Κυριακή 5 Μαΐου 2019

Η άκρως επιθετική συμπεριφορά των Τούρκων στον αέρα θυμίζει την περίοδο πριν από το περιστατικό με τον θάνατο του Κώστα Ηλιάκη

 
Δεν είναι οι αριθμοί των παραβιάσεων που προβληματίζουν τους επιτελείς του ΓΕΕΘΑ και της ΠΑ. Είναι η εξαιρετικά επιθετική συμπεριφορά που επιδεικνύουν οι Τούρκοι πιλότοι.
 Άπειροι ή έμπειροι πετούν με τρόπο όχι απλά προκλητικό, αλλά άκρως επικίνδυνο. Όπως λένε επιτελείς που παρακολουθούν τη συμπεριφορά των Τούρκων “η κατάσταση θυμίζει την περίοδο πριν από το περιστατικό με τον θάνατο του Κώστα Ηλιάκη”! Η διαπίστωση τρομάζει, αλλά όπως πάντα στηρίζεται σε γεγονότα που ζουν κάθε μέρα στο Αιγαίο οι αεροπόροι μας. Την προηγούμενη Πέμπτη ένα τέτοιο γεγονός ανησύχησε ιδιαίτερα τους επιτελείς στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας.
Η Πέμπτη ήταν μια δύσκολη μέρα στο Αιγαίο. Δεν ήταν πρόβλημα τα 22 αεροσκάφη των Τούρκων που έκαναν τις παραβιάσεις . Ήταν η άκρως επιθετική συμπεριφορά των Τούρκων στον αέρα. Σε πέντε περιπτώσεις οι αναχαιτίσεις τους έγιναν εμπλοκές, που σημαίνει σκληρές αερομαχίες. Ακόμη και σ΄ αυτές όμως οι πιλότοι όλου του κόσμου τηρούν ευλαβικά κανόνες ασφαλείας. Εκτός από τους Τούρκους!
Σε δύο περιπτώσεις εμπλοκών , οι Τούρκοι πιλότοι παραβίασαν με θράσος τον απαράβατο κανόνα να μην προσεγγίζει το ένα αεροσκάφος το άλλο σε απόσταση μικρότερη των 1000 ποδών! Το έκαναν και στις δύο περιπτώσεις επίτηδες κι όχι από λάθος. Τουρκικά F-16 που βρίσκονταν σε εμπλοκή με ελληνικά έστρεψαν απότομα προς το μέρος τους, προσεγγίζοντας σε απόσταση άκρως επικίνδυνη για την προκληση ατυχήματος!
Οι Έλληνες χειριστές έμπειροι κι έχοντας πάντα στο μυαλό τους τον δολοφονικό ελιγμό που είχε κάνει ο Τούρκος πιλότος στην Κάρπαθο σκοτώνοντας τον Κώστα Ηλιάκη, αντέδρασν όπως έπρεπε και απέφυγαν τα χειρότερα. Ωστόσο η συμπεριφορά των Τούρκων προβλημάτισε ιδιαίτερα τους χειριστές οι οποίοι και ανέφεραν στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας τα όσα έγιναν στον εναέριο χώρο του ανατολικού Αιγαίου.
Να υπενθυμίσουμε ότι και στην περίπτωση του Κώστα Ηλιάκη, είχε προηγηθεί ανάλογο περιστατικό ,με τουρκικό F-16 να στρέφει απότομα εναντίον ελληνικού. Ο Έλληνας χειριστής είχε αναφέρει τον προβληματισμό του,αλλά όπως φάνηκε μόλις 10 ημέρες μετά δεν είχε δοθεί η πρέπουσα σημασία ,γιατί όπως αποδείχτηκε οι πιλότοι της ΠΑ δεν είχαν επαρκώς ενημερωθεί για την επιθετική τουρκική συμπεριφορά.
Όλα αυτά είναι φυσικό να ΄χουν προκαλέσει ανησυχία στο ΥΠΕΘΑ. Κανείς δεν πιστεύει ότι γίνονται τυχαία, ούτε ότι πρόκειται για “απροσεξίες” άπειρων Τούρκων χειριστών. Ο τρόπος που πέταξαν οι συγκεκριμένοι σχηματισμοί δεν δείχνει απειρία αλλά θράσος και αποφασιστικότητα που μπορεί να οδηγήσει σε ακρότητες.
Οι εντολές που έχουν οι Έλληνες χειριστές είναι σαφείς: αναχαίτιση όλων των Τούρκων μέχρι τέλους, όπως πρέπει και προβλέπεται αλλά με απόλυτη προσοχή για να αποφευχθεί ,ένα ατύχημα στο Αιγαίο που μπορεί να οδηγήσει σε κλιμάκωση.
Το ερώτημα που προσπαθούν να απαντήσουν στο ΥΠΕΘΑ, είναι αν πράγματι οι Τούρκοι επιδιώκουν κάτι τέτοιο ή θέλουν με την επιθετική τους συμπεριφορά να δημιουργήσουν κλίμα φόβου στο Αιγαίο, πιστεύοντας ότι η ΠΑ θα μειώσει την ένταση των αναχαιτίσεων της. Τέτοιο ενδεχόμενο δεν υπάρχει όπως λένε από το ΥΠΕΘΑ και την Πολεμική Αεροπορία. Το ρίσκο ενός ατυχήματος είναι όλο στην τουρκική πλευρά, υποστηρίζουν.