Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2016

Μετά τον πόλεμο για τα θρησκευτικά με στόχο την Ορθοδοξία ήρθε και το χτύπημα κατά της Ελληνικής γλώσσας

Αυτό είναι το "Συμβόλαιο Θανάτου" ενός Έθνους
..."Οι Έλληνες είναι αναρχικοί και δύσκολα "κουμαντάρονται". Γι’ αυτό τον λόγο πρέπει να χτυπήσουμε βαθιά μέσα στις πολιτισμικές τους ρίζες. Μπορεί τότε να τους αναγκάσουμε να συμβιβαστούν. Εννοώ βέβαια να χτυπήσουμε τη γλώσσα τους, τη θρησκεία τους, τα πολιτιστικά και ιστορικά τους αποθέματα, έτσι ώστε να ουδετεροποιήσουμε τη δυνατότητά τους να αναπτύσσονται, να διακρίνουν τους εαυτούς τους ή να αποδεικνύουν ότι μπορούν να νικούν...". Αυτήν τη δήλωση φέρεται να έχει κάνει - και μάλιστα δημοσίως - ο Εβραίος Κίσινγκερ ...
 
«Μανιφέστο» Φίλη κατά Αρχαίων και Θρησκευτικών - Αλλάζει εκ βάθρων το Γυμνάσιο

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «παρά φύσιν» τη διδασκαλία των Αρχαίων - Έντονη αντίδραση από τους φιλολόγους

Τέρμα οι εξετάσεις και οι βαθμοί στο Γυμνάσιο, τέρμα τα Αρχαία, τα Νέα και τα Θρησκευτικά, με την σημερινή τους μορφή, έμφαση στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά Αυτό είναι το σχέδιο που οραματίζεται ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης για το νέο γυμνάσιο που, όπως φαίνεται δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό που είναι σήμερα.
Ο υπουργός Παιδείας θεωρεί «παρά φύσιν» τη διδασκαλία των Αρχαίων και των Νέων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, όπως επίσης και τα Θρησκευτικά τα οποία σχεδιάζει ως γνωστόν να καταργήσει και να μετατρέψει σε θρησκειολογία  για να μην ενοχλούνται οι μουσουλμάνοι μαθητές. Αν σε αυτά προστεθεί και η άποψή του ότι άλλο ελληνισμός και άλλο ορθοδοξία, έχουμε ένα ιδεολογικό, ιδεοληπτικό «μανιφέστο» Φιλη που ουσιαστικά θέλει να αλλάξει τον ελληνικό και ελληνοορθοδοξο χαρακτήρα της Παιδείας μετά το σάλο που προκάλεσε στο πολιτικό σκηνικό και την κοινωνία - καθώς έγινε viral στο διαδίκτυο - η αποκάλυψη από το «Πρώτο Θέμα» ότι θα «απαγορεύεται» στους γονείς να λένε τα παιδιά τους «πριγκίπισσα μου» και «βασιλόπουλο» και θα δεσμεύονται με τον «Παιδαγωγικό Κώδικα Δημοκρατικού Ανθρωπισμού».

Οι δηλώσεις-σοκ του υπ. Παιδείας για τα Αρχαία Ελληνικά

Ο Κώδικας προβλέπει διάφορες καινοτόμες ιδέες, όπως τη θέσπιση ενός «Συμβολαίου Τιμής» που θα πρέπει να υπογράφουν τα παιδιά στο σχολείο, τη διαφώτιση γονέων και μαθητών από μαιευτήρες, μαίες, παιδιάτρους και λοιπούς «διαμορφωτές γνώμης», καθώς και ιδιαίτερη έμφαση στην επισημότητα εκ μέρους των πολιτειακών αρχόντων. Για την επιτυχή εφαρμογή του «Παιδαγωγικού Κώδικα Δημοκρατικού Ανθρωπισμού», κατά τον συντάκτη του, απαιτούνται τακτικά διαγγέλματα του Προέδρου της Δημοκρατίας, του πρωθυπουργού, του υπουργού Παιδείας κ.ά. Επίσης, ένας νέος φορέας, το Εθνικό Συμβούλιο για τη Σχολική Ψυχολογία (ΕΣΣΨ), θα αναλάβει την ευθύνη υλοποίησης της όλης πρωτοβουλίας. Από τον Κώδικα απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά σε εθνική και θρησκευτική ταυτότητα, κάτι που συνάδει με την κατάργηση προσευχών, παρελάσεων και άλλων στοιχείων της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως αυτή ήταν γνωστή έως σήμερα. Επίσης, στον Κώδικα υπογραμμίζεται σαφώς ότι οι γονείς θα πρέπει να πάψουν να θεωρούν -και βεβαίως να προσφωνούν αναλόγως- τα παιδιά τους ως «πριγκίπισσες» ή «βασιλόπουλα».

Ο κ. Φίλης μιλώντας τη Δευτέρα σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στην Καλλιθέα, λίγη μόνο ώρα αφότου είχε δεχθεί τις αποδοκιμασίες δεκάδων εκπαιδευτικών, είπε ότι αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Α' Γυμνασίου με τα Αρχαία και τα Νέα Ελληνικά «προφανώς είναι παρά φύσιν».

«Πιστεύει κανείς ότι στην Α’ Γυμνασίου που το παιδί σήμερα τρώει στο κεφάλι τρεις ώρες Αρχαία από πρωτότυπο και δυο ώρες Νέα Ελληνικά είναι παιδαγωγικά σωστό;», διερωτήθηκε ο υπουργός Παιδείας και συνέχισε: «Προφανώς είναι παρά φύσιν αυτό που συμβαίνει σήμερα, τρεις ώρες Αρχαία και δυο Νέα Ελληνικά στην Α’ Γυμνασίου. Άρα θα πρέπει να ξανασκεφτούμε».

Σε ό,τι αφορά στα θρησκευτικά τόνισε ότι «Είναι το μόνο μάθημα που διδάσκεται από τη Γ Δημοτικού μέχρι τη Γ Λυκείου» επισημαίνοντας ότι «η ώρα του παιδιού είναι η ώρα διδασκαλίας των Θρησκευτικών. Αυτή είναι η πραγματικότητα». Ο κ. Φίλης  είπε «όχι» στην εθνικιστική προσέγγιση της θρησκείας που τη θεωρεί αίρεση. «Δεν υπάρχει ελληνορθοδοξία, υπάρχει ορθοδοξία. Υπάρχει ελληνικό Κράτος, ελληνικό έθνος, υπάρχει και η ορθοδοξία» τόνισε ερωτηθείς σχετικά.

Τόνισε επίσης ότι το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην αναμόρφωση του Γυμνασίου με έμφαση στη «γλωσσική εκπαίδευση και τα μαθηματικά, με μείωση των εξετάσεων από φέτος και εισαγωγή της περιγραφικής διδασκαλίας και βαθμολόγησης». Επίσης εξετάζεται, όπως πρόσθεσε ο υπουργός, η δυνατότητα για «αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Θα γίνει αυτό, αλλά στην ώρα του. Το πώς θα μπαίνει ένα παιδί στην τριτοβάθμια σημαίνει να αλλάξουμε εκ βάθρων το σχολείο.»

Σε διευκρινίσεις για το πόρισμα του για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια,  ο Αντώνης Λιάκος έκανε λόγο για το ισχυρό Πιστοποιητικό Λυκείου  με ενίσχυση του Λυκείου, σεβασμό της βούλησης των μαθητών να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν και μοριοδότηση της επιλογής τους και την κινητικότητα εντός του Πανεπιστημίου.

«Πιλότος» θα  είναι οι ενδοσχολικές εξετάσεις, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις πανελλαδικές και με τη βαθμολόγηση αυτή θα μπορούν να κάνουν αιτήσεις και σε πανεπιστήμια tτου εξωτερικού.  Ωστόσο, δεν δόθηκαν επεξηγήσεις  το πώς θα εξασφαλίζεται το αδιάβλητο των ενδοσχολικών εξετάσεων πανελλαδικής εμβέλειας.
Πόλεμος από τους φιλολόγους για τα Αρχαία

Την έντονη αντίδραση των μελών του Τομέα κλασσικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών προκάλεσε εντωμεταξύ η πρόταση για την κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο. Σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα εξής:

«Με κατάπληξη πληροφορηθήκαμε την πρόταση, που υπογράφεται από 56 πανεπιστημιακούς δασκάλους, σχετικά με την κατάργηση της διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο. Η έκπληξή μας έγινε μεγαλύτερη από το γεγονός ότι το εν λόγω κείμενο υπογράφεται από συναδέλφους η συντριπτική πλειονότητα των οποίων δεν έχει σχέση με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Φιλολογία ή με την αρχαιογνωσία εν γένει, ενώ αρκετοί από αυτούς υπηρετούν σε πανεπιστημιακά τμήματα άσχετα με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γενικότερα. Το αποτέλεσμα είναι ότι η επίμαχη πρόταση υπεραπλουστεύει κατά τρόπο ανεπίτρεπτο ζητήματα σύνθετα και χαρακτηρίζεται συνολικά από μεγάλη προχειρότητα. Πληροφορούμενοι, ωστόσο, ότι το θέμα έχει αρχίσει να αποτελεί σημείο προβληματισμού των υπευθύνων για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία θεωρούμε ότι αποτελεί υποχρέωσή μας ως μελών του Τομέα Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών να δηλώσουμε τα εξής σχετικά με την αναγκαιότητα διατήρησης και περαιτέρω ενίσχυσης του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου»
protothema.gr