Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2022

Αφωνία του Ισραηλινού ΥΕΘΑ για την Τουρκία!


 

Ήρθε χθες στην Αθήνα (αφού είχε πάει πρώτα στην Άγκυρα),

Επειτα από το χουνέρι που επιφύλαξε πριν από μερικές εβδομάδες ο υπουργός Αμυνας του Ισραήλ Μπένζαμιν Γκαντζ,

όταν ματαίωσε την επίσκεψή του στην Αθήνα και πήγε στην Αγκυρα, την Παρασκευή ήρθε στην Ελλάδα και συναντήθηκε με τον Ελληνα ομόλογό του.

Από τον Πάρι Καρβουνόπουλο

Δεν είπε λέξη για την Τουρκία ο Ισραηλινός υπουργός Αμυνας και δεν υπήρχε και κάποιος να τον ρωτήσει, γιατί οι δημοσιογραφικές ερωτήσεις είχαν απαγορευτεί! Ισως για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να τεθούν ερωτήσεις δύσκολες και για τον Ελληνα ΥΕΘΑ και για τον Ισραηλινό ομόλογό του.

Πρώτη και καλύτερη από αυτές σχετικά με το τι γίνεται με το Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης που έχει αναλάβει να φτιάξει ισραηλινή εταιρία στην Καλαμάτα, με τιμή «τσουχτερή»! Η υπόθεση έχει χαρακτηριστεί σκάνδαλο από την αντιπολίτευση στη Βουλή και ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε δηλώσει ότι «αναλαμβάνει την ευθύνη»!

Τι έχει συμβεί; Με δυο λόγια, θα πληρώσουμε 1,8 δισ. ευρώ σε ισραηλινή εταιρία για να νοικιάζουμε ώρες εκπαιδευτικών αεροσκαφών! Το εύλογο ερώτημα είναι γιατί με 1,8 δισ. δεν αγοράζουμε δικά μας αεροσκάφη, γιατί δεν φτιάχνουμε μόνοι μας το Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης και να νοικιάζουμε εμείς ώρες εκπαίδευσης σε αεροπορίες άλλων χωρών! Το ερώτημα δεν έχει απαντηθεί!

Ιδανικές καιρικές συνθήκες

Η Καλαμάτα θεωρείται ιδανική για τη λειτουργία ενός τέτοιου κέντρου, αφού έχει υπολογιστεί ότι οι καιρικές συνθήκες επιτρέπουν εκπαιδευτικές πτήσεις περισσότερες από 300 ημέρες τον χρόνο! Τι πιο λογικό, λοιπόν, η Ελλάδα να δημιουργήσει ένα τέτοιο κέντρο και να το «πουλάει» ως προϊόν σε συμμαχικές αεροπορίες που θέλουν να εκπαιδεύσουν τους πιλότους τους.

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Το έξυπνο κόλπο του Κώστα Τασούλα για να μην τον παρακολουθεί ο πρωθυπουργός

Αντί γι’ αυτό, η κυβέρνηση επέλεξε να συνάψει συμφωνία με την ισραηλινή εταιρία ELBIT. Αρχικά το κόστος της συμφωνίας είχε προσδιοριστεί στο 1,375 δισ. ευρώ. Μόνο που, μετά την επιλογή της ELBIT, το κόστος εκτοξεύθηκε περίπου στο 1,8 δισ.! Τι είναι αυτά τα 500.000.000; Ο κ. Παναγιωτόπουλος είχε δώσει μια απάντηση περί πληθωρισμού.

Το επίσης παράδοξο είναι ότι υπήρχαν και φθηνότερες προτάσεις άλλων εταιριών, οι οποίες όμως δεν επελέγησαν. Το 2018 το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο, υπό την ηγεσία του αντιπτεράρχου Χριστοδούλου, εισηγήθηκε στην κυβέρνηση τη κατάρτιση διακρατικής συμφωνίας με τον Καναδά για τη δημιουργία ενός διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου. Οι ανελαστικές απαιτήσεις της Π.Α. αφορούσαν την παροχή 4.500 ωρών ετησίως για το jet και πλήρη υποστήριξη, συμπεριλαμβανομένων όλων των αναβαθμίσεων, τόσο για τον στόλο των T-6A που διέθετε όσο και για τα νέα jets.

«Εξοπλιστική διπλωματία»

Aγνωστο γιατί, και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ως προτεραιότητα τη δημιουργία του Αεροπορικού Κέντρου Εκπαίδευσης με δικά μας μέσα… Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνέχισε στην ίδια πορεία, αλλά το πρόβλημα είναι ότι αγνόησε τις φθηνότερες προσφορές και επέλεξε την ισραηλινή, που είναι ακριβότερη. «Εξοπλιστική διπλωματία» η δικαιολογία; Μάλλον ναι…

Μόνο που και αυτή η εξήγηση δεν μας «βγαίνει» – προς το παρόν. Οι Iσραηλινοί πήραν το συμβόλαιο και τώρα φαίνεται να εξομαλύνουν τις σχέσεις τους με την Τουρκία, έχοντας, όπως φαίνεται, στο μυαλό τους τη δημιουργία αγωγού που θα μεταφέρει το φυσικό αέριο της Μεσογείου σε τουρκικό έδαφος!

https://www.newsbreak.gr/politiki/395565/afonia-israilinos-yetha-toyrkia/