Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Η Θράκη… χάνεται. Μέρα με τη μέρα, λεπτό με το λεπτό. Οι αδιαφορία των κυβερνήσεων και από την άλλη η εσκεμμένη (;) επιπολαιότητά τους

ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΓΚΕΤΟ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ;
Ο Χότζας του Ιάσμου προσπαθεί να δηλώσει την υπεροχή των μουσουλμάνων στην περιοχή – “Δεν σηκωθήκαμε εμείς να φύγουμε από τα χωριά, οι Έλληνες έφυγαν – Αν οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν βοήθησαν τους χριστιανούς να μείνουν στον τόπο τους, δεν φταίμε εμείς σε αυτό”
Είναι προφανές πως το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών στην Θράκη δεν σήμανε προειδοποιητικό καμπανάκι για την Αθήνα και την ελληνική κυβέρνηση, κατά πως φαίνεται από τη διατηρούμενη αγκύλωση των χειρισμών της.
Απαιτείται, μόνο μια προσεκτική ανάγνωση των αποτελεσμάτων, η οποία θα έδειχνε τους τομείς στους οποίους θα έπρεπε να είχε ήδη εργαστεί το ελληνικό κράτος, για μια ομαλή ενσωμάτωση της μειονότητας στη Θράκη.
Φαίνεται, όμως, ότι από τη μια η αδιαφορία των κυβερνήσεων και από την άλλη η εσκεμμένη (;) επιπολαιότητά τους, δεν θα αποτρέψει την χάραξη διαχωριστικών γραμμών.
Στον Ίασμο της Θράκης καταγράφονται όλα όσα δεν μπορούν να φέρουν στην επιφάνεια οι κρατικοί φορείς, για λόγους που μόνο εκείνοι γνωρίζουν, επιτρέποντας τη διόγκωση ενός ζητήματος που στο τέλος κανείς δεν θα μπορεί να διαχειριστεί…
«Τα πράγματα μιλούν από μόνα τους … Εδώ, στον Ίασμο, περισσότερο από το 50% είμαστε μουσουλμάνοι και οι υπόλοιποι χριστιανοί.
Σε όλα τα χωριά του δήμου το 75% με 80% είναι μουσουλμάνοι. Τα χωριά στην Ροδόπη κατοικούνται από μουσουλμάνους.
Οι χριστιανοί έφυγαν. Σε ένα δυο χωριά μόνο θα βρεις ορισμένους. Άλλωστε, γι’ αυτό στις εκλογές είχε τέτοια επιτυχία η μουσουλμανική παράταξη και τώρα έχουμε μουσουλμάνο δήμαρχο»…
Αυτά ήταν τα λόγια του Γιουσούφ Χουσεΐνογλου, του Ιμάμη του Ιάσμου, όταν ρωτήθηκε αν το χρώμα της περιοχής και ο χαρακτήρας της, καθορίζεται, πλέον, από το μουσουλμανικό η το χριστιανικό στοιχείο.
Και είναι αλήθεια, ότι η απάντησή του προκαλεί τρόμο, για το αύριο και το μέλλον της περιοχής… «Οι χριστιανοί εγκαταλείπουν την περιοχή. Φεύγουν…».
Τον συναντήσαμε στην πλατεία του Ιάσμου, ακριβώς έξω από το τζαμί.
Στην απογευματινή προσευχή ήταν λίγα άτομα, όλοι άνδρες αλλά η προσευχή του Χότζα έφτανε σε όλα τα σπίτια του Ιάσμου από τα μεγάφωνα και υποδήλωνε την τακτική της επιβολής της προσευχής σε ό,τι και να έκαναν οι κάτοικοι εκείνη την ώρα.
«Η καθημερινότητα ανάμεσα στους μουσουλμάνους και τους χριστιανούς κυλάει σε κανονικούς ρυθμούς», τόνισε στη συζήτησή μας, όπως άλλωστε παραδέχτηκαν και όλοι όσοι συναντήσαμε
στα χωριά της Ροδόπης.
Έμοιαζε σαν μια καραμέλα αυτή η φράση, που την είχαν όλοι υποχρεωτικά στο στόμα τους κι άσχετα αν έκαιγε, εκείνοι την πιπιλούσαν, για …καθαρή αναπνοή.
«Στα βασικά πράγματα δεν δημιουργούμε προβλήματα o ένας στον άλλο. Έχουμε βέβαια τις διαφορές μας.
Όπως και να το κάνουμε, μας χωρίζουν οι θρησκείες μας και ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα», παραδέχτηκε μεγαλοφώνως ο Χότζας, ικανοποιώντας τους υπόλοιπους μουσουλμάνους που παρακολουθούσαν τη συζήτησή μας.
Το Newsbomb.gr ζήτησε και παρουσιάζει τις θέσεις του Χότζα και των μουσουλμάνων της περιοχής, που κατοικούν στη Θράκη και τα χωριά της, ακριβώς για να αναδειχθεί το μέγεθος του ζητήματος που έχει ήδη ανακύψει και για το οποίο κανένας από τους κυβερνώντες δεν δείχνει να ανησυχεί…
Η Θράκη… χάνεται. Μέρα με τη μέρα, λεπτό με το λεπτό.
Οι ισορροπίες έχουν πλέον εξαφανιστεί, τα χωριά εγκαταλείπονται από τους χριστιανούς και τους Έλληνες και τα «κληρονομούν» οι μουσουλμάνοι, οι οποίοι, όπως θα διαπιστώσετε και από τα λεγόμενα του Γιουσούφ Χουσεΐνογλου, δηλώνουν Τούρκοι και ρίχνουν τις ευθύνες στην ελληνική κυβέρνηση:
«Εδώ γεννηθήκαμε κι εμείς και τα παιδιά μας. Πεντακόσια χρόνια είμαστε εδώ. Γι αυτό και είμαστε τόσοι μουσουλμάνοι . Δεν σηκωθήκαμε εμείς να φύγουμε από τα χωριά. Οι Έλληνες έφυγαν. Αυτοί πούλησαν τα σπίτια τους και τη γη τους. Τώρα δεν μπορεί κανείς να ζητήσει ευθύνες από κανέναν. Εμείς δεν πιέσαμε κανένα να εγκαταλείψει. Αν οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν βοήθησαν τους χριστιανούς να μείνουν στον τόπο τους, δεν φταίμε εμείς σε αυτό. Εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ό,τι μπορούμε για τα ήθη και τα έθιμά μας, για τη θρησκεία μας, τα τζαμιά που έχουμε στα χωριά μας».
Αλήθεια, υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνουν οι κυβερνώντες στην Αθήνα; Μέσα σε μια παράγραφο, ο Ιμάμης του Ιάσμου αναλύει τα πάντα.
Και, κυρίως, δίνει ένα στίγμα γι’ αυτά που έρχονται… Που, σίγουρα, δεν θα είναι ευχάριστα για την Ελλάδα και το έθνος μας…
Άλλωστε, αυτό που μόλις μας περιέγραψε ο Χότζας το διαπιστώναμε σε κάθε μας βήμα στα χωριά της Ροδόπης. Όλα τα σπίτια κατοικούνται από πολυπληθείς οικογένειες μουσουλμάνων. Τα καταστήματα ανήκουν σε μουσουλμάνους. Τα σχολεία, γεμάτα παιδιά μουσουλμάνων. Και εδώ, έρχεται το ξέσπασμα που φαινόταν από την αρχή της κουβέντας ότι αποτελούσε και τον στόχο του Χότζα, που επεδίωκε με κάθε τρόπο να οδηγήσει τη συζήτηση στον χαρακτηρισμό της μειονότητας από μουσουλμανική σε τουρκική…
«Τα παιδιά μας μορφώνονται περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν. Τελειώνουν πανεπιστήμια. Εγώ τα σπούδασα σε πανεπιστήμιο της Τουρκίας και τώρα βρίσκονται σε Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης.
Γίνονται καθηγητές πανεπιστημίων, αναλυτές, πολιτικοί. Βοηθούν μετά τα άλλα παιδιά για να προχωρήσουν και αυτά» τονίζει ο Ιμάμης
Λέω τα παιδιά των Τούρκων γιατί είμαστε Τούρκοι. Μπορεί να έχω την ελληνική υπηκοότητα αλλά στις φλέβες μου κυλάει τούρκικο αίμα. Τι θα κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας; Είμαστε Τούρκοι αυτό δεν αλλάζει. Μην νομίζετε ότι δεν καταλαβαίνουμε τις διαφορές μας με τους άλλους κατοίκους αλλά προσπαθούμε να συμβιώσουμε.»
Αυτή, λοιπόν, ήταν μια διευκρίνηση που ήθελε επιμόνως να κάνει ο Χότζας. Φάνηκε ότι ήθελε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα ξεπληρώνοντας και την υποχρέωσή του απέναντι στη φιλοσοφία του τουρκικού προξενείου που θέλει τους μουσουλμάνους της Θράκης να τονίζουν σε κάθε ευκαιρία ότι είναι Τούρκοι.
Ας πηγαίνουν και οι μουσουλμάνοι στην εκκλησία όταν γιορτάζονται οι εθνικές μας εορτές, ας χαιρετιούνται με τους χριστιανούς στα καφενεία και τις κοινωνικές εκδηλώσεις…
Οι διαφορές ανάμεσά τους είναι πολλές γιατί αργά ή γρήγορα θα έχουν να χωρίσουν πολλά.
«Κάποτε μπορεί και να νιώθαμε λίγο κατώτεροι, τώρα όχι.
Τα πράγματα άλλαξαν κι άλλαξαν πολύ. Είμαστε κι εμείς δυνατοί δεν είμαστε η μειονότητα που ξέρατε», προειδοποιεί ο Γιουσούφ Χουσεΐνογλου…
Κι εδώ είναι που αναρωτιέται κανείς…
Ποιος Έλληνας χριστιανός μπορεί σκεφτεί καν, όχι να τολμήσει να πει τέτοια λόγια και με τέτοια δυναμική, από όσους σήμερα ζουν στο τουρκικό κράτος. Ποιος έδωσε σε αυτούς τους ανθρώπους που ζουν στην Ελλάδα και δηλώνουν Τούρκοι, αυτή τη δυναμική;
Ποιος δημιούργησε τις συνθήκες να εγκαταλείπουν οι Έλληνες χριστιανοί τα χωριά τους και να τα παραδίδουν σε Τούρκους μουσουλμάνους;
Αυτοί είναι ανάμεσα μας. Ζητούν τη ψήφο μας και είναι επικίνδυνοι για το συμφέρον της πατρίδας μας. Ας το παραδεχτούμε λοιπόν μια φορά. Ας αφήσουμε τη «σκληρή» γραμμή της διπλωματίας, αφού σε λίγα χρόνια μόνο, ίσως τα γεγονότα στη Θράκη είναι τέτοια που θα κάνουν το σημερινό δημοσίευμα άκρως… προφητικό.
Και αν σας είναι δύσκολο να το κατανοήσετε, τότε μαζί με τον κ. Βενιζέλο και τα λοιπά στελέχη της κυβέρνησης, κάντε ένα κόπο και ελάτε… Ελάτε να πάμε να περπατήσουμε στα χωριά της Ροδόπης και να καθήσουμε στα καφενεία με τον απλό κόσμο, για να καταλάβετε την καταπίεση που νιώθει ο Έλληνας πολίτης στην ίδια του την πατρίδα από την υφιστάμενη κατάσταση.
Και τότε θα αντιληφθείτε κι εσείς τους λόγους που υποχρεώνουν πολλούς Έλληνες να πουλάνε την περιουσία τους και φεύγουν και θα διαπιστώσετε ότι όσοι μένουν, ζουν καταναγκαστικά κάτω από αυτές τις πιεστικές συνθήκες, φοβούμενοι να παραδεχτούν ότι η Θράκη μετατρέπεται σε «γκέτο» όπου εκεί κάνει κουμάντο η Τουρκία…Μαρία Γιαχνάκη