Σάββατο, 29 Αυγούστου 2015

Η Ευρώπη χορηγός της αμάθειας στην Ελλάδα! Σε δεύτερη μοίρα οι Έλληνες προέχουν αλλοδαποί, πρόσφυγες και λαθραίοι

Τα κενά στα σχολεία πλησιάζουν τις 20.000 θέσεις και οι πολιτικοί νοιάζονται μόνο για το αν θα ξανα-εκλεγούν...
Την ώρα που τα κενά είναι τόσο τραγικά στην Παιδεία μας, ίγες ημέρες πριν το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, οι Ελληνες πολιτικοί, νοιάζονται μόνο για το αν θα εκλεγούν ξανά και αν θα συνεχίσουν να έχουν τις καρέκλες τους και τα μισθουλάκια τους. Ή μάλλον καλύτερα τις μισθουλάρες τους…
Μάλιστα είναι τόσο μεγάλα τα κενά που διαφορά μεταξύ ΟΛΜΕ και υπουργείου είναι χαοτική. Μόλις… 8.000!!!
Το υπουργείο υπολογίζει τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών στις 12.000 χιλιάδες ενώ η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι τα κενά ανέρχονται σε 20.000.
Με βάση τις έως τώρα εκτιμήσεις, πάντως, οι κενές θέσεις είναι 6.000 στα σχολεία ειδικής αγωγής, τα ολοήμερα κ.λπ., ενώ οι υπόλοιπες 6.000 είναι λειτουργικά κενά, δηλαδή εντοπίζονται στο τυπικό σχολικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η κάλυψη των πρώτων 6.000 κενών θέσεων, αναφέρουν πηγές του υπουργείου, θα γίνει στο σύνολό τους από προγράμματα του ΕΣΠΑ, τα οποία ήδη έχουν υπογραφεί. Από τις υπόλοιπες 6.000, οι 3.000 θα καλυφθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό του 2015, ενώ για τις 3.000 κενές θέσεις που απομένουν έχει ζητηθεί η έγκριση σχετικού κονδυλίου από το υπουργείο Οικονομίας.
Στις προθέσεις του υπουργείου είναι αρχικά να δοθεί το βάρος στην κάλυψη των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (νηπιαγωγεία και δημοτικά), ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η κάλυψη θα αρχίσει από τις ειδικότητες, τα μαθήματα των οποίων εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις (φυσικοί, μαθηματικοί, φιλόλογοι).
20.000 κενά, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ
Πάντως, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι το υπουργείο υποτιμά τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Η ΟΛΜΕ υπολογίζει τις κενές θέσεις στις 20.000, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να παρατηρείται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου υπολογίζονται σε 15.000.
Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, οι περισσότερες ελλείψεις εντοπίζονται στη νησιωτική και ηπειρωτική χώρα, λόγω των τελευταίων μεταθέσεων. Μεγάλες είναι οι ελλείψεις στις βασικές ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, φιλόλογοι), ενώ διάσπαρτες είναι οι ελλείψεις και στις 130 ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
 
Το πρόβλημα εντείνεται λόγω των συναξιοδοτήσεων, οι οποίες, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, έχουν ξεπεράσει τις 50.000 τα τελευταία χρόνια, αλλά και λόγω των υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών (αποσπάσεις σε διοικητικές θέσεις κ.λπ.).