Σάββατο, 28 Απριλίου 2018

Υπ. Παιδείας: Επεκτείνει αιφνιδιαστικά την χρήση της τουρκικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της μειονότητας!

Σοβαρά ερωτήματα  προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην επέκταση προγράμματος διδασκαλίας (από έξι νηπιαγωγεία που ήταν μέχρι τώρα) της τουρκικής γλώσσας σε όλα τα μειονοτικά νηπιαγωγεία,
στα οποία, εκτός από τον νηπιαγωγό που μιλάει ελληνικά, θα υπάρχει στην τάξη και δεύτερος εκπαιδευτικός, που θα μπορεί να «υποστηρίξει»(!)  την τουρκική γλώσσα, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.
Σημειώνεται ότι δίγλωσσα νηπιαγωγεία δεν προβλέπονται από τη Συνθήκη της Λωζάννης και η όποια προσπάθεια για εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας στα σχολεία ερμηνεύεται από εκπαιδευτικούς ως «Δούρειος Ίππος» της Άγκυρας  εισάγει εκ παραθύρου την τουρκική γλώσσα και την επακόλουθη προπαγάνδα στα δημόσια σχολεία της Ελλάδας.
Αιφνιδιαστικά, λίγο πριν από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να θέσει σε λειτουργία τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Θράκη, στα οποία ορίζεται η διδασκαλία της τούρκικής γλώσσας.
Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έκαναν στάση εργασίας και το πρόγραμμα δεν ξεκίνησε. Η ΔΟΕ, το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων, ζήτησε συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για “στάση εμμονής από την πλευρά του υπουργείου στην απόπειρα υλοποίησης του προγράμματος, που επιβάλλεται δίχως τον απαραίτητο ουσιαστικό διάλογο και, το πλέον σημαντικό, δίχως τη συναίνεση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της τοπικής κοινωνίας, οδηγεί σε αδιέξοδο”.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου εκπαιδευτικοί στα νηπιαγωγεία της Θράκης, ύστερα από απόφαση του ΙΕΠ, είδαν ξαφνικά τουρκόφωνους νηπιαγωγούς στα σχολεία, οι οποίοι θα έμπαιναν στην τάξη για να κάνουν συνδιδασκαλία με τις νηπιαγωγούς, με στόχο να προχωρήσει η υλοποίηση της απόφασης γραμμένης σε «αριστερή διάλεκτο» και με τον παραπλανητικό τίτλο :
«Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία της Θράκης».
Δηλαδή δοκιμαστικές παρεμβάσεις «υποστήριξης» (τι μπορεί να σημαίνει αυτό άραγε;) των μουσουλμανοπαίδων.
Δηλαδή τα μουσουλμανόπαιδα θα «υποστηριχθούν» με την τουρκική γλώσσα.
Η κίνηση αυτή έτυχε της καθολικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών των δομών αυτών, καθώς συμμετείχαν όλοι στη στάση εργασίας.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε πέρυσι πιλοτικά σε έξι νηπιαγωγεία, ενώ ως αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας του προγράμματος αυτού θα είναι τα ελληνόπουλα που ζουν σε μεικτά χωριά και μειονοτικούς δήμους να πάνε σε δίγλωσσο νηπιαγωγείο, ενώ οι μη τουρκογενείς της μειονότητας που αποτελούνται από Πομάκους και Ρομά δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αφομοιώσουν την ελληνική γλώσσα στο νηπιαγωγείο.
Το Ι.Ε.Π. αναλαμβάνει την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης.
Το υπουργείο Παιδείας  απάντησε σχεδόν κωμικά στις αντιδράσεις λέγοντας ότι δεν πρόκειται για δίγλωσσα σχολεία αλλά για «κοινωνικοποίηση νηπίων και μάλιστα αρμονική στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου…
Δηλαδή φέρνουν την τουρκική γλώσσα στα νηπιαγωγεία έτσι ώστε τα νήπια να κοινωνικοποιηθούν αρμονικά  στο θεσμό του νηπιαγωγείου!
Προστίθεται  δε κλασικές αοριστολογίες του τύπου περί εκπονήσεως μελετών αξιολόγησης και υποβολής  προτάσεων στο υπ. Παιδείας και άλλα τέτοια φληναφήματα.
Το κωμικότερο από αυτό θα μπορούσαν να σκεφτούν;
Το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν πέρυσι τον Δεκέμβριο στην εφημερίδα «Αυγή», έγραψε άρθρο με το οποίο προέτρεπε  την κυβέρνηση να μετατρέψει τα δεκάδες δημόσια νηπιαγωγεία που λειτουργούν στην περιοχή σε δίγλωσσα.
Κάθετα αντίθετο ήταν επί Νέας Δημοκρατίας το υπουργείο Παιδείας στη λειτουργία μειονοτικών νηπιαγωγείων στην ελληνική και τουρκική γλώσσα, όπως προκύπτει από απάντηση οτι με τον τρόπο αυτό “ σε επιστολή του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας γνωστό και ως DEB.Θα υπηρετούσαν την λογική του κατακερματισμένου σχολείου κι αποτελούν παρωχημένη παιδαγωγική αντίληψη».