Στοπ στην έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από την Πέμπτη, 5 Οκτωβρίου 2017, βάζει η Ένωση Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ, η οποία με ανακοίνωσή της αναφέρεται σε προβλήματα και δυσλειτουργίες στην εφαρμογή του νέου «έξυπνου» συστήματος.
Στην απόφασή τους οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για σοβαρή δυσλειτουργία και μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών, με συνέπεια να δημιουργούνται προστριβές ανάμεσα σε επιβάτες και συναδέλφους τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, η έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα σταματήσει, μετά την απόφαση του Σωματείου, μόνο για τα εκδοτήρια των σταθμών της Γραμμής 1, δηλαδή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ενώ θα συνεχιστεί κανονικά για τις Γραμμές 2 και 3 του μετρό, όπως και από τα αυτόματα μηχανήματα.
Δυσλειτουργίες και επίδομα ανθυγιεινής εργασίας στο κάδρο
Η αναστολή έκδοσης του «έξυπνου» εισιτηρίου έρχεται μετά από προειδοποιητική επιστολή του Σωματείου προς τις διοικήσεις της ΣΤΑ.ΣΥ. και του ΟΑΣΑ, στις 28 Σεπτεμβρίου 2017, οπότε και διεκόπη η λειτουργία του εκδοτηρίου στο σταθμό Καλλιθέας. Εκτός από τα μεγάλα προβλήματα τα οποία «αντί να επιλύονται διογκώνονται καθημερινά», η επιστολή αναφερόταν και στη δέσμευση των διοικήσεων για τη χορήγηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας στους εκδότες και τις εκδότριες.
«Το σύστημα λειτουργεί χάρη στις προσπάθειες των εκδοτών και των εκδοτριών που έχουν αφεθεί στη τύχη τους και δίνουν καθημερινό αγώνα, χωρίς καν να λαμβάνουν το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας. Να σημειωθεί ότι η χορήγηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας στους εκδότες/εκδότριες αποτελούσε δέσμευσή σας αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί» τόνιζε η επιστολή.
Μάλιστα στη σημερινή τους ανακοίνωση για την αναστολή έκδοσης του e-εισιτηρίου, οι εργαζόμενοι τονίζουν: «Το Σωματείο μας δεν είναι δυνατό να δεχτεί να βρεθούν συνάδελφοι και συναδέλφισσες στο "μάτι του κυκλώνα", επειδή κάποιοι -για δικούς τους λόγους- κωφεύουν εδώ και ένα χρόνο στις προτροπές μας να γίνει διάλογος, ώστε να αντιμετωπιστούν εγκαίρως τα προβλήματα που είχαν εντοπίσει οι συνάδελφοι οι οποίοι γνωρίζουν όσο κανείς άλλος το σύστημα».
«Τα προβλήματα αφέθηκαν στην τύχη τους και διογκώθηκαν»
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, πριν ακόμα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) στη Γραμμή του πρώην ΗΣΑΠ είχαν ζητήσει εγγράφως ένα διαρκή διάλογο μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και των εκπροσώπων τους «για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία. Δυστυχώς, αυτός ο διάλογος δεν ξεκίνησε ΠΟΤΕ».
Παράλληλα, όπως αναφέρεται, έχουν διαβιβαστεί εγγράφως στη Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. παρατηρήσεις των εκδοτών/-τριών και των ελεγκτών για τις δυσλειτουργίες που εντόπισαν κατά την πιλοτική εφαρμογή του συστήματος. «Μάλιστα, επισημάναμε ότι πρέπει άμεσα να εξεταστούν όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα που είχαμε εντοπίσει, διότι στις 31.7.2017 έληγε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας και στο εξής το κόστος των διορθωτικών κινήσεων θα βάρυνε τη ΣΤΑ.ΣΥ» λένε στην ανακοίνωσή τους, επισημαίνοντας ότι όχι μόνο τα σχετικά προβλήματα δεν επιλύθηκαν, αλλά «αφέθηκαν στην τύχη τους και διογκώθηκαν».