Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Χτίζουν στόλο επιθετικών ελικοπτέρων για τον Έβρο

Υπεροχή στον αέρα θέλει να αποκτήσει η Άγκυρα στα Ελληνοτουρκικά σύνορα, με ελικόπτερα δικής της κατασκευής που τα εφοδιάζει με αντιαρματικούς πυραύλους
– Στόχος οι τεθωρακισμένες μονάδες και το βαρύ πυροβολικό που σταθμεύει στον ακριτικό Έβρο – Προβληματισμένο το Ελληνικό Πεντάγωνο 
Τρία δισεκατομμύρια ευρώ, τουλάχιστον, δίνει  η Άγκυρα, εδώ και τώρα, για να αποκτήσει ένα στόλο από επιθετικά ελικόπτερα που τα κατασκευάζει σχεδόν η ίδια και στοχεύει στο να αποκτήσει την υπεροχή από αέρα την οποία επιθυμεί να έχει στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο αλλά και στα νοτιοανατολικά  της με τη Συρία και με άλλα κράτη της περιοχής εκεί.
Οι εξελίξεις με τους Τζιχαντιστές και το Χαλιφάτο προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία στην Τουρκία καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει και αν τα σύνορα των κρατών παραμείνουν όπως είναι σήμερα.
Μάλιστα το τουρκικό CNN έχει ανεβάσει ειδικό ρεπορτάζ στην ηλεκτρονική της έκδοση, όπου προβάλλει τις δυνατότητες του συγκεκριμένου ελικοπτέρου. Είναι εντυπωσιακές οι πτητικές ικανότητες και η δύναμη πυρός που διαθέτει η συγκεκριμένη πτητική πολεμική μηχανή. Ο Τούρκος δημοσιογράφος υποστηρίζει στο τηλεοπτικό ρεπορτάζ ότι το συγκεκριμένο «Τ-129 ΑΤΑΚ» είναι από τα ισχυρότερα επιθετικά ελικόπτερα ,νέας γενιάς, με κορυφαία ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία του δίνουν πλεονεκτήματα σε ένα πεδίο μάχης για να επικρατήσει.
Η διαφήμιση του συγκεκριμένου ελικοπτέρου γίνεται ενδεχομένως για να προετοιμαστεί η κοινή γνώμη της Τουρκίας για να «απογειωθεί» περαιτέρω το συγκεκριμένο εξοπλιστικό πρόγραμμα.
Το Ελληνικό Πεντάγωνο προβληματίζεται στο ενδεχόμενο η Άγκυρα να υλοποιήσει όλα αυτά που σχεδιάζει. Σίγουρα η χώρα μας διαθέτει μεγάλη ισχύ στον Έβρο και έχει διατάξει τις δυνάμεις της με τέτοιο τρόπο που θεωρείται πολύ δύσκολο  να εισχωρήσουν στο ελληνικό έδαφος εχθρικές δυνάμεις. Διαθέτουμε πολλές τεθωρακισμένες μονάδες και βαρύ πυροβολικό. Ωστόσο η απόκτηση από την Τουρκία μίας γιγάντιας αεροπορίας επιθετικών ελικοπτέρων, ενδέχεται να αλλάξει τα δεδομένα σε μία στιγμή για την Ελλάδα η οποία  δεν μπορεί να  «απαντήσει» υλοποιώντας  μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα. Να σημειωθεί πάντως ότι Έλληνες αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι η Τουρκία δεν μπορεί να αποκτήσει πλήθος επιθετικών ελικοπτέρων ακόμα και αν τα κατασκευάζει η ίδια. Και αυτό γιατί απαιτείται τεράστιο κόστος για την παραγωγή τους αλλά και στη συνέχεια για τη συντήρησή τους.
Ταυτόχρονα θα απαιτηθούν μεγάλα ποσά για την εκπαίδευση και διατήρηση μεγάλου αριθμού πιλότων. Πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να  «αυτοβυθιστεί» η Τουρκία στα μεγαλεπίβολα σχέδια της.
Το επιθετικό ελικόπτερο Τ-129 ΑΤΑΚ το κατασκευάζει η Τουρκία σε συνεργασία με Agusta/Westland. Βέβαια φιλοδοξεί εκτός από το να καλύψει τις εγχώριες ανάγκες της να το εξάγει και στο εξωτερικό. Να θυμίσουμε ότι το πρόγραμμα Τ-129 ΑΤΑΚ υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 2007. Το συνολικό κόστος του προγράμματος, το οποίο αφορούσε την κατασκευή 51 ελικοπτέρων, ανέρχονταν στα 2,7 δις ευρώ, εκ των οποίων μόνο το 1 δις ευρώ πήγε στην Ιταλία που παρείχε την αναγκαία τεχνογνωσία στην Άγκυρα.
Το ελικόπτερο Τ-129 ΑΤΑΚ βασίζεται στην έκδοση του ελαφρού επιθετικού ελικοπτέρου Α129 Mangusta, το οποίο βρίσκεται σε υπηρεσία στον ιταλικό Στρατό από το 1990. Είναι εξοπλισμένο με δύο νέους κινητήρες CTS800-4A, οι οποίοι αποδίδουν 1.361 ίππους. Το συνολικό μήκος του είναι 14,6 μέτρα, έχει ύψος 3,4 μέτρα, βάρος 2.529 κιλά και μέγιστο βάρος απογείωσης 5 τόνοι. Χάρις στους δύο κινητήρες CTS800-4A, το ελικόπτερο μπορεί να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 145 κόμβοι, ενώ η ακτίνα δράσης του φτάνει τα 561 χλμ. (!)
Η επιχειρησιακή οροφή του τουρκικού ελικοπτέρου είναι 6.096 μέτρα και ο ρυθμός ανόδου 12,7 μέτρα/δευτερόλεπτο. Όλα τα στοιχεία αυτά, είναι εντυπωσιακά. Οι Τούρκοι επέτυχαν και εφοδίασαν το ελικόπτερο με εγχώριας κατασκευής ηλεκτρονικά, ηλεκτρο-οπτικά και οπλικά συστήματα. Εκτός από το σύστημα ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου βολής, η τουρκική εταιρεία κατασκευάζει τις έγχρωμες οθόνες MFD-268M, το σύστημα GPS/INS LN-100G, το σύστημα IFF APX-117, τον ασύρματο VHF/UHF MXF-484, το σύστημα απεικόνισης επί κάσκας HICS και το σύστημα διαχείρισης πτήσης CDU-900.
Επιπλέον η τουρκική Aselsan, έχει κατασκευάσει και τοποθετήσει στο ελικόπτερο το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου HEWS, το οποίο περιλαμβάνει υποσυστήματα που επίσης η τουρκική εταιρεία κατασκευάζει. Επιπρόσθετα η τουρκική εταιρεία Roketsan, στο πλαίσιο του εξοπλισμού του ελικοπτέρου με τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής οπλικά συστήματα, ανέπτυξε δύο πυραυλικά συστήματα και μία κατευθυνόμενη ρουκέτα. Το ένα από αυτά  αποτελεί αντιαρματικό πύραυλο μεγάλης εμβέλειας (8 χλμ) UMTAS, ο οποίος κατευθύνεται προς το στόχο μέσω ζεύξης δεδομένων, ενώ στην τελική φάση της πτήσης χρησιμοποιεί τον αισθητήρα IIR, το δεύτερο αφορά  πύραυλο  που  καθοδηγείται στο στόχο με δέσμη laser ενώ η  ρουκέτα είναι  των 2,7 ιντσών.
Γιάννης Κοκκινίδης
Νewpost
elthraki.gr