Ανταπόκριση από Στρασβούργο: Νίκος ΡούσσηςΗ Κομισιόν αρνείται να δώσει στην δημοσιότητα έκθεση, στην οποία καταγράφονται οι σοβαροί κίνδυνοι που υπάρχουν, για την ασφάλεια των πτήσεων ευρωπαϊκών αεροσκαφών, εξαιτίας της συνεχιζόμενης παράνομης λειτουργίας αεροδρομίου στο Τύμπου, (στα κατεχόμενα της Κύπρου),
Την άρνηση της «ομολογεί» ανερυθρίαστα η Κομισιόν, σε απάντηση που έδωσε στον κύπριο ευρωβουλευτή του ΔΗΚΟ Κώστα Μαυρίδη, ο οποίος ζήτησε να του παραχωρηθεί η σχετική έκθεση, ιδιαίτερα ενόψει της παραδοχής της ίδιας της Κομισιόν ότι υπάρχουν συνεχόμενοι κίνδυνοι που αφορούν Ευρωπαίους πολίτες.
Με αφορμή τις διαπραγματεύσεις για αεροπορική συμφωνία μεταξύ της ΕΕ-Τουρκίας, ο κύπριος ευρωβουλευτής είχε, προ καιρού, θέσει γραπτώς στην Κομισιόν τους σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια της ζωής ευρωπαίων πολιτών από την αυθαίρετη και παράνομη λειτουργία αεροδρομίου στο κατεχόμενο μέρος της Κύπρου.
Συγκεκριμένα, ο Κύπριος Ευρωβουλευτής γνωστοποίησε στην Κομισιόν, την υφιστάμενη ανώμαλη κατάσταση, λόγω της πάγιας τουρκικής στάσης να παραγνωρίζει τη διεθνή νομοθεσία και τους κανόνες γύρω από θέματα πτήσεων των αρμόδιων διεθνών οργανισμών (ICAO, EASA και EUROCONTROL) με καθημερινές παραβιάσεις του FIR (FlightInformationRegion) Λευκωσίας και του Εθνικού Εναέριου Χώρου.
Όπως επεσήμανε ο κ. Μαυρίδης, «oι παράνομες και ασυντόνιστες πτήσεις αεροσκαφών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, αποτελούν έκνομες ενέργειες που θέτουν σε κίνδυνο τις αεροπορικές πτήσεις», τονίζοντας ότι «η δημόσια ασφάλεια αποτελεί θεμελιώδες Ανθρώπινο Δικαίωμα προστατευόμενο από το Ευρωπαϊκό δίκαιο.
Με αρκετή καθυστέρηση η Κομισιόν επιβεβαίωσε ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) με ανάλυση του για την Περιοχή Πληροφοριών Πτήσης (FIR) Λευκωσίας, διαπιστώνει προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων που συνεχίζουν να υπάρχουν.
Ο κύπριος ευρωβουλευτής ζήτησε από την Επιτροπή να του παραχωρηθεί η σχετική ανάλυση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) «στα πλαίσια της ενίσχυσης της διαφάνειας και της ενημέρωσης που πρέπει να παρέχεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τους πολίτες, σύμφωνα και με τις πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής Γιούνκερ», αλλά….
Η Κομισιόν δήλωσε ότι δεν δημοσιοποιεί την ανάλυση, διότι, όπως ισχυρίζεται, «προτίθεται να την αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο τρόπο στις διαπραγματεύσεις με την Τουρκία για αναλυτική συμφωνία αεροπορικών μεταφορών».
ώστε να μην χαλάσει η «μανέστρα» των διαπραγματεύσεων για την αεροπορική συμφωνία μεταξύ ΕΕ-Τουρκίας.
Την άρνηση της «ομολογεί» ανερυθρίαστα η Κομισιόν, σε απάντηση που έδωσε στον κύπριο ευρωβουλευτή του ΔΗΚΟ Κώστα Μαυρίδη, ο οποίος ζήτησε να του παραχωρηθεί η σχετική έκθεση, ιδιαίτερα ενόψει της παραδοχής της ίδιας της Κομισιόν ότι υπάρχουν συνεχόμενοι κίνδυνοι που αφορούν Ευρωπαίους πολίτες.
Με αφορμή τις διαπραγματεύσεις για αεροπορική συμφωνία μεταξύ της ΕΕ-Τουρκίας, ο κύπριος ευρωβουλευτής είχε, προ καιρού, θέσει γραπτώς στην Κομισιόν τους σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια της ζωής ευρωπαίων πολιτών από την αυθαίρετη και παράνομη λειτουργία αεροδρομίου στο κατεχόμενο μέρος της Κύπρου.
Συγκεκριμένα, ο Κύπριος Ευρωβουλευτής γνωστοποίησε στην Κομισιόν, την υφιστάμενη ανώμαλη κατάσταση, λόγω της πάγιας τουρκικής στάσης να παραγνωρίζει τη διεθνή νομοθεσία και τους κανόνες γύρω από θέματα πτήσεων των αρμόδιων διεθνών οργανισμών (ICAO, EASA και EUROCONTROL) με καθημερινές παραβιάσεις του FIR (FlightInformationRegion) Λευκωσίας και του Εθνικού Εναέριου Χώρου.
Όπως επεσήμανε ο κ. Μαυρίδης, «oι παράνομες και ασυντόνιστες πτήσεις αεροσκαφών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, αποτελούν έκνομες ενέργειες που θέτουν σε κίνδυνο τις αεροπορικές πτήσεις», τονίζοντας ότι «η δημόσια ασφάλεια αποτελεί θεμελιώδες Ανθρώπινο Δικαίωμα προστατευόμενο από το Ευρωπαϊκό δίκαιο.
Με αρκετή καθυστέρηση η Κομισιόν επιβεβαίωσε ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) με ανάλυση του για την Περιοχή Πληροφοριών Πτήσης (FIR) Λευκωσίας, διαπιστώνει προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων που συνεχίζουν να υπάρχουν.
Ο κύπριος ευρωβουλευτής ζήτησε από την Επιτροπή να του παραχωρηθεί η σχετική ανάλυση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) «στα πλαίσια της ενίσχυσης της διαφάνειας και της ενημέρωσης που πρέπει να παρέχεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τους πολίτες, σύμφωνα και με τις πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής Γιούνκερ», αλλά….
Η Κομισιόν δήλωσε ότι δεν δημοσιοποιεί την ανάλυση, διότι, όπως ισχυρίζεται, «προτίθεται να την αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο τρόπο στις διαπραγματεύσεις με την Τουρκία για αναλυτική συμφωνία αεροπορικών μεταφορών».