Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Kαι όμως δεν είναι η μπαλαρίνα του Μπολσόι....χορεύει δεν πετάει και κάνει ότι δεν κάνουν όλα τα άλλα!

Su-35

To Sukhoi Su-35 BM (BM: большая модернизация, Μεγάλος εκσυγχρονισμός) είναι μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων ρώσικης κατασκευής. Έχει σχεδιαστεί κυρίως για εναέρια υπεροχή αλλά και για στρατηγικά πλήγματα. Το Su-35 κατασκευάζεται από την Sukhoi Company, δεν βρίσκεται ακόμα σε ενεργό υπηρεσία αφού αναμένεται να μπει σε γραμμή παραγωγής την άνοιξη του 2008.
 
Πίνακας περιεχομένων [Απόκρυψη] 1 Ιστορία 2 Το αεροσκάφος 3 Βασικά Χαρακτηριστικά 4 Οπλισμός 4.1 Πυροβόλο 4.2 Βλήματα 4.3 Βόμβες 5 Εξωτερικοί σύνδεσμοι Ιστορία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] Το Su-35 αποτελεί το τελευταίο αεροσκάφος της οικογένειας των Flanker. Αποτελεί ίσως την καλύτερη και την πιο βελτιωμένη έκδοση του μαχητικού Su-27, αφού ουσιαστικά συνδυάζει την ευελιξία του τελευταίου και ηλεκτρονικά συστήματα, κινητήρες και όπλα που θα χρησιμοποιηθούν στα μαχητικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς (PAK-FA) που αναπτύσσονται στην Ρωσία.
 
Το αεροσκάφος[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] Το Sukhoi-35 είναι σχεδιασμένο πάνω στην βάση που θα κατασκευαστεί το καινούριο αεροσκάφος 5ης γενιάς (Su-50/PAK-FA). Το Su-35 εξελίχθηκε (με βάση το Su-27SM/Su-35Mk2) την δεκαετία του '90 με βάση λύσεις, οι οποίες εφαρμόζονται στην ανάπτυξη του μαχητικού πέμπτης γενιάς.
Το αεροσκάφος είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να παρέχει πολύ υψηλές επιδόσεις, όπως: «υπερευελιξία» του αεροσκάφους και τη δυνατότητα εκτέλεσης ακραίων ελιγμών με γωνία προσβολής άνω 90 μοιρών, υπερηχητική ταχύτητα χωρίς αυτό να επηρεάζει την εμβέλειά του, δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ αεροσκαφών, μέσω του οποίου πραγματοποιείται ανταλλαγή δεδομένων στοχοποίησης και ανίχνευση στόχων, αύξηση της δυνατότητας μεταφοράς οπλισμού, ικανότητα για μεγάλη διάρκεια πτήσης σε χαμηλό ύψος, ενώ φέρει ειδική επικάλυψη σε ζωτικά σημεία της δομής, για χαμηλή υπογραφή ίχνους στα ραντάρ του αντιπάλου.
 
Βασικά Χαρακτηριστικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] Κινητήρες: Το προωστικό σύστημα αποτελείται από δυο (2) ισχυρούς στροβιλοκινητήρες διπλής ροής τύπου AL-41F1A, εφοδιασμένους με ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης σε όλους τους άξονες. Οι κινητήρες ελέγχονται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πτήσης (FBW FADEC). Οι κινητήρες θεωρούνται εκδόσεις των εξελιγμένων κινητήρων AL-41 οι οποίοι προορίζονται για τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς της Ρωσίας, με παλαιότερης γενιάς πυρήνα, πιθανότατα προερχόμενο από τον AL-31.
 
Οι κινητήρες κωδικοποιούνται συχνά σαν 117S και ουσιαστικά μπορούν να χαρακτηριστούν σαν ιδιαίτερα εξελιγμένες εκδόσεις των AL-31, καθώς οι AL-41 θα διαθέτουν έναν εντελώς καινούργιο πυρήνα. Το γεγονός ότι οι κινητήρες αυτοί αποδίδουν 14.5 τόνους ώσης έκαστος καθώς και ότι χάρις στην χρήση εξελιγμένων συνθετικών υλικών και τιτανίου στο σκελετό του αεροσκάφους, το βάρος του έχει μειωθεί κατά 20% του προσδίδει ανεπανάληπτο λόγο ώσης προς βάρους σε σχέση με παλιότερα μοντέλα Su-27 και βελτιωμένες επιδόσεις.
 
 Το αεροσκάφος θα διαθέτει ικανότητα υπερηχητικής πτήσης χωρίς την χρήση μετάκαυσης σε μεγάλο φάσμα αποστολών (supercruise), χωρίς όμως οι δυνατότητες του να συγκρίνονται άμεσα με εκείνες αεροσκαφών πέμπτης γενεάς όπως το Raptor. Cockpit:
Ο θάλαμος διακυβέρνησης διαθέτει δυο μεγάλες έγχρωμες οθόνες των 19 ιντσών τύπου LCD. Η διαχείρισή τους πραγματοποιείται από κέρσορες που βρίσκονται στο χειριστήριο, στη μανέτα και στα κουμπιά γύρω από αυτές. Για την αποφυγή σφαλμάτων διατίθεται λογισμικό συγχώνευσης δεδομένων.
 
 Ο πιλότος φέρει επίσης σκοπευτικό επί κράνους (HMS:Helmet Mounted Sight). Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα σύστημα για την καταγραφή της φυσικής κατάστασης του πιλότου. Σύστημα ελέγχου του αεροσκάφους: Λειτουργίες αυτόματων διορθώσεων σε: trimming, stabilization(σταθερότητα), nozzle control (έλεγχος ακροφύσιων κινητήρα), stall (απώλεια στήριξης). Σύστημα HOTAS (Hands on Throttle and Stick). Σύστημα καυσίμου: Με 2 πρόσθετες δεξαμενές καυσίμου φτάνει την ακτίνα δράσης των 3.600 km. Δυνατότητα ανεφοδιασμού εν πτήση (με χρήση του probe) και λειτουργία tanker. Σύστημα ναυτιλίας και σύστημα σκόπευσης: Έχει συστήματα ραδιοναυτιλίας και αυτόνομο αδρανειακό και δορυφορικό σύστημα ναυτιλίας. Χρησιμοποιεί ψηφιακό σύστημα χαρτών και μεταδίδει ψηφιακά στοιχεία μέσω οπτικών ινών για υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία. Επίσης διαθέτει ατρακτίδιο σκόπευσης. Σύστημα Επικοινωνίας: Έχει 2 ασύρματους UHF/VHF.
 
 Ανταλλάσσει δεδομένα με σύστημα τύπου Link-16. Διαθέτει επίσης δυνατότητα αυτόματης ανταλλαγής στοιχείων μέσω ράδιο καναλιών. Για μεγαλύτερη ασφάλεια διαθέτει και συστήματα κρυπτογράφησης στοιχείων και συνομιλιών από παρεμβολές και υποκλοπές. Αυξημένη επιχειρησιακή διάρκεια ζωής: Αυξήθηκε η επιχειρησιακή ζωή σημαντικών κομματιών του αεροσκάφους. Ο κινητήρας έχει εξαιρετικά μεγάλη επιχειρησιακή ζωή για κινητήρα ρωσικής κατασκευής.
 
Είναι επίσης ανώτερος από κάθε δυτικό αντίστοιχο του. Ραντάρ: Διαθέτει κεραία ηλεκτρονικής σάρωσης(ΑESA). Παρέχει δυνατότητες ανίχνευσης και παρακολούθησης εναέριων στόχων, κινουμένων στόχων εδάφους και επιφανείας και δυνατότητα χαρτογράφησης, αυτόματο σύστημα εξομάλυνσης της πτήσης σε χαμηλό ύψος και προηγμένο σύστημα ελέγχου βολής και άφεσης οπλισμού. Δυνατότητες του ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης: Η ζώνη ιχνηλάτησης (γωνίες ανίχνευσης και παρακολούθησης στόχων) είναι 240 μοίρες σε πλάτος και 60 μοίρες σε ύψος. Η ζώνη έρευνας και εγκλωβισμού στόχου (σε κλειστή αερομαχία με χρήση «HMS») είναι 120 μοίρες και 60 μοίρες σε ύψος. Η ζώνη ιχνηλάτησης και εγκλωβισμού (σε κλειστή αερομαχία «Vertical») είναι 10 μοίρες σε πλάτος και 60 μοίρες σε ύψος. Η ζώνη ιχνηλάτησης και εγκλωβισμού στόχου (σε κλειστή αερομαχία, «HUD») είναι 15 μοίρες σε πλάτος και 10 μοίρες σε ύψος. Σε κατάσταση «αέρος-αέρος» μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα μέχρι και 30 στόχους και να εξαπολύσει ταυτόχρονη επίθεση σε 8 από αυτούς.
 
Σε κατάσταση «αέρος-εδάφους» μπορεί να παρακολουθήσει ταυτόχρονα μέχρι και 4 στόχους και να επιτεθεί σε 2 από αυτούς. Η μέγιστη εμβέλεια σάρωσης είναι 300km - 150nm για αεροσκάφη μικρού μεγέθους (τύπου F-16) και 400km - 200nm για μεγάλου μεγέθους (τάνκερ και AWACS) Η μέγιστη εμβέλεια εγκλωβισμού στόχου είναι 200km - 100 nm για αεροσκάφη μικρού μεγέθους και 300km - 150nm για μεγάλου μεγέθους. Για το ραντάρ αυτό αναφέρεται ότι έχει ικανότητα αποκάλυψης στόχων με RCS 0,01 τ.μ. σε απόσταση 90 χιλιομέτρων (το ηλεκτρομαγνητικό αυτό ίχνος θεωρείται ότι αντιστοιχεί σε εκείνο πυραύλων cruise νέας γενιάς, ενώ πιθανολογείται ότι και τα αεροσκάφη F-35 εξαγωγικής έκδοσης θα έχουν αντίστοιχο ίχνος ραντάρ, σε αντίθεση με εκείνα που προορίζονται για την αμερικάνικη αεροπορία, των οποίων το ίχνος θεωρείται ότι θα είναι τουλάχιστον δέκα φορές μικρότερο).
 
Ηλεκτροοπτικό σύστημα:
Η εμβέλεια ανίχνευσης εναέριου στόχου είναι 50 km. Η εμβέλεια αποστασιομετρησης κινουμένων στόχων εδάφους είναι 30 km. Η εμβέλεια αποστασιομέτρησης εναέριων στόχων είναι 20 km. Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 4 εναέριους στόχους, ανιχνεύοντας την υπέρυθρη (ΙR) ακτινοβολία που εκπέμπει ο στόχος. Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 2 στόχους εδάφους. Ικανότητα ανίχνευσης ταυτόχρονα 2 στόχων αέρος και 1 εδάφους. Σύστημα αυτοπροστασίας:
 Έχει υπερσύγχρονο 3ης γενιάς σύστημα εκτόξευσης θερμοβολίδων/παραπλανητικών φωτοβολίδων. Ο δέκτης προειδοποίησης και αναγνώρισης του παρέχει πληροφορίες διόπτευσης και τύπου της απειλής. Διαθέτει επίσης συστήματα προειδοποίησης ραντάρ, ακτινοβολίας, λέιζερ, εισερχόμενων πυραύλων και προηγμένα συστήματα παρεμβολών (Jammer). Το σύστημα αναφέρεται ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την στοχοποίηση των πυραύλων αντιραντάρ.
Για το σύστημα αυτοπροστασίας αναφέρεται ότι λειτουργεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα λειτουργίας: αυτοάμυνα, αμοιβαία προστασία και προστασία ομάδας.Το σύστημα αυτοπροστασίας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή δεδομένων στόχευσης σε ορισμένους τύπους πυραύλων που θα φέρει το αεροσκάφος, όπως οι πύραυλοι αντιραντάρ και πύραυλοι με σύστημα παθητικής καθοδήγησης.
 
Μείωση του ίχνους: Για τη μείωση του ίχνους του σκάφους έχουν χρησιμοποιηθεί και υλικά που απορροφούν την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία. Επιπλέον η καλύπτρα απέκτησε ειδικό επίχρισμα ώστε να μην μπορεί η ακτινοβολία ραντάρ να εισέλθει στο πιλοτήριο. Η μείωση του μεγέθους των κάθετων σταθερών, και τροποποιήσεις σε θυρίδες προσιτότητας και κεραίες συνέβαλαν στη μείωση του ίχνους.
 
 Θεωρείται ότι με αυτές τις βελτιώσεις το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του Sukhoi είναι αντίστοιχο ενός F-16, γεγονός σημαντικό με δεδομένο το μέγεθός του. Το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του Su-35BM εκτιμάται σε 2-4 m2, σημαντικά μικρότερο σε σχέση με προγενέστερα μοντέλα όπως το Su-30 MKI όπου φθάνει τα 20 m2, και κοντά στο ίχνος του EF2000, το οποίο αναφέρεται ότι περιορίζεται σε 1 m2. Οπλισμός[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] Το αεροσκάφος διαθέτει 12 εξωτερικούς φορείς, 4 κάθε από κάθε φτερό και 4 κάτω από την άτρακτο. Πυροβόλο[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] 1 πυροβόλο GSh-301 30 mm Βλήματα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] Αέρος-αέρος: 5x R-37M (AA-X-13), 10x R-77 (AA-12), 6x R-73M2 (AA-11).
 
Το αεροσκάφος θα μπορεί να φέρει την νεώτερη έκδοση R-74 με βελτιωμένα ηλεκτρονικά και μεγαλύτερη αντοχή σε ηλεκτρονικά αντίμετρα. Aέρος-εδάφους: 1x Kh-59MK, 6x Kh-29TE(L), 6x S-25LD, Αέρος-επιφανείας: 5x Kh-35U, 6x Kh-31A Αντι-ραντάρ: 5x Kh-58U5hE, 6x Kh-31P Το αεροσκάφος μπορεί να φέρει και να εκτοξεύσει πυραύλους cruise με ακτίνα > 300 χιλιόμετρα. To SU-35BM θα μπορεί να μεταφέρει τις νεώτερες εκδόσεις του R-77 με κινητήρες ramjet και μεγαλύτερη εμβέλεια.
 
Επίσης θα μπορεί να μεταφέρει τον πύραυλο KS-172-1 μακράς ακτίνας δράσης της Novator, με αναφερόμενη εμβέλεια > 300 km. Βόμβες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] Καθοδηγούμενες με λέιζερ (Laser Guided Bombs): 8x LGB-250, 8x KAB-500KR, 3x KAB-1500KR Βόμβες ελεύθερης πτώσης (Dumb Bombs, μη καθοδηγούμενες): 10x FAB-500, 18x FAB-250