Επιμέλεια Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
Έναν περίεργο ισχυρισμό - με πιθανό στόχο προβοκάτσια στο μέλλον- προβάλουν οι Τούρκοι σε επίσημη ανακοίνωσή του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων όπως τουλάχιστον αυτή μεταδίδεται από το επίσημο κρατικό Πρακτορείο Ειδήσεων Anadolu, αλλά και δημοσιεύματα.Η ανακοίνωση περιλαμβάνει...ανύπαρκτη αναχαίτιση ελληνικών F-16 από τουρκικά F-16 μετά από αναχαίτιση τουρκικού ελικοπτέρου S-70Β από ελληνικά μαχητικά F-16 Δυτικά -Νοτιοδυτικά της Λέσβου, σε διεθνή εναέριο χώρο. όταν είναι καταγεγραμμένο και από τα ραντάρ του ΝΑΤΟ ότι τουρκικά αεροσκάφη δεν υπήρχαν στο FIR Aθήνας ούτε ,πολύ περισσότερο , πλησίασαν την περιοχή.
Πως και πότε άρχισαν οι αναχαιτίσεις CN-235 και ελικοπτέρων
Το ενδιαφέρον είναι ότι η ...προετοιμασία για πιθανή προβοκάτσια ( όπως άλλωστε έχει αποκαλυφθεί ότι μερίδα των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων προετοίμαζε με το σχέδιο Βαριοπούλα) έρχεται μερικές ημέρες μετά την νέα ελληνική τακτική να αναχαιτίζονται κανονικά και τα τουρκικά ελικόπτερα που άρχισαν να κάνουν προκλήσεις, και περίπου 2 μήνες μετά την έναρξη αναχαιτίσεων από ελληνικής πλευράς και των αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας και Ηλεκτρονικού Πολέμου CN-235. Η διεύρυνση των αναχαιτίσεων είχε ξεκινήσει τέλος Ιανουαρίου - αρχές Φεβρουαρίου όταν έκαναν ''περίεργες'' βόλτες στο Αν. Αιγαίο τα τουρκικά CN-235 (βλέπε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του ONALERT από τις 6 Φεβρουαρίου .
Προχθές λοιπόν, και λίγες ήμερες μετά την αναχαίτιση του ελικοπτέρου της τουρκικής φρεγάτας Barbaros ( με ''συμμετοχή'' στην εικόνα και πλοίου των ΗΠΑ), ένα ελικόπτερο S-70Β μπήκε χωρίς Σχέδιο Πτήσεων μεταξύ Λέσβου και Χίου και πήγαινε ...ντουγρού, δυτικά - έφθασε περίπου 60-70 μίλια μέσα, σε διεθνή ύδατα, παραβιάζοντας τους κανόνες. Από το ΓΕΕΘΑ δόθηκε εντολή- στο πλαίσιο της νέας γραμμής και καθώς η πτήση ήταν εξόχως προκλητική - να απογειωθούν τα αεροσκάφη επιφυλακής. Έτσι σηκώθηκαν 2 F-16 που αμέσως εντόπισαν με το ραντάρ τους το ελικόπτερο και το αναχαίτισαν, ''συνοδεύοντας'' αρκετά στην επιστροφή. Εκεί από ελληνικής πλευράς ολοκληρώθηκε η αποστολή.
Και τώρα τα ...ψεύδη
Όμως οι Τούρκοι εξέδωσαν ανακοίνωση - και έκαναν προφανώς και διαρροές σε ΜΜΕ. Στην ανακοίνωση, όπως αναφέρει το πρακτορείου Anadolu, το τουρκικό ελικόπτερο τύπου S-70Β που εκτελούσε αναγνωριστική πτήση στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου, παρενοχλήθηκε από δύο ελληνικά F-16, με εγκλωβισμό ραντάρ έξι φορές.Και συνεχίζει με το εξής ψέμα, σύμφωνα με τις επίσημες ελληνικές πηγές: Όταν εντοπίστηκαν τα δύο ελληνικά F-16 στο Αιγαίο ενώ πετούσαν κοντά στα τουρκικά παράλια, αναχαιτίστηκαν από δύο F-16 των τουρκικών αεροπορικών δυνάμεων....
Αυτά το επίσημο πρακτορείο: Οι εφημερίδες Turkiye (με τον τίτλο «Ελληνική παρενόχληση στο τουρκικό ελικόπτερο» και τον υπέρτιτλο «Εγκλώβισαν με ραντάρ»), όπως και η Haberturk, αναφέρονται, εν συντομία, στη ανακοίνωση του Αρχηγείου του Γενικού Επιτελείου
Σήμερα σε δημοσίευμα στην αγγλόγλωσση Today’s Zaman αναφέρεται (μπερδεύοντας κάπως το χρόνο) 2 Τουρκικά F- 16, που εκτελούσαν περιπολία στα ελληνοτουρκικά σύνορα, αναχαίτισαν 2 ελληνικά F- 16, όταν τα ελληνικά αεριωθούμενα άρχισαν να πλησιάζουν κοντά στις τουρκικές ακτές. Στο δημοσίευμα σχολιάζεται ότι πολλές φορές στο παρελθόν υπήρξαν αερομαχίες μεταξύ των τουρκικών και ελληνικών μαχητικών, όμως η Ελλάδα ποτέ δεν ενεργοποίησε το αντιπυραυλικό της σύστημα ενάντια σε οποιοδήποτε τουρκικό αεροσκάφος. Και αυτό πάντως είναι σε αντίφαση με άλλους τουρκικούς ισχυρισμούς ότι η Ελλάδα ενεργοποιεί τα Patriot και τα ΤΟR Μ-1 κατά τουρκικών αεροσκαφών...
Τα ψεύδη είναι πολλά:
-Ότι η πτήση του S-70Β ήταν απλώς αναγνωριστική σε διεθνή χώρο, ...ξεχνώντας ότι δεν είχε υποβάλλει Σχέδιο Πτήσεως.
-Ότι δήθεν τα ελληνικά μαχητικά πλησίασαν ή πετούσαν κοντά στα τουρκικά παράλια.
-Ότι αναχαιτίστηκαν από τουρκικά
-Το ''μπλέξιμο'' με τα αντιαεροπορικά συστήματα
Και χθες μεταξύ Ρόδου- Καστελορίζου
Εδώ να προσθέσουμε ότι και χθες μπήκε 2-3 μίλια στο FIR Aθηνας τουρκικό ελικόπτερο S-70B ανατολικά της Ρόδου, προς Καστελόριζο, για 11 λεπτά.
Έναν περίεργο ισχυρισμό - με πιθανό στόχο προβοκάτσια στο μέλλον- προβάλουν οι Τούρκοι σε επίσημη ανακοίνωσή του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων όπως τουλάχιστον αυτή μεταδίδεται από το επίσημο κρατικό Πρακτορείο Ειδήσεων Anadolu, αλλά και δημοσιεύματα.Η ανακοίνωση περιλαμβάνει...ανύπαρκτη αναχαίτιση ελληνικών F-16 από τουρκικά F-16 μετά από αναχαίτιση τουρκικού ελικοπτέρου S-70Β από ελληνικά μαχητικά F-16 Δυτικά -Νοτιοδυτικά της Λέσβου, σε διεθνή εναέριο χώρο. όταν είναι καταγεγραμμένο και από τα ραντάρ του ΝΑΤΟ ότι τουρκικά αεροσκάφη δεν υπήρχαν στο FIR Aθήνας ούτε ,πολύ περισσότερο , πλησίασαν την περιοχή.
Πως και πότε άρχισαν οι αναχαιτίσεις CN-235 και ελικοπτέρων
Το ενδιαφέρον είναι ότι η ...προετοιμασία για πιθανή προβοκάτσια ( όπως άλλωστε έχει αποκαλυφθεί ότι μερίδα των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων προετοίμαζε με το σχέδιο Βαριοπούλα) έρχεται μερικές ημέρες μετά την νέα ελληνική τακτική να αναχαιτίζονται κανονικά και τα τουρκικά ελικόπτερα που άρχισαν να κάνουν προκλήσεις, και περίπου 2 μήνες μετά την έναρξη αναχαιτίσεων από ελληνικής πλευράς και των αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας και Ηλεκτρονικού Πολέμου CN-235. Η διεύρυνση των αναχαιτίσεων είχε ξεκινήσει τέλος Ιανουαρίου - αρχές Φεβρουαρίου όταν έκαναν ''περίεργες'' βόλτες στο Αν. Αιγαίο τα τουρκικά CN-235 (βλέπε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του ONALERT από τις 6 Φεβρουαρίου .
Προχθές λοιπόν, και λίγες ήμερες μετά την αναχαίτιση του ελικοπτέρου της τουρκικής φρεγάτας Barbaros ( με ''συμμετοχή'' στην εικόνα και πλοίου των ΗΠΑ), ένα ελικόπτερο S-70Β μπήκε χωρίς Σχέδιο Πτήσεων μεταξύ Λέσβου και Χίου και πήγαινε ...ντουγρού, δυτικά - έφθασε περίπου 60-70 μίλια μέσα, σε διεθνή ύδατα, παραβιάζοντας τους κανόνες. Από το ΓΕΕΘΑ δόθηκε εντολή- στο πλαίσιο της νέας γραμμής και καθώς η πτήση ήταν εξόχως προκλητική - να απογειωθούν τα αεροσκάφη επιφυλακής. Έτσι σηκώθηκαν 2 F-16 που αμέσως εντόπισαν με το ραντάρ τους το ελικόπτερο και το αναχαίτισαν, ''συνοδεύοντας'' αρκετά στην επιστροφή. Εκεί από ελληνικής πλευράς ολοκληρώθηκε η αποστολή.
Και τώρα τα ...ψεύδη
Όμως οι Τούρκοι εξέδωσαν ανακοίνωση - και έκαναν προφανώς και διαρροές σε ΜΜΕ. Στην ανακοίνωση, όπως αναφέρει το πρακτορείου Anadolu, το τουρκικό ελικόπτερο τύπου S-70Β που εκτελούσε αναγνωριστική πτήση στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου, παρενοχλήθηκε από δύο ελληνικά F-16, με εγκλωβισμό ραντάρ έξι φορές.Και συνεχίζει με το εξής ψέμα, σύμφωνα με τις επίσημες ελληνικές πηγές: Όταν εντοπίστηκαν τα δύο ελληνικά F-16 στο Αιγαίο ενώ πετούσαν κοντά στα τουρκικά παράλια, αναχαιτίστηκαν από δύο F-16 των τουρκικών αεροπορικών δυνάμεων....
Αυτά το επίσημο πρακτορείο: Οι εφημερίδες Turkiye (με τον τίτλο «Ελληνική παρενόχληση στο τουρκικό ελικόπτερο» και τον υπέρτιτλο «Εγκλώβισαν με ραντάρ»), όπως και η Haberturk, αναφέρονται, εν συντομία, στη ανακοίνωση του Αρχηγείου του Γενικού Επιτελείου
Σήμερα σε δημοσίευμα στην αγγλόγλωσση Today’s Zaman αναφέρεται (μπερδεύοντας κάπως το χρόνο) 2 Τουρκικά F- 16, που εκτελούσαν περιπολία στα ελληνοτουρκικά σύνορα, αναχαίτισαν 2 ελληνικά F- 16, όταν τα ελληνικά αεριωθούμενα άρχισαν να πλησιάζουν κοντά στις τουρκικές ακτές. Στο δημοσίευμα σχολιάζεται ότι πολλές φορές στο παρελθόν υπήρξαν αερομαχίες μεταξύ των τουρκικών και ελληνικών μαχητικών, όμως η Ελλάδα ποτέ δεν ενεργοποίησε το αντιπυραυλικό της σύστημα ενάντια σε οποιοδήποτε τουρκικό αεροσκάφος. Και αυτό πάντως είναι σε αντίφαση με άλλους τουρκικούς ισχυρισμούς ότι η Ελλάδα ενεργοποιεί τα Patriot και τα ΤΟR Μ-1 κατά τουρκικών αεροσκαφών...
Τα ψεύδη είναι πολλά:
-Ότι η πτήση του S-70Β ήταν απλώς αναγνωριστική σε διεθνή χώρο, ...ξεχνώντας ότι δεν είχε υποβάλλει Σχέδιο Πτήσεως.
-Ότι δήθεν τα ελληνικά μαχητικά πλησίασαν ή πετούσαν κοντά στα τουρκικά παράλια.
-Ότι αναχαιτίστηκαν από τουρκικά
-Το ''μπλέξιμο'' με τα αντιαεροπορικά συστήματα
Και χθες μεταξύ Ρόδου- Καστελορίζου
Εδώ να προσθέσουμε ότι και χθες μπήκε 2-3 μίλια στο FIR Aθηνας τουρκικό ελικόπτερο S-70B ανατολικά της Ρόδου, προς Καστελόριζο, για 11 λεπτά.