Πέμπτη 16 Απριλίου 2009

ΜΗΝΥΜΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ


Τα μηνύματα σας καλύπτουν τους πάντες και αφήνουν μετέωρους τους απανταχού Ορθόδοξους.
Ευτυχώς, λοιπόν, που απέθανεν ο Θεός, και ο θάνατός Του έγινε ζωή και ανάστασις ιδική μας! Ευτυχώς που υπάρχουν τόσα «μνήματά» Του εις τον κόσμον, τόσοι άγιοι ναοί, όπου ημπορεί να εισέλθη ελεύθερα ο πονεμένος, ο κουρασμένος και απαρηγόρητος άνθρωπος, να αποθέση το φορτίον του πόνου του, της αγωνίας του, του φόβου και της ανασφαλείας του, να «ξεφορτωθή» τον θάνατόν του!Ευτυχώς που υπάρχουν αι εκκλησίαι του Εσταυρωμένου, Αποθανόντος, Αναστάντος και αιωνίως Ζώντος Χριστού, όπου ο απελπισμένος άνθρωπος των ημερών μας, ο καταπροδωμένος από όλα τα είδωλα, όλους τους «χαμοθεούς» που έκλεψαν την καρδιά του, την οικονομίαν δηλαδή, την ιδεολογίαν, την φιλοσοφίαν, την μεταφυσικήν και όλας τας υπολοίπους «κενάς απάτας»[6] του παρόντος αιώνος «του απατεώνος»,[7]ευρίσκει καταφύγιον και παραμυθίαν και σωτηρίαν.Από το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, την Μητέρα Εκκλησίαν που βιώνει εις το πλήρωμά τους το Πάθος, τον Πόνον, τον Σταυρόν και τον Θάνατον, αλλά εξ ίσου και την Ανάστασιν του Θεανθρώπου, απευθύνομεν προς όλα τα τέκνα της Εκκλησίας εγκάρδιον πασχάλιον χαιρετισμόν και ευλογίαν, μαζί με ασπασμόν αγάπης Ιησού Χριστού του εκ νεκρών Αναστάντος και αιωνίως Ζώντος και ζωοποιούντος τον άνθρωπον.

Σε πολλά blogs είδαμε να προβάλλεται ο λόγος του πατριάρχη Βαρθολομαίου με αφορμή τις Άγιες ημέρες που διανύουμε, και καλά πράξατε. Εμείς σας παρουσιάζουμε και σχολιάζουμε ένα απόσπασμα του, διότι στους λόγους του επικρατεί μια εσκεμμένη γενικολογία, προφανώς να νιώθουν απανταχού ευχαριστημένοι. Μη θέλοντας να πικράνει όλους αυτούς τους αιρετικούς που συναναστρέφεται κατά την διάρκεια πανθρησκειακών, διαθρησκευτικών συνεδρίων, εκφράζεται αόριστα και αποφεύγει να μιλήσει συγκεκριμένα ποια είναι η πραγματική αναστάσιμη και αληθινή θρησκεία. Οι <εκκλησίες του εσταυρωμένου> τα <μνήματα> πατριάρχη που αναφέρεται και οι <ιεροί ναοί> για το ορθόδοξο πλήρωμα έχουν μια συγκεκριμένη ταυτότητα και για λόγους αμφιβολιών, από πολλούς ξένους σκοτεινούς κύκλους πρέπει να το συγκεκριμενοποιήσετε. Ποια είναι η ταυτότητα μας ;
Ο όρος Ορθοδοξία επικράτησε να χαρακτηρίζει τα παλαίφατα Πατριαρχεία και τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες της Ανατολής, από τα οποία απομακρύνθηκε για θεολογικούς και πολιτικούς λόγους η Εκκλησία της Ρώμης, και υποστηρίζουν ότι παρέμειναν πιστά στην ορθή "δόξα" (πίστη)(αλάθητο) της αρχαίας Εκκλησίας. Η Ορθοδοξία ακολουθεί την δογματική διδασκαλία των επτά πρώτων Οικουμενικών Συνόδων.Πηγή πίστεως της, η Ορθόδοξης Εκκλησίας θεωρεί την Θεία Αποκάλυψη δια της εμπειρίας των αγίων, όπως αυτή καταγράφεται στην Αγία Γραφή, τα εγκεκριμένα από τις Οικουμενικές Συνόδους Πατερικά κείμενα, τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, τα Λειτουργικά κείμενα της Εκκλησίας, και την Υμνολογία της Εκκλησίας. Την εμπειρία αυτή των αγίων την ονομάζουμε: Ιερά Παράδοση. Οι Άγιοι Πατέρες των πρώτων χριστιανικών αιώνων θεωρούνται αυθεντίες στην ερμηνευτική της Αγίας Γραφής και τη Δογματική, όπως και οι πατέρες όλων των αιώνων.