Λάδι στη φωτιά ρίχνουν οι προτάσεις της Επιτροπής Παιδείας για αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης, με στόχο την αναβάθμισή της (;), αφού η ομάδα Φίλη ξεριζώνει θρησκεία και Ιστορία
http://www.dimokratianews.gr/content/63151/theloyn-sholeia-horis-parelasi-kai-proseyhi
Λάδι στη φωτιά έρχονται να ρίξουν οι τελευταίες προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Στο πλαίσιο του διαλόγου για τα θέματα που ταλανίζουν την ελληνική εκπαίδευση η αρμόδια επιτροπή πριν από λίγες ημέρες πρότεινε κάτι το οποίο εδώ και καιρό πολλοί περίμεναν να κατατεθεί. Στις προτάσεις περιλαμβάνεται η κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, της πρωινής προσευχής και του υποχρεωτικού εκκλησιασμού.Από τον
ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΠΑ
ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΠΑ
Oι εργασίες της επιτροπής υπό τον κ. Αντώνη Λιάκο για τις αλλαγές στην Παιδεία, οι οποίες ρυθμίζουν τη λειτουργία δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων, καθώς και το εξεταστικό σύστημα εισόδου στα πανεπιστήμια, ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν προ ημερών στο αρμόδιο υπουργείο. Είναι η πρώτη φορά που κάποιος προτείνει κάτι τέτοιο και πολλοί αναρωτιούνται αν η ελληνική παιδεία έχει ήδη επιλύσει θέματα που την ταλανίζουν κάθε χρόνο, όπως η έλλειψη εκπαιδευτικών, το θέμα των βιβλίων που διδάσκονται, των κτιριακών εγκαταστάσεων, και άλλα πολλά ζητήματα, τα οποία την έχουν οδηγήσει σε τέλμα. Προφανώς οι αλλαγές για το «νέο σχολείο» που οραματίζεται ο υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης θα πρέπει να ξεκινήσουν από εκδηλώσεις που αναδεικνύουν τον σεβασμό προς την πατρίδα και τη θρησκεία, και μάλλον ενοχλούν όσους πάσχουν από ιδεολογικές εμμονές.
Η «Ορθόδοξη Αλήθεια» επικοινώνησε με παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, οι οποίοι τόνισαν ότι στο τραπέζι αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόνο κάποιες προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και τίποτα πιο συγκεκριμένο. «Οι προτάσεις αυτές δεν έχουν κανέναν δεσμευτικό χαρακτήρα για το υπουργείο. Μελετώνται όμως, όπως και άλλες πολλές προτάσεις που έχουν κατατεθεί κατά καιρούς για την αναβάθμιση και αναδιοργάνωση της ελληνικής παιδείας» επισημαίνουν.
Ωστόσο εκείνοι που γνωρίζουν καλά τα θέματα του συγκεκριμένου υπουργείου αντιλαμβάνονται ότι οι προτάσεις αυτές δεν είναι τυχαίες, ενώ απολαμβάνουν της προσήκουσας προσοχής από την πολιτική ηγεσία του. Μάλιστα, δεν διστάζουν να εκφράσουν την άποψη ότι, από τη στιγμή που κατατέθηκαν, όλες ή μέρος αυτών θα αξιοποιηθούν και νομοθετικά στο κοντινό μέλλον.
Από την πλευρά της Εκκλησίας φαίνεται ότι παρακολουθείται στενά το θέμα, ενώ πολλοί Μητροπολίτες είναι έτοιμοι να απαντήσουν δυναμικά, εφόσον οι προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία υιοθετηθούν. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος φαίνεται πως τον τελευταίο καιρό μιλάει όλο και πιο έντονα για εκείνους οι οποίοι εξυφαίνουν τέτοια σχέδια, με σκοπό τον πλήρη εξοβελισμό του θρησκευτικού στοιχείου από τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.
Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος αναφέρουν σε συζητήσεις ότι εδώ και καιρό υπάρχουν αυτές οι σκέψεις και φαίνεται πως πλέον έχει έρθει η ώρα να υλοποιηθούν. Και προσθέτουν ότι η Εκκλησία πρέπει να μετρήσει τους κινδύνους σε όλες αυτές τις κινήσεις και να πράξει αναλόγως. Αν, μάλιστα, κάποιος συμπεριλάβει στις εξελίξεις τις απόψεις που ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας υιοθετεί και εκφράζει τους τελευταίους μήνες για το μάθημα των Θρησκευτικών και την αλλαγή του χαρακτήρα του, μπορεί να έχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την κατεύθυνση στην οποία προσανατολίζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
Πρόσφατα για το θέμα των Θρησκευτικών ελήφθη και η απόφαση για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας του στο δημοτικό. Συγκεκριμένα, τη Μεγάλη Τρίτη το υπουργείο Παιδείας παρουσίασε την υπουργική απόφαση για το ολοήμερο δημοτικό σχολείο και ουσιαστικά μείωσε τις ώρες διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος από δύο σε μία στην πέμπτη και έκτη τάξη. Ηταν ακόμα μία πράξη που επιβεβαιώνει τις προθέσεις του υπουργείου για το εν λόγω μάθημα. Αν σε όλα αυτά συμπεριλάβει κάποιος και τον θόρυβο που ξέσπασε τους τελευταίους μήνες σχετικά με την «υπηρεσιακή» απαγόρευση εισόδου σε Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος σε δημόσια σχολεία, μπορεί να έχει πλήρη εικόνα των πεπραγμένων, καθώς και των προθέσεων για όσα πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν.
ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Μετά την κατάθεση και των τελευταίων αυτών προτάσεων, οι οποίες είναι ακόμα ένας κρίκος μιας μακριάς αλυσίδας ανάλογων αποφάσεων με συγκεκριμένη πολιτική στόχευση, η εικόνα γίνεται ακόμα πιο ευκρινής. Εφόσον οι προτάσεις γίνουν δεκτές από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ενδεχόμενο πλέον πολύ πιθανό, τότε ουσιαστικά θα έχουμε την κατάργηση εκδηλώσεων που ιστορικά και παραδοσιακά υφίστανται όχι για να κάνουν τους αλλόδοξους ή αλλόθρησκους μαθητές ορθοδόξους, αλλά για να υπενθυμίζουν στους Ελληνες μαθητές, οι οποίοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, τις ιστορικές καταβολές και τη θρησκευτική πίστη τους. Υπενθυμίζουμε, κλείνοντας, το άρθρο 16 παρ. 2 του Ελληνικού Συντάγματος, όπου αναφέρεται: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, και τη διάπλασή τους σε υπεύθυνους και ελεύθερους πολίτες».
Από την Εφημερίδα Ορθόδοξη Αλήθεια http://www.dimokratianews.gr/content/63151/theloyn-sholeia-horis-parelasi-kai-proseyhi