.. αφού οι δεξαμενές του στόλου έχουν στην κυριολεξία «στεγνώσει» από καύσιμα και λιπαντικά έλαια. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί έχει φτάσει στο απροχώρητο, εξαιτίας και της διακλαδικής άσκησης «Παρμενίων», το σενάριο της οποίας προβλέπει την έξοδο και την κίνηση στο Αιγαίο ενός εξαιρετικά μεγάλου αριθμού πλοίων που σε διαφορετικές συνθήκες θα ελλιμενίζονταν στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας.
Όπως σημειώνουν πηγές του Πενταγώνου, τα όποια αποθέματα καυσίμων υπάρχουν, λόγω και της άσκησης, βρίσκονται πλέον στα πετρελαιοφόρα του στόλου, με αποτέλεσμα ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών να είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίος και άμεσος. Ήδη, λόγω της μεγάλης έλλειψης, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει προχωρήσει στη διενέργεια δύο διαγωνισμών που αφορούν, ο μεν πρώτος, τον ανεφοδιασμό του Πολεμικού Ναυτικού με καύσιμα και, ο δεύτερος, την προμήθεια λιπαντικών ελαιών για πλοία και οχήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο διαγωνισμό για τα καύσιμα κατέθεσε προσφορά μόνο μία εταιρεία, τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.), με αποτέλεσμα αυτός να κινδυνεύει να κηρυχθεί «άγονος». Να σημειώσουμε ότι, όταν δεν υπάρχει δεύτερη προσφορά σε διαγωνισμό του Δημοσίου, τότε απαιτείται, σύμφωνα με το νόμο, η επαναπροκήρυξή του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο διαγωνισμό για τα καύσιμα κατέθεσε προσφορά μόνο μία εταιρεία, τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.), με αποτέλεσμα αυτός να κινδυνεύει να κηρυχθεί «άγονος». Να σημειώσουμε ότι, όταν δεν υπάρχει δεύτερη προσφορά σε διαγωνισμό του Δημοσίου, τότε απαιτείται, σύμφωνα με το νόμο, η επαναπροκήρυξή του.
Τα ΕΛ.ΠΕ. είναι συμφερόντων του Ομίλου Λάτση και εκτός των άλλων τροφοδοτούν με καύσιμα και το Στρατό Ξηράς. Από την άλλη πλευρά, στον έτερο διαγωνισμό για την προμήθεια λιπαντικών ελαίων προσήλθαν τρεις εταιρείες. Από αυτές τελικά έμεινε μόνο η μία, αφού στην πορεία απορρίφθηκαν οι προσφορές των άλλων δύο. Πρόκειται για την εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, η προσφορά της οποίας όμως, κατά το ΥΠΕΘΑ, έχει ορισμένα «κενά» στα δικαιολογητικά της. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι φάκελοι και των δύο εταιρειών έχουν φτάσει ήδη στο γραφείο του υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, στον οποίο και εναπόκειται πλέον εάν θα βάλει την υπογραφή του ή όχι, ώστε να κατακυρωθούν οι παραπάνω διαγωνισμοί και να μπουν σε φάση υλοποίησης.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το γεγονός είναι ενδεικτικό της οικονομικής στενότητας που διανύει το τελευταίο χρονικό διάστημα το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο αδυνατεί πλέον να καλύψει ακόμη και βασικές του ανάγκες, όπως ο ανεφοδιασμός του στόλου. Ωστόσο, ευθύνες για το πρόβλημα που συνολικά υπάρχει σε ό,τι αφορά τον ανεφοδιασμό των Ενόπλων Δυνάμεων με καύσιμα θα πρέπει να αναζητηθούν και στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο πολύ δύσκολα πλέον αποδεσμεύει τα απαραίτητα κονδύλια.
Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα τα «Επίκαιρα» είχαν αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στον ανεφοδιασμό τους με καύσιμα συνολικά οι Ένοπλες Δυνάμεις, με όποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό για την άμυνα και την ασφάλεια της χώρας. Επίσης, είχαν επισημάνει και μια σειρά από άλλες παραμέτρους που αφορούν την εκπαίδευση και το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων και εν προκειμένω του Πολεμικού μας Ναυτικού, αφού η μη ύπαρξη καυσίμων για να κινηθούν τα πλοία σημαίνει ακινησία και, κατ’ επέκταση, μειωμένη επιχειρησιακή ικανότητα.
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΗΓΗ