Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016

Σοβαρότατες καταγγελίες για το πως επηρεάζονται ιεράρχες στην Ελλάδα

Ιερώνυμος κατά Βαρθολομαίου για υπονόμευση
Ημέρες της σφοδρής σύγκρουσης Αθηνών - Φαναρίου επί Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου το 2003 (που είχε οδηγήσει στην τιμωρία της ακοινωνησίας που επέβαλε ο κ. Βαρθολομαίος στον τότε ηγέτη της Ελλαδικής Εκκλησίας) ξαναζεί η Εκκλησία.
Αυτό το κλίμα επιβεβαίωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στην προχθεσινή συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, όπου με τον πλέον επίσημο τρόπο έκανε λόγο για «υπονόμευση της Εκκλησίας της Ελλάδος» από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Η διατάραξη των σχέσεων Βαρθολομαίου - Ιερώνυμου είναι κοινό μυστικό εδώ και καιρό. Παρότι ο Αρχιεπίσκοπος θεωρούνταν «φίλος» του Πατριάρχη (λέγεται, μάλιστα, ότι το Φανάρι τον είχε στηρίξει για να εκλεγεί), μια σειρά από γεγονότα δημιούργησαν καχυποψία, η οποία σταδιακά μετεξελίχθηκε σε «έχθρα».
Παρεμβάσεις
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο με συνεχείς παρεμβάσεις του προσπαθούσε να επηρεάσει εκλογές ιεραρχών στην Ελλάδα, ενώ το τελευταίο διάστημα μεθοδεύει τη δημιουργία «πρεσβείας» στην Αθήνα, ασκώντας πολιτικές πιέσεις. Παράλληλα ο κ. Βαρθολομαίος σε κάθε επίσκεψή του στην Ελλάδα μιλά για «κεκτημένα» του Φαναρίου, «φωνάζοντας» ότι του ανήκουν οι λεγόμενες «νέες χώρες» (μητροπόλεις της βόρειας Ελλάδας). Αυτή η επιθετική τακτική του Οικουμενικού Πατριάρχη οδήγησε τελικά τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να κηρύξει «πόλεμο».
Αρχικά ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να πάει στη Γενεύη, όπου πριν από λίγες ημέρες έγινε η προπαρασκευαστική συνδιάσκεψη για την Πανορθόδοξη Σύνοδο, γεγονός που ο κ. Βαρθολομαίος θεωρεί το σπουδαιότερο της θητείας του. Στο τελικό ανακοινωθέν το Φανάρι «κάρφωσε» τον Αρχιεπίσκοπο για την απουσία του. Εκείνος, μιλώντας προχθές στην Ιερά Σύνοδο, εξήγησε τη στάση του και, μάλιστα, παρέδωσε μία σφραγισμένη επιστολή που θα παραμείνει στο εμπιστευτικό αρχείο της Ιεράς Συνόδου. «Υπονομεύεται η Εκκλησία της Ελλάδος, δεν είναι προσωπικοί οι λόγοι που απουσίασα από την προετοιμασία της Πανορθόδοξης» είπε στα μέλη της ΔΙΣ ο Αρχιεπίσκοπος.
Αυτή η κίνηση του κ. Ιερώνυμου επιβεβαιώνει το βαθύ ρήγμα, που μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες, και παράλληλα δικαιώνει τον μακαριστό Χριστόδουλο για τη στάση του το 2003. Τότε, μάλιστα, ο κ. Ιερώνυμος είχε υποστηρίξει το Φανάρι...