυφώθηκε το 2002 έγινε αφορμή για να γνωρίσουμε τους σύγχρονους Διοκλητιανούς στο προπύργιο της Ορθοδοξίας Αγιον Ορος» επισημαίνει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο Αθανάσιος Παπαγεωργίου, ιατρός-χειρουργός, πρόεδρος του Συλλόγου «Αγιος Ιωάννης ο Θεολόγος».
Εξηγεί πως «όλα διαδραματίζονται στο κονάκι, στο αντιπροσωπείο της μονής στις Καρυές. Το 1972 ο γέροντας Αθανάσιος (σ.σ.: τότε ηγούμενος της μονής) και οι συν αυτώ πατέρες, βλέποντας τη συνεχιζόμενη παρέκκλιση του τότε πατριάρχη Αθηναγόρα από την ορθόδοξο γραμμή, αποφάσισαν να διακόψουν το μνημόσυνό του». Τότε άρχισαν και οι διωγμοί κατά των ζηλωτών μοναχών. «Το 2002», συνεχίζει, «είχαμε τη διεκδίκηση του κονακίου (σ.σ.: από τη νέα αδελφότητα) με όργανα πρωτόγονων ενστίκτων, αστυνομικών μέτρων και αργότερα με βαριοπούλες να σπάζουν ξένη περιουσία και λοστούς».
Πώς φτάσαμε εδώ; Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει τις δύο όψεις του νομίσματος ενός χρονικού, που στιγματίζεται από εντάσεις και επεισόδια, όπως τις καταθέτουν οι δύο πλευρές.
«Ο σύγχρονος διωγμός που άρχισε το 1972 και κορυφώθηκε το 2002 έγινε αφορμή για να γνωρίσουμε τους σύγχρονους Διοκλητιανούς στο προπύργιο της Ορθοδοξίας Αγιον Ορος» επισημαίνει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο Αθανάσιος Παπαγεωργίου, ιατρός-χειρουργός, πρόεδρος του Συλλόγου «Αγιος Ιωάννης ο Θεολόγος».
Εξηγεί πως «όλα διαδραματίζονται στο κονάκι, στο αντιπροσωπείο της μονής στις Καρυές. Το 1972 ο γέροντας Αθανάσιος (σ.σ.: τότε ηγούμενος της μονής) και οι συν αυτώ πατέρες, βλέποντας τη συνεχιζόμενη παρέκκλιση του τότε πατριάρχη Αθηναγόρα από την ορθόδοξο γραμμή, αποφάσισαν να διακόψουν το μνημόσυνό του». Τότε άρχισαν και οι διωγμοί κατά των ζηλωτών μοναχών. «Το 2002», συνεχίζει, «είχαμε τη διεκδίκηση του κονακίου (σ.σ.: από τη νέα αδελφότητα) με όργανα πρωτόγονων ενστίκτων, αστυνομικών μέτρων και αργότερα με βαριοπούλες να σπάζουν ξένη περιουσία και λοστούς».
Οπως τονίζει ο κ. Παπαγεωργίου, «στις 29 Ιουλίου 2013, στις 07.30, επιχείρησαν με σύγχρονα μέσα που δεν “λερώνουν” χέρια, αλλά πλήρωσαν τον χειριστή βαρέος οχήματος για να διεκδικήσουν και πάλι το κονάκι. Στην προσπάθειά τους να ρίξουν την πόρτα, τραυμάτισαν έναν μοναχό. Η Αστυνομία παρακολουθούσε με σταυρωμένα χέρια».
Απίθανος αριθμός
Ο κ. Παπαγεωργίου επισημαίνει ότι «φτάσαμε στον απίθανο αριθμό των 55 δικαστηρίων και των έξι εφετείων για το θέμα της Εσφιγμένου, πάντα με τα ίδια κατηγορητήρια κάθε φορά, μέχρι το τελευταίο στις 27 Ιανουαρίου 2017 με την εσχάτη των ποινών για τον γέροντα Μεθόδιο».
Ο κ. Παπαγεωργίου επισημαίνει ότι «φτάσαμε στον απίθανο αριθμό των 55 δικαστηρίων και των έξι εφετείων για το θέμα της Εσφιγμένου, πάντα με τα ίδια κατηγορητήρια κάθε φορά, μέχρι το τελευταίο στις 27 Ιανουαρίου 2017 με την εσχάτη των ποινών για τον γέροντα Μεθόδιο».
Η νέα αδελφότητα της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου παρουσιάζοντας το χρονικό της κρίσης αναφέρει στη σελίδα του μοναστηριού στο διαδίκτυο ότι «η Ιερά Μονή Εσφιγμένου, μετά από περίοδο που διήρκεσε μεταξύ των ετών 1974-2005, επανήλθε στην πλήρη κανονικότητα και εκκλησιαστική κοινωνία, καθώς η Ιερά Κοινότητα Αγίου Ορους με τη συμμετοχή του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως διόρισε, κατά τα αγιορείτικα καθεστώτα, νέα μοναστική αδελφότητα».
Επισημαίνει πως «η μονή αντιμετωπίζει μέχρι και σήμερα, ως μη όφειλε, θέματα σχετιζόμενα με την αδικαιολόγητη αδράνεια κρατικών υπαλλήλων ως προς την εφαρμογή αποφάσεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Ιεράς Κοινότητας και της Ελληνικής Δικαιοσύνης, αδράνεια αδικαιολόγητη και επιζήμια για ένα κράτος δικαίου». «Τα άτομα που κατοικούν στο κεντρικό κτιριακό συγκρότημα της μονής δεν είναι Αγιορείτες ή Εσφιγμενίτες, αλλά, δυστυχώς γι’ αυτούς, μόνο καταληψίες και σχισματικοί, τελούντες υπό απέλαση από το Αγιον Ορος, κάποιοι δε εξ αυτών και κατάδικοι από την ελληνική Δικαιοσύνη για ποικίλα αδικήματα ποινικής φύσεως» επισημαίνει η νέα αδελφότητα και απευθύνει «πρόσκληση στους εγγύς και τους μακράν για συνεργασία, στο πλαίσιο της εκκλησιαστικής κανονικότητας και της πολιτικής νομιμότητας».
Για το ζήτημα της Εσφιγμένου, η «κυριακάτικη δημοκρατία» φιλοξενεί τις απόψεις και των δύο ηγουμένων της παλιάς και της νέας αδελφότητας της μονής Μεθοδίου και Βαρθολομαίου.
Επισημαίνει πως «η μονή αντιμετωπίζει μέχρι και σήμερα, ως μη όφειλε, θέματα σχετιζόμενα με την αδικαιολόγητη αδράνεια κρατικών υπαλλήλων ως προς την εφαρμογή αποφάσεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Ιεράς Κοινότητας και της Ελληνικής Δικαιοσύνης, αδράνεια αδικαιολόγητη και επιζήμια για ένα κράτος δικαίου». «Τα άτομα που κατοικούν στο κεντρικό κτιριακό συγκρότημα της μονής δεν είναι Αγιορείτες ή Εσφιγμενίτες, αλλά, δυστυχώς γι’ αυτούς, μόνο καταληψίες και σχισματικοί, τελούντες υπό απέλαση από το Αγιον Ορος, κάποιοι δε εξ αυτών και κατάδικοι από την ελληνική Δικαιοσύνη για ποικίλα αδικήματα ποινικής φύσεως» επισημαίνει η νέα αδελφότητα και απευθύνει «πρόσκληση στους εγγύς και τους μακράν για συνεργασία, στο πλαίσιο της εκκλησιαστικής κανονικότητας και της πολιτικής νομιμότητας».
Για το ζήτημα της Εσφιγμένου, η «κυριακάτικη δημοκρατία» φιλοξενεί τις απόψεις και των δύο ηγουμένων της παλιάς και της νέας αδελφότητας της μονής Μεθοδίου και Βαρθολομαίου.
«Mας διώκουν γιατί θέλουμε να κρατήσουμε την πίστη μας»
«Ο διωγμός αυτός είναι διωγμός πίστης. Μας διώκουν επειδή θέλουμε να κρατήσουμε ανόθευτη την πίστη όπως ακριβώς μας την άφησαν οι Πατέρες» τονίζει ο ηγούμενος της παλιάς αδελφότητας της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, αρχιμανδρίτης Μεθόδιος (φωτό), σχολιάζοντας την εξοντωτική ποινή που του επιβλήθηκε από το δικαστήριο.
Ο γέροντας σε μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του, που αναρτήθηκε σε σελίδα φίλων της μονής στο διαδίκτυο, αναφέρεται στο ιστορικό του ζητήματος της Εσφιγμένου, διευκρινίζοντας πως πρόκειται για πνευματικό θέμα.
Διευκρινίζει πως οι διωγμοί εντάθηκαν το 1999, μετά την εκλογή του. «Αμέσως μετά την εκλογή, έστειλαν τελεσίγραφο από την Ιερά Κοινότητα να εγκαταλείψουμε το μοναστήρι. Προσφύγαμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που αποφάσισε ότι είναι αναρμόδιο να δικάσει το θέμα. Οι διωγμοί κορυφώθηκαν το 2005, όταν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και η Ιερά Κοινότητα, εντελώς παράνομα, διόρισαν νέα αδελφότητα» λέει ο κ. Μεθόδιος και αναφέρει πως «διαρκώς οι μοναχοί της παλιάς αδελφότητας σέρνονται στα δικαστήρια, ενώ το μοναστήρι αποκλείστηκε και δεν είχε πρόσβαση σε φάρμακα και τρόφιμα».
«Συνέχεια μας εγκαλούν. Λένε ότι δεν υπακούμε στους νόμους. Είμαστε Αγιορείτες μοναχοί και δώσαμε υπόσχεση για την πίστη μας, δώσαμε υπόσχεση στον Θεό. Βρίσκομαι στο μοναστήρι 46 χρόνια, πώς είμαι καταληψίας;» διερωτάται και προσθέτει: «Στο μοναστήρι δεν ήρθαμε σαν ομάδες για να κάνουμε κατάληψη. Το μοναστήρι είναι η πνευματική μας πατρίδα και δεν θα το εγκαταλείψουμε».
Αναφερόμενος στα επεισόδια στις Καρυές, τονίζει ότι «το 2013, με εντολή της νέας αδελφότητας, έγινε επίθεση στο κονάκι. Πήγαν με ένα σκαπτικό μηχάνημα να γκρεμίσουν την πόρτα, ενώ πίσω βρίσκονταν πατέρες. Θεώρησαν πως μοναχός τούς πέταξε μολότοφ για να τους κάνει κακό. Αυτό είναι ψέμα. Κατηγορούν εμένα ως ηθικό αυτουργό, ενώ βρισκόμουν τότε στο μοναστήρι. Επειδή θέλαμε να φυλάξουμε τον τόπο μας, μας επέβαλαν ποινή εξοντωτική» σημειώνει.
«Να υπακούσουμε στον νόμο, όταν ο νόμος αυτός είναι σύμφωνος με τους νόμους του Αγίου Ορους και των Πατέρων της Εκκλησίας. Δεν μπορεί η διαμάχη που έχουμε με τον Πατριάρχη, ο οποίος για εμάς είναι αιρετικός, να μετατρέπεται σε ποινή κάθειρξης χωρίς δικαίωμα αναστολής και σε άλλους, που κάνουν εγκλήματα, να μην επιβάλλεται καμία ποινή. Δεν μπορούμε να δεχθούμε τις ποινές χωρίς ένσταση, τις θεωρούμε άδικες. Οι δικαστές εξάντλησαν όλη την αυστηρότητα πάνω σε εμάς, που το μόνο έγκλημα που κάναμε είναι να υπηρετούμε τον Θεό και την πατρίδα, και δεν ανεχόμαστε να μας ξεπουλάνε την πίστη».
«Θέλουν να μας βγάλουν από τη μέση για να καταργήσουν το άβατο του Αγίου Ορους. Λέμε σε όλους πως το Αγιον Ορος είναι η πνευματική μας πατρίδα και δεν έχουμε σκοπό να αναχωρήσουμε από αυτή. Χάρηκα όταν άκουσα την ποινή που μου επιβλήθηκε, η χάρη του Θεού μάς ενδυναμώνει να υπομείνουμε τους διωγμούς με χαρά» επισημαίνει.
Ο γέροντας σε μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του, που αναρτήθηκε σε σελίδα φίλων της μονής στο διαδίκτυο, αναφέρεται στο ιστορικό του ζητήματος της Εσφιγμένου, διευκρινίζοντας πως πρόκειται για πνευματικό θέμα.
Διευκρινίζει πως οι διωγμοί εντάθηκαν το 1999, μετά την εκλογή του. «Αμέσως μετά την εκλογή, έστειλαν τελεσίγραφο από την Ιερά Κοινότητα να εγκαταλείψουμε το μοναστήρι. Προσφύγαμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που αποφάσισε ότι είναι αναρμόδιο να δικάσει το θέμα. Οι διωγμοί κορυφώθηκαν το 2005, όταν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και η Ιερά Κοινότητα, εντελώς παράνομα, διόρισαν νέα αδελφότητα» λέει ο κ. Μεθόδιος και αναφέρει πως «διαρκώς οι μοναχοί της παλιάς αδελφότητας σέρνονται στα δικαστήρια, ενώ το μοναστήρι αποκλείστηκε και δεν είχε πρόσβαση σε φάρμακα και τρόφιμα».
«Συνέχεια μας εγκαλούν. Λένε ότι δεν υπακούμε στους νόμους. Είμαστε Αγιορείτες μοναχοί και δώσαμε υπόσχεση για την πίστη μας, δώσαμε υπόσχεση στον Θεό. Βρίσκομαι στο μοναστήρι 46 χρόνια, πώς είμαι καταληψίας;» διερωτάται και προσθέτει: «Στο μοναστήρι δεν ήρθαμε σαν ομάδες για να κάνουμε κατάληψη. Το μοναστήρι είναι η πνευματική μας πατρίδα και δεν θα το εγκαταλείψουμε».
Αναφερόμενος στα επεισόδια στις Καρυές, τονίζει ότι «το 2013, με εντολή της νέας αδελφότητας, έγινε επίθεση στο κονάκι. Πήγαν με ένα σκαπτικό μηχάνημα να γκρεμίσουν την πόρτα, ενώ πίσω βρίσκονταν πατέρες. Θεώρησαν πως μοναχός τούς πέταξε μολότοφ για να τους κάνει κακό. Αυτό είναι ψέμα. Κατηγορούν εμένα ως ηθικό αυτουργό, ενώ βρισκόμουν τότε στο μοναστήρι. Επειδή θέλαμε να φυλάξουμε τον τόπο μας, μας επέβαλαν ποινή εξοντωτική» σημειώνει.
«Να υπακούσουμε στον νόμο, όταν ο νόμος αυτός είναι σύμφωνος με τους νόμους του Αγίου Ορους και των Πατέρων της Εκκλησίας. Δεν μπορεί η διαμάχη που έχουμε με τον Πατριάρχη, ο οποίος για εμάς είναι αιρετικός, να μετατρέπεται σε ποινή κάθειρξης χωρίς δικαίωμα αναστολής και σε άλλους, που κάνουν εγκλήματα, να μην επιβάλλεται καμία ποινή. Δεν μπορούμε να δεχθούμε τις ποινές χωρίς ένσταση, τις θεωρούμε άδικες. Οι δικαστές εξάντλησαν όλη την αυστηρότητα πάνω σε εμάς, που το μόνο έγκλημα που κάναμε είναι να υπηρετούμε τον Θεό και την πατρίδα, και δεν ανεχόμαστε να μας ξεπουλάνε την πίστη».
«Θέλουν να μας βγάλουν από τη μέση για να καταργήσουν το άβατο του Αγίου Ορους. Λέμε σε όλους πως το Αγιον Ορος είναι η πνευματική μας πατρίδα και δεν έχουμε σκοπό να αναχωρήσουμε από αυτή. Χάρηκα όταν άκουσα την ποινή που μου επιβλήθηκε, η χάρη του Θεού μάς ενδυναμώνει να υπομείνουμε τους διωγμούς με χαρά» επισημαίνει.
«Η Πολιτεία αδρανεί, οι ρασοφόροι δεν είναι υπεράνω νόμου»
Για μια παράνομη ομάδα ανθρώπων που δεν σέβονται τους νόμους και κηρύττουν «ιερό πόλεμο» κάνει λόγο ο ηγούμενος της νέας αδελφότητας της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος, αναφερόμενος στα μέλη της παλιάς αδελφότητας, τα οποία δεν αναγνωρίζει ως μοναχούς.
Μιλά στην «κυριακάτικη δημοκρατία» και επισημαίνει πως «οι συγκεκριμένοι άνθρωποι έχουν απολέσει την ιδιότητα του μοναχού».
Χωρίς να κατονομάζει τον ηγούμενο Μεθόδιο, αναφέρεται στο πρόσωπό του λέγοντας πως «ο άνθρωπος που ηγείται αυτής της παραβατικής ομάδας με τον λόγο του δεν δημιουργεί πιστούς, αλλά φτιάχνει οπαδούς, τους οποίους οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές μακριά από το πνεύμα του χριστιανισμού και της αγάπης, τους οδηγεί σε ένα πνεύμα εκδίκησης και μίσους, σε ένα πνεύμα “τζιχαντισμού”, “ιερού πολέμου”.
Μιλά στην «κυριακάτικη δημοκρατία» και επισημαίνει πως «οι συγκεκριμένοι άνθρωποι έχουν απολέσει την ιδιότητα του μοναχού».
Χωρίς να κατονομάζει τον ηγούμενο Μεθόδιο, αναφέρεται στο πρόσωπό του λέγοντας πως «ο άνθρωπος που ηγείται αυτής της παραβατικής ομάδας με τον λόγο του δεν δημιουργεί πιστούς, αλλά φτιάχνει οπαδούς, τους οποίους οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές μακριά από το πνεύμα του χριστιανισμού και της αγάπης, τους οδηγεί σε ένα πνεύμα εκδίκησης και μίσους, σε ένα πνεύμα “τζιχαντισμού”, “ιερού πολέμου”.
Αυτός ο άνθρωπος καταδικάστηκε ως ηθικός αυτουργός για τα επεισόδια που έγιναν το 2013 με τη ρίψη μολότοφ στις Καρυές και δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο. Δεν παρουσιάστηκε σαν σωστός πατέρας να αναλάβει τις ευθύνες του, αλλά παρέμεινε κρυμμένος κι έβαλε μπροστά τα “παιδιά” του, για να καταδικαστούν. Τα στέλνει στα δικαστήρια να καταδικάζονται και ο ίδιος αποφεύγει να υποστεί τις συνέπειες του νόμου, υποστηρίζοντας ότι τα “παιδιά” του δεν τον αφήνουν να παραδοθεί!».
Τονίζει πως η παλιά αδελφότητα δεν έχει νόμιμη υπόσταση και ότι είναι παράνομη η ανάδειξη του Μεθοδίου στη θέση του ηγούμενου. «Αυτοί οι άνθρωποι δεν ανήκουν στις τάξεις των Αγιορειτών μοναχών, η μονή που επικαλούνται ότι εκπροσωπούν δεν έχει νομική υπόσταση και η ανάδειξη ηγουμένου σε αυτή δεν θεωρείται νόμιμη» λέει.
Ο ηγούμενος Βαρθολομαίος, σχολιάζοντας την 20ετή ποινή κάθειρξης που επιβλήθηκε στον ηγούμενο Μεθόδιο και σε έναν μοναχό, σημειώνει πως οι ρασοφόροι δεν είναι υπεράνω του νόμου. Ταυτόχρονα, εκφράζει δυσαρέσκεια για τον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει το ζήτημα της Εσφιγμένου. «Εχουμε παράπονο από την Πολιτεία για το αυτονόητο, αδρανεί και δεν εφαρμόζει τον νόμο, με αποτέλεσμα να συνεχίζονται οι παρανομίες των καταληψιών του μοναστηριού. Η Πολιτεία δεν έδειξε τόσα χρόνια το ενδιαφέρον που θα έπρεπε για την επίλυση του ζητήματος και αυτοί συνεχίζουν και καταλαμβάνουν παράνομα το μοναστήρι» σημειώνει.
Ο κ. Βαρθολομαίος απευθύνει και κάλεσμα προς τους «ανθρώπους που επέλεξαν να συμμετάσχουν στην κατάληψη της Μονής Εσφιγμένου» σημειώνοντας: «Τους επαναλαμβάνουμε με αγάπη την πρόσκληση που είχε απευθύνει ευθύς εξαρχής από της επαναλειτουργίας της μονής το 2005 ο πρώτος μας ηγούμενος. Ελάτε κοντά μας με πνεύμα Θεού. Η αδελφότητα και η διοίκηση της μονής είναι πρόθυμες να αγκαλιάσουν κάθε αδελφό που θα προσέλθει με καλή προαίρεση και να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για την αποκατάστασή του».
Επίσης, προτρέπει τους πιστούς και όσους κατέχουν θέσεις εξουσίας να αποκτήσουν πρώτα γνώση για το ζήτημα της Εσφιγμένου πριν εξάγουν συμπεράσματα.
Τονίζει πως η παλιά αδελφότητα δεν έχει νόμιμη υπόσταση και ότι είναι παράνομη η ανάδειξη του Μεθοδίου στη θέση του ηγούμενου. «Αυτοί οι άνθρωποι δεν ανήκουν στις τάξεις των Αγιορειτών μοναχών, η μονή που επικαλούνται ότι εκπροσωπούν δεν έχει νομική υπόσταση και η ανάδειξη ηγουμένου σε αυτή δεν θεωρείται νόμιμη» λέει.
Ο ηγούμενος Βαρθολομαίος, σχολιάζοντας την 20ετή ποινή κάθειρξης που επιβλήθηκε στον ηγούμενο Μεθόδιο και σε έναν μοναχό, σημειώνει πως οι ρασοφόροι δεν είναι υπεράνω του νόμου. Ταυτόχρονα, εκφράζει δυσαρέσκεια για τον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει το ζήτημα της Εσφιγμένου. «Εχουμε παράπονο από την Πολιτεία για το αυτονόητο, αδρανεί και δεν εφαρμόζει τον νόμο, με αποτέλεσμα να συνεχίζονται οι παρανομίες των καταληψιών του μοναστηριού. Η Πολιτεία δεν έδειξε τόσα χρόνια το ενδιαφέρον που θα έπρεπε για την επίλυση του ζητήματος και αυτοί συνεχίζουν και καταλαμβάνουν παράνομα το μοναστήρι» σημειώνει.
Ο κ. Βαρθολομαίος απευθύνει και κάλεσμα προς τους «ανθρώπους που επέλεξαν να συμμετάσχουν στην κατάληψη της Μονής Εσφιγμένου» σημειώνοντας: «Τους επαναλαμβάνουμε με αγάπη την πρόσκληση που είχε απευθύνει ευθύς εξαρχής από της επαναλειτουργίας της μονής το 2005 ο πρώτος μας ηγούμενος. Ελάτε κοντά μας με πνεύμα Θεού. Η αδελφότητα και η διοίκηση της μονής είναι πρόθυμες να αγκαλιάσουν κάθε αδελφό που θα προσέλθει με καλή προαίρεση και να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για την αποκατάστασή του».
Επίσης, προτρέπει τους πιστούς και όσους κατέχουν θέσεις εξουσίας να αποκτήσουν πρώτα γνώση για το ζήτημα της Εσφιγμένου πριν εξάγουν συμπεράσματα.