Μηνύματα με πολλούς αποδέκτες και με μεγάλη σημασία, καθώς παρόμοια ερωτήματα απαντώνται για πρώτη φορά, στο πλαίσιο μίας δημοσκόπησης, δίνει η έρευνα για τα Blogs και τη Δημοσιογραφία που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία δημοσκοπήσεων Interview, στο πλαίσιο των μετρήσεων του δείκτη επιχειρηματικών προσδοκιών Northern Greece Business Index 500 και παρουσιάστηκε σήμερα σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, η οποία διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βορείου Ελλάδος.
Το κεντρικό συμπέρασμα της έρευνας είναι πως τα Blogs "ήρθαν για να μείνουν", αφού σταδιακά αναδεικνύονται σε ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης, το οποίο αξιοποιούν οι πολίτες, προκειμένου να ενημερωθούν, ενώ την ίδια στιγμή μειώνεται η επιρροή των παραδοσιακών μέσων, όπως η τηλεόραση και οι εφημερίδες.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, το 77% των ερωτώμενων απαντά πως επισκέπτεται τα Blogs για την καθημερινή του ενημέρωση, ενώ μόλις το 23% απαντά αρνητικά.
Όσον αφορά στο κρίσιμο ζήτημα της αξιοπιστίας, το 71% θεωρεί την ενημέρωση, που λαμβάνει από τα Blogs ως πολύ-αρκετά αξιόπιστη και το 22% λίγο-καθόλου αξιόπιστη.
Το ερώτημα, που αναδεικνύει την αυξανόμενη επιρροή των Blogs είναι η αξιοπιστία τους, σε σχέση με τα άλλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Έτσι το 47% εκτιμά ότι τα blogs είναι το πιο αξιόπιστο μέσο, το 27% οι εφημερίδες και το 18% θεωρεί ότι κανένα μέσο δεν είναι αξιόπιστο. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως μόλις το 5% απαντά υπέρ της αξιοπιστίας του ραδιοφώνου, ενώ ακόμη χειρότερη είναι η επίδοση της τηλεόρασης με μόνο 1%.
Τα Blogs αναδεικνύονται «νικητές» και στο ζήτημα της αμεσότητας στην πληροφόρηση, καθώς το 74% των ερωτηθέντων τους δίνει «ψήφο εμπιστοσύνης» σε αυτό το ερώτημα, το 12% συνηγορεί υπέρ της τηλεόρασης, το 11% υπέρ του ραδιοφώνου και το 2% υπέρ των εφημερίδων.
Η σταδιακή ανάδειξη των Blogs αποδεικνύεται, καθώς το 69% απαντά πως το τελευταίο χρονικό διάστημα κερδίζουν περισσότερο από το χρόνο τους για ενημερωτικούς λόγους, το 27% τον ίδιο χρόνο και μόνο το 4% λιγότερο.
Μη αναμενόμενη και πρωτότυπη είναι η απάντηση στην ερώτηση εάν τα Blogs αποτελούν απειλή ή ευκαιρία για τη συμβατική δημοσιογραφία. Το 79% θεωρεί ότι είναι ευκαιρία και μόνο το 15% απειλή, δηλαδή ουσιαστικά οι ερωτώμενοι πιστεύουν πως τα Blogs βοηθούν και αναπτύσσουν τη δημοσιογραφία παρά την υπονομεύουν. Μάλιστα συνδεδεμένη μ΄ αυτή την ερώτηση είναι και η επόμενη για το εάν τα Blogs με ενημερωτικό περιεχόμενο θα πρέπει να υπόκεινται στους κώδικες δεοντολογίας της συμβατικής δημοσιογραφίας, όπως το να υπάρχει η υπογραφή του συντάκτη κάτω από τα ρεπορτάζ και τα κείμενα. Το 55% συμφωνεί με την εφαρμογή των κωδίκων δεοντολογίας και από τα ενημερωτικά Blogs και το 38% διαφωνεί. Να σημειωθεί ότι το δείγμα της έρευνας είναι 514 άτομα πανελλαδικά και πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2010 μέσω Web έρευνας με δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Aναλυτικά η έρευνα στο taxalia.