Τρίτη, 30 Αυγούστου 2016

Οι Τούρκοι κατηγορούν το Οικ. Πατριαρχείο για συνωμοσία με CIA, Ισραηλινούς και Γκιουλέν

To Οικουμενικό Πατριαρχείο στο πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου



εμπλέκει προκλητικό δημοσίευμα της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας Aksam,

αναφέροντας ότι παρείχε στήριξη στον Φετουλάχ Γκιουλέν, τον αυτοεξόριστο ιεροκήρυκα που η Άγκυρα θεωρεί «εγκέφαλο» της απόπειρας κατάληψης της εξουσίας.

Η είδηση που φιγουράρει στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας με τίτλο «Συμμαχία Πατριαρχείου – CIA – Γκιουλέν» επικαλείται «σοκαριστικές δηλώσεις» από τον πρώην Πρέσβη των ΗΠΑ στην Υεμένη, Άρθουρ Χιουζ, σύμφωνα με τις οποίες «ο Γκιουλέν ήθελε να κάνει το πραξικόπημα με τη στήριξη της CIA και του «ελληνικού» Πατριαρχείου».

Τι αναφέρει το δημοσίευμα

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ενώ η Ουάσιγκτον δηλώνει ότι βρίσκεται εν αναμονή περισσότερων στοιχείων για την έκδοση του ιμάμη που ζει στην Πενσυλβάνια, ο κ. Χιουζ ισχυρίζεται ότι η CIA έχει κυριαρχήσει μέσα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και ότι ο Γκιουλέν είχε καταφέρει να διαφύγει στις ΗΠΑ, χάρη στις σχέσεις που είχε δημιουργήσει με τον ιερωμένο Αλέξανδρο Καρλούτσο.
Η Aksam αναφέρει και άλλες δηλώσεις του Αμερικανού διπλωμάτη, όπως ότι «ο Γκιουλέν έχει απολύτως στενές σχέσεις με τον πρώην επικεφαλής της CIA, Τζορτζ Τένετ και τον Αρχιεπίσκοπο Βορείου Αμερικής Δημήτριο, ο οποίος είναι μέλος του ισραηλινού λόμπι».
Ο κ. Χιουζ προσθέτει επίσης, σύμφωνα πάντα με την τουρκική εφημερίδα, ότι το αίτιο της απόφασης για τη διενέργεια πραξικοπήματος ήταν η εξομάλυνση σχέσεων μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας, οι οποίες περνούσαν κρίση μετά από την κατάρριψη από την Τουρκία ενός ρωσικού μαχητικού αεροσκάφους.
Ότι πρόκειται για ένα παρανοϊκό σενάριο που εμπλέκει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την Αρχιεπισκοπή Αμερικής, τη CIA και το ισραηλινό λόμπι είναι εμφανές. Το θέμα είναι τι ρόλο παίζει, ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί, ο πρώτην πρέσβης των ΗΠΑ Άρθουρ Χιουζ και δήλωσε αυτά που δήλωσε, εάν τα δήλωσε.
Υπενθυμίζουμε ότι δεν είναι το πρώτο τουρκικό δημοσίευμα με αυτή τη θεωρία συνωμοσίας. Πριν δύο εβδομάδες η τουρκική εφημερίδα Aydınlık έγραφε περίπου τα ίδια.

 http://www.tribune.gr/