Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Όλα για τις μίζες και καμία ουσιαστική αγορά για την άμυνα της χώρας

Από τα 12 ελικόπτερα NH-90 πετάει μόνον το 1
Ναι καλά διαβάσατε. Μόνον ένα ελικόπτερο πετάει. 
 Από τα πλέον επίσημα χείλη, δια στόματος Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου, εντός του ελληνικού κοινοβουλίου, ενημερωθήκαμε πως από τα υπερσύγχρονα ελικόπτερα γενικών μεταφορών NH-90, σε πλόιμη κατάσταση είναι μόνον ένα. Ο Πάνος Καμμένος, απαντώντας σε επερώτηση βουλευτή για το πρόγραμμα αναβάθμισης των P-3B Orion και σχολιάζοντας την προσφορά της Airbus για την απόκτηση νέων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας ανέφερε επί λέξη:
 "Θα σας πω για τα NH90, γιατί η «Airbus» ουσιαστικά πληρώνει αυτά τα δημοσιεύματα, γιατί σταματήσαμε να παραλαμβάνουμε τα NH90. Ξέρετε γιατί δεν τα παραλαμβάνουμε; Πέραν του ότι από τα 12 πετάει το ένα - καινούργια τα 12 - δεν υπάρχει στη σύμβαση εγγυητική επιστολή τραπέζης. Δεν έχει γίνει προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Όλη η σύμβαση είναι παράνομη. Αυτοί λοιπόν - η «Airbus» μαζί με την κατασκευάστρια των NH90 - για να γλιτώσουν, βρήκαν την ευκαιρία να χτυπήσουν μια διακρατική συμφωνία. Αυτό είναι λάθος. Μην παρασύρεστε, λοιπόν, κύριοι συνάδελφοι, από αυτού του είδους τα δημοσιεύματα και ελάτε, αν θέλετε, να δείτε πώς γίνεται η διαδικασία της διακρατικής συμφωνίας και τι κρύβεται πίσω από αυτούς της «Airbus», οι οποίοι με τα δημοσιεύματά τους προσπαθούν για να γλιτώσουν από την κ. Ράϊκου να «χτυπήσουν» μία άλλη σύμβαση".
 
Να τονιστεί ότι υπάρχει εντολή Καμμένου για τη μη παραλαβή του, δωδέκατου στη σειρά, μεταφορικού ελικοπτέρου τύπου NH 90, που έχει αγοράσει ο Ελληνικός Στρατός από την ευρωπαϊκή κοινοπραξία NH Industries. Η ηγεσία του υπουργείου Αμυνας φέρεται αποφασισμένη να μπλοκάρει την εκτέλεση της σύμβασης έως ότου βρεθεί λύση στο πρόβλημα της τεχνικής υποστήριξης, εξαιτίας του οποίου παραμένουν καθηλωμένα τα ελικόπτερα που διαθέτει σήμερα στον στόλο της η Αεροπορία Στρατού. Το Ελληνικό Δημόσιο, που έχει αποπληρώσει περίπου το 70% του συνολικού τιμήματος κι έχει παραλάβει τα μισά ελικόπτερα, επιδιώκει να συσχετίσει την κύρια σύμβαση με το «follow on support» των ελικοπτέρων, ώστε να ξεπεραστεί το πρόβλημα της χαμηλής διαθεσιμότητας. Ως εκ τούτου, η ηγεσία του υπουργείου Αμυνας δεν παραλαμβάνει το δωδέκατο ελικόπτερο και σταματά τις πληρωμές προς την κατασκευάστρια εταιρεία. Επιπλέον, δεν προτίθεται να υπογράψει τη σύμβαση τεχνικής υποστήριξης, πενταετούς διάρκειας, αξίας 71 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 2010, επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου, έγινε τροποποίηση της σύμβασης λόγω της μεγάλης καθυστέρησης που υπήρχε στις παραδόσεις των ελικοπτέρων. Με την τροποποίηση άλλαξε το χρονοδιάγραμμα παραλαβών και προβλέφθηκαν ρήτρες 120 εκατ. ευρώ από 34 εκατ. που ίσχυαν μέχρι τότε, δεν υπεγράφη όμως η σύμβαση τεχνικής υποστήριξης.
 
Τρεις φορές παραπάνω πληρώσαμε τα ελικόπτερα αυτά, υποστήριξε πρόσφατα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας. «Υπήρξε μίζα 41, 9 εκατ. ευρώ» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στο TV KOSMOS.