Κυριακή 15 Μαΐου 2022

Γιανουκόβιτς: Ο Πούτιν μου έσωσε τη ζωή


 Τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν, ευχαρίστησε σε συνέντευξή του στο BBC ο πρώην πρόεδρος της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανουκόβιτς, επειδή, όπως είπε, του «έσωσε τη ζωή» στη διάρκεια της κρίσης που οδήγησε στην ανατροπή του το 2014. 

Ο Γιανουκόβιτς κατέφυγε στη Ρωσία στις 23 Φεβρουαρίου 2014 με τη βοήθεια Ρώσων στρατιωτικών.

«Το γεγονός ότι ο Πούτιν έλαβε αυτή την απόφαση, με τη σύσταση των ειδικών του δυνάμεων, ήταν δικαίωμά του και υπόθεσή του. Φυσικά του είμαι ευγνώμων που έδωσε εντολή να διασφαλιστεί η ασφάλειά μου βοηθώντας με να βγω από τη χώρα και σώζοντας τη ζωή μου» είπε ο Γιανουκόβιτς, στην πρώτη του συνέντευξη σε δυτικό μέσο ενημέρωσης από πέρυσι που ξέσπασε ο εμφύλιος πόλεμος.


Ο πρώην πρόεδρος της Ουκρανίας, που παραμένει εξόριστος στη Ρωσία, δήλωσε στο BBC ότι θα ήθελε να επιστρέψει μία ημέρα στην πατρίδα του, ενώ επέρριψε την ευθύνη για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα στους διαδηλωτές που είχαν καταλάβει επί μήνες την πλατεία Ανεξαρτησίας (Μαϊντάν).


Στη διάρκεια των φιλοδυτικών διαδηλώσεων ενάντια στην πολιτική Γιανουκόβιτς σημειώθηκαν βίαια επεισόδια στα οποία έχασαν τη ζωή τους περισσότεροι από εκατό άνθρωποι, ανάμεσά τους 15 αστυνομικοί.

Ο Ουκρανός πρώην πρόεδρος κατηγόρησε τους αντιπάλους του ότι οργάνωσαν τότε «στρατιωτικό πραξικόπημα». Ωστόσο είπε ότι αποδέχεται κάποια ευθύνη για την αιματοχυσία που οδήγησε στην ανατροπή του. «Δεν αρνούμαι την ευθύνη μου» απάντησε όταν ρωτήθηκε για τα πυρά εναντίον διαδηλωτών στην πλατεία Μαϊντάν.

Ο Γιακουκόβιτς είπε ότι ποτέ δεν διέταξε τις δυνάμεις ασφαλείας να ανοίξουν πυρ, ωστόσο παραδέχθηκε ότι δεν είχε κάνει αρκετά για να αποτραπεί η αιματοχυσία. «Δεν έδωσα καμία εντολή (για χρήση πυροβόλων όπλων). Ήμουν εναντίον κάθε χρήσης βίας, πόσω μάλλον της χρήσης πυροβόλων όπλων, ήμουν εναντίον της αιματοχυσίας. Ωστόσο τα μέλη των δυνάμεων ασφαλείας εκπλήρωσαν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Είχαν το δικαίωμα της χρήσης όπλων» υποστήριξε.

Πηγές: ΑΜΠΕ, Γαλλικό πρακτορείο

https://www.naftemporiki.gr/story/969279/gianoukobits-o-poutin-mou-esose-ti-zoi