Η επίθεση με καλάσνικοφ στην πρεσβεία του Ισραήλ την περασμένη εβδομάδα συνέβη μόλις δύο 24ωρα μετά τις καθησυχαστικές δηλώσεις ότι δεν έχουν εντοπιστεί τζιχαντιστές στην Ελλάδα.
Ωστόσο, οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία για πρόσωπα και «κέντρα» που αναπτύσσουν δραστηριότητα στην Ελλάδα, υπό την κάλυψη μουσουλμανικού θρησκευτικού μανδύα.
Ειδικότερα, έχουν εντοπιστεί και χαρτογραφηθεί περίπου 140 παράνομα τζαμιά, τα οποία δεν εξυπηρετούν πάντοτε τις ανάγκες απλών μουσουλμάνων πιστών, αλλά ελέγχονται από οργανώσεις, διασυνδεδεμένες με φονταμενταλιστικά κέντρα της Ασίας.
Νίκος Σταυρουλάκης
Ειδικότερα, έχουν εντοπιστεί και χαρτογραφηθεί περίπου 140 παράνομα τζαμιά, τα οποία δεν εξυπηρετούν πάντοτε τις ανάγκες απλών μουσουλμάνων πιστών, αλλά ελέγχονται από οργανώσεις, διασυνδεδεμένες με φονταμενταλιστικά κέντρα της Ασίας.
Μεγάλος αριθμός παράνομων (χωρίς άδεια λατρευτικού χώρου) κέντρων μουσουλμανικής λατρείας (γύρω στα 30) είναι διασπαρμένα στα δυτικά προάστια της Αθήνας, στο Μοσχάτο, στον Νέο Κόσμο, αλλά και στις μεγάλες πόλεις της χώρας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη κ.α.). Μερικά από αυτά λειτουργούν υπό τη σκέπη καθ' όλα νόμιμων Νομικών Προσώπων, όπως το Αραβοελληνικό Μορφωτικό και Πολιτιστικό Κέντρο, που ιδρύθηκε το 2008, με έδρα το Μοσχάτο (Κύπρου 2).
Στα εγκαίνιά του παραβρέθηκαν ο πρέσβης της Σαουδικής Αραβίας, του Ιράν, αρκετοί ιμάμηδες διάφορων μουσουλμανικών κρατών, καθώς και αποστολές εκπροσώπων μουσουλμανικών οργανώσεων από όλη την Ευρώπη. Το κέντρο έχει συνολικό εμβαδόν 2.000 τ.μ., μέσα στο οποίο λειτουργεί άτυπο τζαμί, με δυνατότητα να υποδέχεται έως 3.000 άτομα. Συνεπώς, η Αθήνα διαθέτει ουσιαστικά τέμενος εδώ και οκτώ χρόνια.
Η χρονική στιγμή εκδήλωσης της επίθεσης (μία ημέρα μετά τον θάνατο του Παλαιστίνιου Ζιάντ Αμπού Εΐν, μέλους του υπουργικού συμβουλίου της Παλαιστινιακής Αρχής υπό τον πρόεδρο Μαχμούντ Αμπάς και αρμοδίου για το ζήτημα των ισραηλινών οικισμών) ενισχύει το σενάριο αυτοδίκαιης «εκδικητικής ενέργειας» εκ μέρους ακραίων κύκλων (χωρίς τη συγκατάθεση της παλαιστινιακής ηγεσίας), ενώ δεν αποκλείεται η επίθεση να έχει χαρακτηριστικά προβοκάτσιας από κέντρα που θα επιθυμούσαν να δημιουργήσουν ρήγμα στις σχέσεις Ελλάδας - Ισραήλ ιδιαίτερα στη παρούσα φάση ενίσχυσης της ενεργειακής συνεργασίας από κοινού με την Κύπρο, όπως η Τουρκία.
Σε κάθε περίπτωση, η πιθανότητα εμπλοκής «μουσουλμανικού» παράγοντα στην επίθεση εναντίον της ισραηλινής πρεσβείας αξιοποιείται (με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία) από τις αρμόδιες υπηρεσίες ως πρόσθετο στοιχείο μαζί με το οπτικό υλικό, για τον εντοπισμό των δραστών. Παράλληλα με τις έρευνες προς την κατεύθυνση της εγχώριας τρομοκρατίας (με τα στοιχεία να δείχνουν την οργάνωση Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών), η Αντιτρομοκρατική ψάχνει και σε άλλες κατευθύνσεις και εστιάζει τις έρευνες στη συγκέντρωση στοιχείων από τη λειτουργία παράνομων κέντρων μουσουλμανικής λατρείας, καθώς ο αριθμός τους παρουσιάζει τελευταία αυξητική τάση, λόγω της ραγδαίας αύξησης του ρεύματος των παράνομων μεταναστών στη χώρα μας.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε πρόσφατη ημερίδα (28/11/14) του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), με θέμα «Δημογραφικό - Μετανάστευση - Ισλάμ σε Ελλάδα και Ευρώπη», (φιλοξενήθηκε στο Αμφιθέατρο «Γιάννος Κρανιδιώτης» του ΥΠ.ΕΞ.), πολλά από τα παράνομα κέντρα μουσουλμανικής λατρείας έχουν ευθείες διασυνδέσεις με εξτρεμιστικά κέντρα, και ειδικότερα με τη γνωστή Μουσουλμανική Αδελφότητα, που ενεργεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Μ.Α. λειτουργεί ως παγκόσμια πλατφόρμα, μέσω ενός πολύπλοκου δικτύου οργανώσεων, το οποίο σχετίζεται με φιλανθρωπικά, θρησκευτικά, αλλά και ακαδημαϊκά κέντρα του Ισλάμ, δρώντας παράλληλα με υπάρχουσες νόμιμες δομές. Το μοντέλο αυτό υπαγορεύεται από το γεγονός ότι σε πολλές κυβερνήσεις-χώρες διώκεται ως συνωμοτική οργάνωση.
Στην εισήγησή του με θέμα «Οι μετανάστες ως μέσο άσκησης επιρροής από ξένες χώρες στην Ελλάδα», ο ερευνητής Ιωάννης Μιχαλέτος παρέθεσε εντυπωσιακά στοιχεία για τη δραστηριότητα παρόμοιων οργανώσεων στη χώρα μας. Ειδικότερα, η Μουσουλμανική Αδελφότητα στην Ελλάδα παρουσιάζει μεγάλη εξάπλωση και διαθέτει κοινωνική - οικονομική ευρωστία, ενώ έχει εισχωρήσει ακόμα και σε πολιτικούς και εκπαιδευτικούς κύκλους. «Η δράση της έχει εντοπισθεί από το 2005, όταν ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το Hellenic-Arabic Center for Culture and Civilization (Ελληνοαραβικό Επιμορφωτικό Πολιτιστικό Κέντρο). Το καθ' όλα νόμιμο αυτό κέντρο χρηματοδοτήθηκε από το Europe Trust, που είναι χρηματοδοτικός βραχίονας ελεγχόμενος από μια οργάνωση-ομπρέλα της Μ.Α., γνωστής με το όνομα "Federation of Islamic Organization in Europe" (FIOE) και επιδοτείται κατά βάση από Σαουδαραβικούς κύκλους» ανέφερε ο εισηγητής.
Με τον ίδιο τρόπο, το 2008, ιδρύθηκε στο Μοσχάτο από Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου υπό το όνομα «Arab-Hellenic Center for Culture and Civilization» (AHCCC) το Ελληνοαραβικό Επιμορφωτικό Πολιτιστικό Κέντρο με επένδυση 3.400.000 δολαρίων, ποσό που χορηγήθηκε από Σαουδάραβα επιχειρηματία.Και τα δύο κέντρα σε Θεσσαλονίκη και Μοσχάτο ανήκουν στο AHCCC. Οπως ανακοινώθηκε σχετικά, την τρέχουσα περίοδο, η Μ.Α. επιχειρεί νέα επέκταση, με τη σύσταση ΜΚΟ και άλλων συναφών οργανωτικών σχημάτων (σωματεία κ.λπ.), και διεκδικεί δυναμικά να ελέγξει το υπό ανέγερση τέμενος των Αθηνών μέσω προσκείμενων προσώπων.
Οπως ανέφερε ο εισηγητής, οι διάφορες ισλαμικές οργανώσεις γνωρίζουν εξάπλωση στην Ελλάδα λόγω της διόγκωσης του μεταναστευτικού ρεύματος, με κυριότερη τη Μ.Α., που φέρεται ότι συνδέεται και με την Τουρκία. «Η Μουσουλμανική Αδελφότητα διαθέτει συγκροτημένη δομή στη Τουρκία, με επίκεντρο τη Κωνσταντινούπολη, και αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην κυβέρνηση του AKP και τα κράτη του Κόλπου, και ιδιαίτερα με το Εμιράτο του Κατάρ» σημείωσε ο εισηγητής.
Οι διασυνδέσεις αυτές σε συνδυασμό με τη χαλάρωση εκ μέρους της Τουρκίας της πολιτικής θεώρησης των διαβατηρίων με αρκετές χώρες και την αύξηση της ροής μεταναστών λόγω των αλλεπάλληλων κρίσεων στη Μέση Ανατολή δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα για την ασφάλεια της χώρας. Πολλά από τα παράνομα τζαμιά στο κέντρο της Αθήνας μετατρέπονται εκ των πραγμάτων σε τόπους συγκέντρωσης, συντονισμού και οργάνωσης ομάδων παράνομων μεταναστών. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι «φρέσκοι» μετανάστες κατευθύνονται εκεί και μετέπειτα «εξαφανίζονται» στον αστικό ιστό. Αυτό σημαίνει ότι λειτουργούν συντονιστικά κέντρα που χρησιμοποιούν τους θρησκευτικούς αυτούς χώρους για να αξιοποιήσουν στη συνέχεια κατάλληλα τους νέους «αγωνιστές».
Νίκος Σταυρουλάκης