Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Διαστροφή στην Γερμανία στο όνομα της Τέχνης: Παιδοφιλία, αιμομιξία και σκληρά βασανιστήρια στο θέατρο

Παιδοφιλία, αιμομιξία και σκληρά βασανιστήρια. Η παραστατική τους παρουσίαση, στη σκηνή ενός θεάτρου, έχει σοκάρει τη Γερμανία.
Η εκδοχή του Γιόχαν Κρέσνικ στο «120 ημέρες στα Σόδομα», που ανέβηκε στο Βερολίνο ήδη προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις. «Μία ιστορία που ξεκινά με σεξ, εξελίσσεται σε πραγματικό όργιο και καταλήγει σε φρικιαστική μαζική σφαγή με τρομακτική λεπτομέρεια, εξ ορισμού δεν αναμενόταν ως κάτι όμορφο», γράφει η Deutche Welle.
«Μετά από έξι λεπτά εμφανίζονται τα πρώτα στήθη. Μετά από οχτώ λεπτά το πρώτο πλαστικό μόριο αφαιρείται από ένα παντελόνι», ανέφερε η εφημερίδα Berliner Morgenpost για την πρεμιέρα, προσθέτοντας πικρόχολα ότι «αυτή είναι μόνο η αρχή».
Μάλιστα, το θέατρο στην ιστοσελίδα του ανακοίνωσε ότι η παράσταση δεν είναι κατάλληλη για άτομα κάτω των 18 ετών. Με 30 ηθοποιούς και χορευτές, επί σκηνής ρέει άφθονο το αίμα, καταναλώνονται ψεύτικα περιττώματα, γδύνουν και βιάζουν μία γυναίκα που φορά μπούρκα, ένα μωρό αποσπάται βίαια από μία εγκυμονούσα και στη συνέχεια τεμαχίζεται, μαγειρεύεται και τρώγεται. Κάποιοι θεατές έφυγαν από το θέατρο κατά τη διάρκεια της παράστασης, σύμφωνα με το περιοδικό Stern.
Η ιστορία αυτού του κειμένου είναι γεμάτη τέτοιες αντιδράσεις. Το πρωτότυπο μυθιστόρημα, που έγραψε ο Μαρκήσιος ντε Σαντ κατά τη φυλάκισή του στη Βαστίλη το 1785, εκδόθηκε το 1904 και από τότε προκαλεί θόρυβο.
Το 1975 η διαμάχη αναζωπυρώθηκε με την κινηματογραφική μεταφορά του από τον Πιερ Πάολο Παζολίνι, με τον τίτλο «Σαλό ή οι 120 μέρες στα Σόδομα». Ακόμη και σήμερα η ταινία παραμένει απαγορευμένη σε πολλές χώρες και θεωρείται ως μία από τις πιο αμφιλεγόμενες όλων των εποχών.
Η θεατρική παράσταση βασίζεται τόσο στο πρωτότυπο χειρόγραφο όσο και στην ταινία του Παζολίνι, με στόχο να αποκαλύψει το νέο «κρυμμένο» τρόμο της κοινωνίας του 21ου αιώνα, τον καταναλωτισμό, σύμφωνα με το δημιουργό της. Κατά το Stern όμως δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία «φτηνή κριτική του καπιταλισμού.
Σύμφωνα με την Berliner Morgenpost, το καστ φαινόταν το ίδιο ανακουφισμένο με το κοινό όταν έπεσε η αυλαία.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr