Διαβάστε σήμερα στο «Προξενείο-Στοπ» ένα κείμενο του γενναίου Πομάκου αγωνιστή Σεμπαεδήν Καραχότζα (σε αναδημοσίευση από τον προηγούμενο «Αντιφωνητή»). Και δείτε πώς ερμηνεύει το μένος των ανθρώπων του Προξενείου Κομοτηνής ενάντια στον περίφημο πλέον «νόμο για τους ιεροδιδασκάλους»…
Αρκετούς μήνες μετά την ψήφισή του από την ελληνική Βουλή τέθηκε επιτέλους σε πλήρη εφαρμογή ο νόμος για τους ιεροδιδασκάλους σε δημόσια δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της Θράκης όπου φοιτούν και μουσουλμάνοι μαθητές και οι πρώτοι ιεροδιδάσκαλοι έχουν ήδη αναλάβει τα καθήκοντα τους.
Αξίζει να σημειώσουμε πως η επιλογή τους έγινε με παιδαγωγικά και μόνο κριτήρια, ώστε οι εν λόγω ιεροδιδάσκαλοι να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ενός εκπαιδευτικού και να μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς σε μια σχολική αίθουσα.
Αξίζει να σημειώσουμε πως η επιλογή τους έγινε με παιδαγωγικά και μόνο κριτήρια, ώστε οι εν λόγω ιεροδιδάσκαλοι να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ενός εκπαιδευτικού και να μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς σε μια σχολική αίθουσα.
Αυτό βέβαια για ορισμένους μειονοτικούς κύκλους της Θράκης δεν φαίνεται να σημαίνει και πολλά αφού εξακολουθούν να αντιδρούν στην τοποθέτηση των ιεροδιδασκάλων στα δημόσια σχολεία και μάλιστα η αντίδραση τους αυτή είναι πιο έντονη από ποτέ επειδή ίσως πίστευαν πως πρόκειται για ένα ακόμα νομοσχέδιο το οποίο ναι μεν ψηφίστηκε αλλά θα έμενε για πάντα στα συρτάρια της Βουλής όπως άλλωστε έχει γίνει και κατά το παρελθόν αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έγινε αυτό που πίστευαν αλλά αυτό που έπρεπε.
Πρόσφατα μάλιστα είδαν το φως της δημοσιότητας ακόμα και ανακοινώσεις μέσα από τις οποίες γνωστοί παράγοντες της μουσουλμανικής μειονότητας καλούν τους μουσουλμάνους μαθητές που φοιτούν σε δημόσια και όχι σε μειονοτικά σχολεία να μποϊκοτάρουν το μάθημα των θρησκευτικών που θα διδάσκουν οι πρόσφατα διορισθέντες ιεροδιδάσκαλοι και να μη συμμετέχουν σ’ αυτό. Πραγματικά δεν μπορούσα να φανταστώ ποτέ πως θα φτάναμε σε σημείο ένας μουσουλμάνος να ζητάει από τους ομόθρησκους τους να αρνηθούν τα θρησκευτικά τους, ακόμα κι αν αυτά διδάσκονται σε δημόσια και όχι σε μειονοτικά σχολεία.
Εκεί όμως που κατά την άποψη μου αξίζει να σταθεί κανείς είναι στους λόγους για τους οποίους αυτοί οι γνωστοί σε όλους μας κύκλοι της μουσουλμανικής μειονότητας δεν θέλουν θρησκευτικά και για τους μουσουλμάνους μαθητές στα δημόσια σχολεία. Μήπως γιατί πιστεύουν πως οι διορισθέντες από το ελληνικό δημόσιο ιεροδιδάσκαλοι δεν είναι ικανοί να διδάξουν τα θρησκευτικά σε ένα σχολείο; Δεν νομίζω, άλλωστε μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι έτσι κι αλλιώς έκαναν αυτή τη δουλειά σε τζαμιά των χωριών με μουσουλμάνους κατοίκους. Πώς γίνεται λοιπόν να είναι ικανοί να διδάσκουν στα τζαμιά αλλά ανίκανοι να διδάσκουν σε ένα σχολείο;
Ένα από τα «επιχειρήματα» κατά του νόμου είναι πως ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε χωρίς πρώτα να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, δηλαδή οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης. Φυσικά είναι εντελώς περιττό να αναφέρω πως όταν λένε ότι έπρεπε να ερωτηθεί η ίδια η μειονότητα εννοούν πως έπρεπε να ερωτηθεί ο Τούρκος Πρόξενος της Κομοτηνής, οι τουρκομουφτήδες της περιοχής και μερικοί ακόμα βασικοί συνεργάτες των προαναφερόμενων κυρίων, εννοούν δηλαδή πως έπρεπε να ερωτηθούν άνθρωποι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού που συνήθως αποφασίζουν για τη μειονότητα χωρίς τη μειονότητα.
Εγώ πάντως, ξέροντας τι πιστεύουν και τι θέλουν οι περισσότεροι μουσουλμάνοι της Θράκης, προκαλώ αυτούς τους κυρίους να βρουν έναν τρόπο να ρωτήσουν τους πραγματικά ενδιαφερόμενους για το θέμα, δηλαδή τους ίδιους τους μουσουλμάνους πολίτες της Θράκης και όχι τον πρόξενο, τον τουρκομουφτή και άλλους «παράγοντες». Αν είναι τόσο σίγουροι πως οι μουσουλμάνοι της Θράκης δεν θέλουν ιεροδιδάσκαλους στα δημόσια σχολεία ας βρουν έναν τρόπο να τους ρωτήσουν. Έχουν τα κότσια να το κάνουν αυτό; Εγώ είμαι βέβαιος πως δεν τα έχουν, γιατί ξέρουν εκ των προτέρων την απάντηση που θα πάρουν.
Φυσικά όσοι ασχοληθήκαμε με το μειονοτικό της Θράκης καταλαβαίνουμε τους λόγους για τους οποίους οι προσκείμενοι στο τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής παράγοντες της μειονότητας δεν θέλουν θρησκευτικά για τους μουσουλμάνους μαθητές και στα δημόσια σχολεία. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί θεαματικά οι μουσουλμάνοι που πλέον καταλαβαίνουν τι είναι το καλύτερο για τα παιδιά τους και επιλέγουν το δημόσιο ελληνόφωνο σχολείο, γυρίζοντας την πλάτη τους στο μειονοτικό. Εννοείται πως υπάρχουν ακόμα πολλοί μουσουλμάνοι οι οποίοι ναι μεν θεωρούν καλύτερο το δημόσιο σχολείο για τα παιδιά τους αλλά προτιμούν να τα στείλουν στο μειονοτικό μόνο και μόνο επειδή θέλουν να διδάσκονται και τα θρησκευτικά τους, μια δυνατότητα που μέχρι πριν την ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου για τους ιεροδιδασκάλους δεν την είχαν στο δημόσιο σχολείο.
Να λοιπόν γιατί δεν θέλουν ιεροδιδάσκαλους στα δημόσια σχολεία, γιατί ξέρουν πολύ καλά πως τώρα που ο μουσουλμάνος μαθητής έχει τη δυνατότητα να διδάσκεται τα θρησκευτικά του και στο ελληνόφωνο σχολείο θα διπλασιαστούν οι μουσουλμάνοι γονείς που θα πάρουν τα παιδιά τους από το μειονοτικό και θα τα στείλουν στο δημόσιο σχολείο. Αυτό βέβαια είναι κάτι που οι προξενικοί κύκλοι δεν το θέλουν με τίποτα, αντίθετα θέλουν τους μουσουλμάνους μαθητές να φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία για να μένουν για πάντα αμόρφωτοι και χειραγωγήσιμοι.
Αν λοιπόν οι μουσουλμάνοι της Θράκης πάνε στα δημόσια σχολεία, θα πάψουν να είναι αμόρφωτοι κι άρα κανένας δε θα μπορεί δυο μέρες πριν τις εκλογές να τους μοιράζει ψηφοδέλτια μέσα στα τζαμιά. Δεν ξέρω βέβαια τι έχουν να πουν γι’ αυτό και οι αξιότιμοι κύριοι βουλευτές της περιοχής μας. Ας αφήσουν λοιπόν οι κύριοι του Προξενείου το δήθεν ενδιαφέρον τους για τη μόρφωση των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης, το μόνο που θέλουν και επιδιώκουν είναι να κρατήσουν στα μειονοτικά σχολεία τον μειονοτικό πληθυσμό, ώστε να είναι σίγουροι πως και τα επόμενα χρόνια θα μπορούν να ελέγχουν και να καθοδηγούν τα αμόρφωτα πρόβατα τους.
Δυστυχώς όμως τα νέα γι’ αυτούς δεν είναι και πολύ ευχάριστα αφού εδώ και πολλά χρόνια οι μουσουλμάνοι της Θράκης άρχισαν να ξυπνάνε, άρχισαν να καταλαβαίνουν τι είναι καλύτερο για τους ίδιους και για τα παιδιά τους και κυρίως άρχισαν να καταλαβαίνουν πως ορισμένοι τους αντιμετωπίζουν σαν πρόβατα και όχι σαν ανθρώπους. Είτε τους αρέσει λοιπόν είτε όχι αυτή τη στιγμή εκατοντάδες μουσουλμανόπαιδα φοιτούν σε ελληνόφωνα σχολεία της Θράκης και μορφώνονται έτσι όπως πρέπει και τώρα που άρχισε η τοποθέτηση και ιεροδιδασκάλων στα δημόσια σχολεία, τα μειονοτικά θα αρχίσουν σιγά σιγά να ερημώνουν. Η αντίστροφη μέτρηση για το τέλος του εγκλήματος κατά των μουσουλμάνων της Θράκης που λέγεται μειονοτική εκπαίδευση έχει ήδη αρχίσει…