'καταγγέλλει το -χωρίς κανέναν λεγχο-σουλάτσο των σκαφών με ξένη σημαία στο ελληνικό πέλαγος: '
dimokratianews.gr
Η «Espresso» βρέθηκε στη μαρίνα της Ζέας, κατέγραψε τα δεκάδες δεμένα ελληνικά επαγγελματικά τουριστικά σκάφη και συνάντησε τον πρόεδρο της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνη Στελλιάτο (φωτό), που καταγγέλλει το -χωρίς κανέναν έλεγχο-σουλάτσο των σκαφών με ξένη σημαία στο ελληνικό πέλαγος: «Τα σκάφη αυτά μεταφέρουν στη μισή τιμή τουρίστες στην Ελλάδα από τα παράλια της γείτονας χώρας, δίχως καν να αναφέρουν εάν είναι ιδιωτικά ή επαγγελματικά»! Οπως προσθέτει ο ίδιος, δηλώνουν ως επιβάτες τους ιδιοκτήτες τους, την ώρα που πραγματοποιούν στα ελληνικά νησιά τουριστικά ταξίδια αναψυχής με επιβάτες-τουρίστες, δίχως να πληρώνουν το ανάλογο ΦΠΑ του ναυλοσυμφώνου, φόρους και τα ανάλογα ελληνικά πληρώματα που θα έπρεπε να έχουν εφόσον δραστηριοποιούνται σε ελληνικά χωρικά ύδατα.
«Νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει από τον Απρίλιο του 2014 με τον νόμο Βαρβιτσιώτη. Αλλά χωρίς το ηλεκτρονικό μητρώο στο οποίο στηρίζεται αυτός ο νόμος δεν θα αποφύγουμε την ανεξέλεγκτη πλεύση και τη πραγματοποίηση παρανόμων ναύλων στα ελληνικά πελάγη. Καταντήσαμε στα Δωδεκάνησα να βλέπουμε ελληνική σημαία μόνο στα λιμεναρχεία! Είναι επιβεβλημένη η ανάγκη, τουλάχιστον για φέτος, το υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει στην κατάρτιση του ηλεκτρονικού μητρώου, ώστε να αποφύγουμε τη μη εισροή χρημάτων στην ελληνική οικονομία από τα παράνομα ναύλα που γίνονται» τονίζει ο κ. Στελλιάτος και μας ξεναγεί στο εσωτερικό των γιοτ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα σκάφη που έχουν ελληνική σημαία απασχολούν 3.250 Ελληνες ναυτολογημένους ναυτικούς, ενώ αρκετοί και από το βοηθητικό προσωπικό είναι κυρίως Ελληνες. Το επαγγελματικό γιότινγκ στην Ελλάδα εκτιμάται ότι δημιουργεί θέσεις εργασίας και στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, από τη συντήρηση και επισκευή κάθε χρόνο των σκαφών, ενώ υπολογίζεται ότι έως το 2008 συνεισέφερε με μερίδιο 3,8% στο ΑΕΠ, όταν συνολικά ο τουρισμός προσέφερε 18%. Ωστόσο η ανεξέλεγκτη είσοδος εκατοντάδων ξένων σκαφών με παράνομη τουριστική δράση στη χώρα, σε συνδυασμό με το πολιτικό κλίμα των τελευταίων μηνών, έχει αλλάξει άρδην την εικόνα: «Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση» σημειώνει o Αντώνης Στελλιάτος και προσθέτει: «Είμαστε εγκλωβισμένοι στο γρανάζι των διαπραγματεύσεων και δεν εμπνέουμε εμπιστοσύνη στον τουρίστα να έρθει στη χώρα μας».
Ελλειψη υποδομών στις μαρίνες
Ενα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που απασχολεί την ΕΠΕΣΤ είναι η έλλειψη υποδομών. Η Ελλάδα διαθέτει 23 μαρίνες, όταν η Κροατία, για παράδειγμα, έχει ήδη 103 και αναμένεται η κατασκευή κι άλλων!
Στην Τουρκία και στο Μαυροβούνιο οι μαρίνες «ξεπηδούν» με ιλιγγιώδη ρυθμό, καθώς δίχως γραφειοκρατία, δηλαδή την ανάμειξη περιφέρειας, αρχαιολογίας, αιγιαλού και διάφορων υπουργείων (όπως γίνεται στην Ελλάδα) οι επενδυτές βρίσκουν πρόσφορο έδαφος.
Συνεργασία
Ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού κ. Στελλιάτος επισημαίνει μάλιστα στην «Espresso» ότι πρέπει να βρεθεί η φόρμουλα της συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων φορέων του θαλάσσιου τουρισμού και των συνυπεύθυνων υπουργείων, ώστε η χώρα μας να λάβει επιτέλους τη θέση που της αρμόζει στον θαλάσσιο τουρισμό παγκοσμίως.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ
Αν και μόλις το 3% όσων επιλέγουν το γιότινγκ ως εναλλακτική μορφή τουρισμού είναι Ελληνες, οι τιμές για ενοικίαση σκαφών δεν είναι απλησίαστες. Ειδικότερα, το κόστος για μία εβδομάδα διακοπών σε ένα ιστιοπλοϊκό χωρητικότητας 10 ατόμων είναι 2.000-2.500 ευρώ, ενώ η εβδομάδα σε καταμαράν, ίδιου αριθμού επιβατών, ανέρχεται σε 3.000-4.000 ευρώ. Υπάρχουν φυσικά και οι λεγόμενες VIP ιδιωτικές διακοπές σε σκάφη πολυτελείας, τις οποίες όμως λίγοι μπορούν να γευτούν.
Πηγή: Espressodimokratianews.gr