Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Παραδόθηκε το πρώτο ZUBR στο Ναυτικό της Κίνας.

ΟΛΟΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ZUBR - ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
Πραγματοποιήθηκε στην Ουκρανία η τελετή παράδοσης του 1ου Πλοίου Ταχείας Μεταφοράς τύπου Zubr στο κινεζικό Ναυτικό.
Πρόκειται για το πρώτο σκάφος που σχεδιάστηκε με τροποποιήσεις βασισμένες στις κινεζικές επιχειρησιακές απαιτήσεις από τα ναυπηγεία Feodosiya στο Ναυτικό της Κίνας ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του 2ου κινεζικού Zubr.

Συνολικά ή Κίνα έχει παραγγείλει 4 Πλοία Ταχείας Μεταφοράς συνολικής αξίας 315 εκ $ με τα δύο πρώτα να κατασκευάζονται στην Ουκρανία και τα επόμενα 2 στην Κίνα υπό την επίβλεψη Ουκρανών τεχνικών.
Είναι προφανές ότι η Κίνα επιδιώκει την απόκτηση τεχνογνωσίας η οποία θα της επιτρέψει να αντιγράψει το σχέδιο ώστε να είναι σε θέση να προχωρήσει πλήρως αυτόνομα σε εγχώρια ναυπήγηση των Zubr.
Τα ΠΤΜ εκτιμάται ότι θα προσφέρουν στο κινεζικό Ναυτικό ικανότητα ταχείας μεταφοράς δυνάμεων για την εκτέλεση αμφίβιων επιχειρήσεων στον Ειρηνικό ενώ το κάθε ένα από αυτά μπορεί να μεταφέρει 3 άρματα μάχης, ή 8-10 ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ με 140 Πεζοναύτες.
Φυσικά τα σκάφη αυτά δεν είναι άγνωστα στην Ελλάδα η οποία ήταν ο πρώτος χρήστης του τύπου στη Δύση και μάλιστα ως χώρα κράτος μέλος του ΝΑΤΟ.
Υπενθυμίζεται ότι από τα τέσσερα Πλοία Ταχείας Μεταφοράς τα τρία «Κεφαλληνία» (L180), «Κέρκυρα» (L182) «Ζάκυνθος» (L183) είχαν παραληφθεί από τα ρωσικά ναυπηγεία Almaz ενώ το «Ιθάκη» (L181), προερχόταν από την Ουκρανία.
Χάρις αυτά η Διοίκηση Πλοίων Αποβάσεων (ΔΠΑ) του Πολεμικού Ναυτικού απόκτησε πραγματική ικανότητα ταχείας ενίσχυσης σε νησιά του Αν. Αιγαίου.
O εξαιρετικός στόλος μπορούσε να μεταφέρει ένα Τάγμα Πεζοναυτών πλήρους συνθέσεως σε οποιοδήποτε νησί του Αν.Αιγαίου, έχοντας ορισμένα μοναδικά χαρακτηριστικά: Υψηλές δυνατότητες επιβίωσης κατά το πλου τους (αδύνατον να προσβληθούν από υποβρύχια λίγο της υψηλής ταχύτητάς τους και πολύ δύσκολα εγκλωβίζονται από τους αισθητήρες των μαχητικών λόγω του φυσικού "σπρέι" από σταγονίδια που σχηματίζεται γύρω τους από τους πέντε τεράστιους αεριοστροβίλους που χαμηλώνει πολύ το υπέρυθρο ίχνος) και μεγάλο οπλικό φορτίο.
Μετά όμως από μακρά περίοδο προβλημάτων και έλλειψη πρόβλεψης για την ομαλή υποστήριξης τους σε συνδυασμό με τους περιορισμούς κονδυλιών για συντήρηση που επιβλήθηκαν τα τελευταία χρόνια, η δομή δυνάμεων προβλέπει πλέον δύο ZUBR σε επιχειρησιακή ετοιμότητα ενώ εκτός υπηρεσίας βγήκαν το "Ζάκυνθος" και το "Ιθάκη” χωρίς καμία απολύτως αναφορά για επαναφορά τους στο ορατό μέλλον.
 defencenet.gr