Αμέσως μετά την αλλαγή της κυβέρνησης τον περασμένο Οκτώβριο, η τουρκική πλευρά επεδίωξε να αποσπάσει τη δέσμευση της Ελλάδας ότι θα περιορισθεί ο αριθμός των αναχαιτίσεων στα ακρότατα όρια του FIR Αθηνών ή τουλάχιστον θα γίνουν "ηπιότερες" αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι τα ελληνικά μαχητικά πλησιάζουν σε επικίνδυνα κοντινή απόσταση τα τουρκικά αεροσκάφη για να τα φωτογραφίσουν (οι φωτογραφίες υποβάλλονται στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε.), με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος, ενώ θεωρούν ότι οι Έλληνες χειριστές υπερβάλλουν εαυτούς, αφού μετά την αναχαίτιση "καταδιώκουν" τα τουρκικά αεροσκάφη μέχρις ότου βγουν από το FIR Αθηνών (βλ. εδώ).
Τα στοιχεία των τελευταίων δύο μηνών δείχνουν μάλλον αντιφατικά: ποιοτική αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας με σχεδόν καθημερινή παρουσία της Τουρκικής Αεροπορίας στο χώρο του Αιγαίου αλλά παράλληλα ...μείωση σε απόλυτα μεγέθη του αριθμού των αναχαιτίσεων-εμπλοκών! Υπάρχει εντολή προς την ελληνική Πολεμική Αεροπορία να μην αναχαιτίζει και να μην εμπλέκει τα τουρκικά μαχητικά πέρα των 6 ν.μ. με πρόσχημα την αποφυγή ατυχήματος;
Αν μη τι άλλο, η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας θα πρέπει να διαψεύσει κατηγορηματικά την ύπαρξη οποιασδήποτε τέτοιας οδηγίας ή εντολής, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν απαιτείται γενικότερη αλλαγή της τακτικής αντιμετώπισης των τουρκικών παραβιάσεων. Διαφορετικά προκύπτει μείζον πολιτικό ζήτημα για τη κυβέρνηση και τη βούλησή της προστατεύσει αποτελεσματικά τα κυριαρχικά δικαιώματα της Χώρας και την εθνική κυριαρχία στο Αιγαίο.
Σχετικά δημοσιεύματα:
- Όχι άλλη ανοχή
- "Κατάρριψη για να μπει τέλος στην τουρκική επιθετικότητα"