Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Προσυλιτισμός αιρέσεων μέσα απο τα εκπαιδευτικά ιδρύματα

Αιρέσεις ("Χριστιανική Κίνηση Αγάπης") δρουν ανεξέλεγκτα στο χώρο των πανεπιστημίων
Η προτεσταντική υπερδογματική ομάδα «Χριστιανική Κίνηση Αγάπης» κινείται στο χώρο των Πανεπιστημίων προσεγγίζοντας φοιτητές και καθηγητές και διανέμοντας DVD για το  Χριστό με μη ορθόδοξες σωτηριολογικές θέσεις.
 Η ομάδα αυτή που έχει χαρακτηρισθεί ως ασυμβίβαστη με την Ορθόδοξη Πίστη (αρ. 71 στον κατάλογο των χριστιανικών αιρέσεων) δραστηριοποιείται αυτή την περίοδο στο Πανεπιστήμιο των Πατρών. Άτομα της ομάδας δραστηριοποιούνται επίσης και στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής, Ξάνθης, Ιωαννίνων, Ρεθύμνου, Βόλου και Φλώρινας καθώς και στα Α.Τ.Ε.Ι Καβάλας, Σερρών, Λάρισας, Φλώρινας, Κοζάνης, Καστοριάς και Χανίων. Περισσότερα στοιχεία για τη «Χριστιανική Κίνηση Αγάπης» τα αντι-ορθόδοξα δόγματα και τον τρόπο δράσης της μπορεί κανείς να βρει στη μελέτη του μακαριστού π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου «Εγχειρίδιο αιρέσεων και παραχριστιανικών ομάδων», Αθήνα 2004 (βλέπε παρακάτω).
Χριστιανική Κίνηση Αγάπης (ΧΚΑ) (π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος)

1. ΙστορίαΠρόκειται για την οργάνωση Campus Crusade for Christ (Φοιτητική Σταυροφορία για τον Χριστό), που ιδρύθηκε το 1951 στην Καλιφόρνια από τον Bill Bright. Το 1957 επε­κτάθηκε και σε άλλους κύκλους. Κατά το έτος 1967 50 φοιτητές μετέφεραν την κίνηση στην Ευρώπη, όπου εξαπλώ­θηκε σημαντικά. Το 1983 οργανώθηκε εκπαιδευτικό συνέ­δριο στο Kansas City με τη συμμετοχή 18.000 φοιτητών, οι οποίοι μετέφεραν την κίνηση σε 400 πανεπιστήμια.
Στην ίδια προσπάθεια ανήκουν και οι οργανώσεις International Films and Campus for Christ, International Films Inc και Action Neues Leben (Δράση Νέα Ζωή), που έχει την έδρα της στην Ζυρίχη και μέσω της οργάνωσης «Ευαγγε­λική Υπηρεσία Ξένων» του Dortmund ασκεί προσηλυτισμό μεταξύ των Ελλήνων της Δ. Ευρώπης. Σήμερα η κίνηση δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 χώρες. Το ευρω­παϊκό της κέντρο βρίσκεται στο Giessen της Δ. Γερμανίας.
Στην Ελλάδα φέρει το όνομα «Χριστιανική Κίνηση Α­γάπης» (ΤΘ 10890, 541 10 Θεσσαλονίκη). Πρώτος υπεύθυ­νος ήταν ο Απόστολος Μπλιάτης, τώρα ποιμένας της Ελλη­νικής Ευαγγελικής Εκκλησίας.
Η ΧΚΑ συνεργάζεται με την «Ελληνική Ιεραποστολική Ένωση», με τη «Φοιτητική Σταυροφορία για τον Χριστό» (Θεσσαλονίκη), με τη «Νεολαία Χριστού», με την «Αποστολι­κή Εκκλησία του Χριστού» κ. ά.
2. Δογματική βάσηΗ ΧΚΑ ισχυρίζεται ότι δεν αποτελεί εκκλησία, αλλά ότι είναι «ο ευαγγελιστικός βραχίονας της Εκκλησίας». Τονίζει τη σημασία της «τοπικής κοινότητας» και ισχυρίζεται ότι επι­θυμεί να συντελέσει στην «οικοδομή και στην αύξησή της» (Τι μπορείτε να προσφέρετε προσωπικά και με νόημα, γερμ. έντυπο της κίνησης).
Η δογματική βάση της οργάνωσης είναι «υπερδογματική». «Ο άνθρωπος είναι αμαρτωλός και ξεκομμένος από τον Θεό». Μόνο ο Ιησούς μπορεί να αποκαταστήσει τη σχέ­ση του με το Θεό. Πρέπει όμως ο άνθρωπος να δεχθεί τον Χριστό σαν προσωπικό Σωτήρα με πίστη, στα πλαίσια της προσευχής: «Χριστέ μου... παραδέχομαι πως είμαι αμαρτω­λός. Τώρα ανοίγω την καρδιά μου σ’ Εσένα και Σε δέχομαι Σωτήρα και Κύριό μου... Σ' ευχαριστώ που μ' άκουσες, Α­μήν» (Προσωπική γνωριμία με τον Θεό, βιβλιάριο. Έχετε ακούσει για τους τέσσερες πνευματικούς νόμους;, βιβλιάριο. Ο Δρόμος, 65/1987,7).
Η κίνηση πιστεύει πως «από τη στιγμή αυτής της προ­σευχής» έγινε μέσα στον άνθρωπο «μια ολόκληρη αλλαγή». Ο Χριστός ανέλαβε τη ζωή του, συγχώρεσε τις αμαρτίες του, τον έκανε παιδί του Θεού. Μέσα του κατοικεί το Αγιο Πνεύμα και άρχισε μια καινούργια ζωή. Πρέπει τώρα να προσεύχεται, να μελετά τη Γραφή, να υπακούει στο θέλημα του Θεού και να «ομολογεί» με τη ζωή του και τα λόγια του «ότι ανήκει στο Χριστό» και να εκτελεί τα «έργα» που έχει ετοιμάσει ο Θεός γι' αυτόν. Πρέπει να κάνει «συντροφιά» με συνειδητούς χριστιανούς και να συμμετέχει στην «εκκλησια­στική ζωή και λατρεία» (Προσωπική γνωριμία με τον Θεό, βιβλιάριο. Έχετε ακούσει για τους τέσσερες πνευματικούς νόμους;, βιβλιάριο. Ο Δρόμος, εφημερίδα της ΕΙΕ, 58/1986, 12. 65/1987,6-7. Νέα Ζωή, σελ. 63-72).
Το 1985 η κίνηση πραγματοποίησε δορυφορικό συνέδριο, ταυτόχρονα σε 92 μέρη με στόχο την εκπαίδευση των οπαδών της για την ιεραποστολή. Στο ελληνικό κείμενο του συνεδρίου (Explo '85) αναφέρεται η προτροπή: «Συνδέσου με την Εκκλησία όπου κηρύττεται ο Χριστός και η σωτηρία του, προσευχήσου, ο Θεός να σε οδηγήσει σε μια εκκλησία που αληθινά τιμά το λόγο του Θεού. Πρέπει τακτικά να παρακολουθείς τις συναθροίσεις της Εκκλησίας. Να θέλεις να συμμερισθείς την ανακάλυψή σου μ' άλλους».
Οι λόγοι αυτοί αποδεικνύουν ότι η κίνηση επιθυμεί να εντάξει τους προσηλύτους σε μια από τις συνεργαζόμενες προτεσταντικές ομάδες, γιατί κατά την αντίληψή της μόνο εκεί «τιμάται ο λόγος του Θεού», και να τους μεταβάλει σε μισσιοναρίους της.
3. Μέθοδος εργασίας
Για πρώτη επαφή χρησιμοποιείται συνήθως η ταινία «Ο Ιησούς». Μια ομάδα τριών προσώπων παρουσιάζει την ταινία σε μια περιοχή, που περιλαμβάνει αριθμό χωριών ή μια πό­λη. Ακολουθούν «προσωπικές ομολογίες» και τελικά τα άτο­μα που θα δείξουν ενδιαφέρον οργανώνονται σε «βιβλικές μελέτες» στα σπίτια, για να καταλήξουν αργότερα στην συγκρότηση νέας «εκκλησίας» στην περιοχή.
Ιδιαίτερη σημασία δίδεται στην ιεραποστολή μεταξύ των φοιτητών. Γιατί μ' αυτό τον τρόπο η κίνηση συμμετέχει αποφασιστικά στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης στο μέλλον, με σκοπό ν' αποτελέσει «πρότυπο του νέου προσανατολι­σμού». Ο «ευαγγελισμός» πραγματοποιείται με «προσωπική επαφή», με «ανοικτές» εκδηλώσεις στο πανεπιστήμιο ή με «βραδυνά» σε πανεπιστημιακές αίθουσες, και στη συνέχεια, με «βιβλικούς κύκλους», με «ομάδες αγάπης» και με εκδη­λώσεις διακοπών.
Κύριος στόχος της κίνησης είναι «να εκπαιδεύσει εκα­τομμύρια χριστιανούς πώς να κερδίσουν, άλλους στον Χριστό, να οικοδομήσει την πίστη τους και να τους οδηγήσει στην αγία ζωή και σε καρποφόρα μαρτυρία» (Explo '85)... Η ιεραποστολική δραστηριότητα είναι για τον κάθε πιστό «διατα­γή», όχι εντολή- ο ευαγγελισμός είναι «τρόπος ζωής». Και αυτό συνεπάγεται την υποχρέωση να αναζητούνται συνεχώς «ευκαιρίες μαρτυρίας». Γι' αυτό συνιστάται:
«1. Να είμαστε διαθέσιμοι, 2. Να φέρουμε τη συζήτηση στον Χριστό» (Explo '85). Κάθε οπαδός πρέπει να διαθέτει την απαραίτητη εκπαίδευση για να ασκεί τη «μαθήτευση», να παρακολουθεί τους «νέους πιστούς», να ασκεί τη «μαθητεία για αύξηση» και με στόχο την «οργάνωση, κατάρτιση και τον σκοπό της μαθητείας», τη «ζωή υπηρεσίας», την «υπακοή», τον «παγκόσμιο οραματισμό» κ. ά.
Όταν οι «νέοι πιστοί» εκπαιδευθούν, συγκροτούν «νέες εκκλησίες» και καλούνται να προσφέρουν «για το έργο» δυο χρόνια από τη ζωή τους στην υπηρεσία της οργάνωσης. Η «Φοιτητική Σταυροφορία για τον Χριστό» έθεσε σαν στόχο να εκπαιδεύσει σ' όλο τον κόσμο 5 εκατομμύρια οπαδούς «για το έργο του Θεού, που να διαθέτουν τουλάχιστον 20% του χρόνου και του χρήματός των για το έργο του Θεού» (Explo '85). Για την κίνηση «μετάνοια» σημαίνει μεταξύ άλ­λων να θυσιάζω «για χάρη της βασιλείας του» «την πλησιέ­στερη σχέση μου, τη ζωή μου, την υπόληψή μου και όλα μου τα υπάρχοντα» (Explo '85).

Οι οπαδοί υπογράφουν την «Απόφαση Υποταγής και Αφιερώσεως», στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται:

«ΣΩΤΗΡΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕ ΜΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ... αφιερώ­νω τώρα για τη δική Σου δόξα το χρόνο μου... τα χαρίσματά μου... και τα χρήματά μου,... για να βοηθήσω ν' αλλάξει ο κόσμος και να συμβάλω έτσι στην εκπλήρωση της Μεγάλης Αποστολής... Στο χωριό μου... Στην πόλη μου... Στην Πατρί­δα μου... Σε άλλη χώρα... Θέλω να συμμετέχω στο πρόγραμ­μα προβολής της ταινίας «ΙΗΣΟΥΣ»... Θέλω να βοηθήσω οικονομικά τη Χριστιανική Κίνηση Αγάπης στην Πατρίδα μου... Θέλω να εργασθώ με τη Χριστιανική Κίνηση Αγάπης σε άλλη Χώρα... Εξαρτώμενος στο πρόσωπο και τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος, θα εκπληρώσω με επιμέλεια τις υπο­σχέσεις μου αυτές. Ημερομηνία... 198... Υπογραφή».

Οι οπαδοί, που είναι κυρίως νεαρά άτομα, παρακινούνται να συμπληρώσουν αυτό το κείμενο «Απόφασης Υποτα­γής και Αφιέρωσης», να το υπογράψουν και να το παραδώ­σουν στην κίνηση. Υποχρεούνται ακόμη να συμπληρώσουν για τον εαυτό τους μια «Προσωπική Υπενθύμιση» για να την πάρουν μαζί τους (Explo '85).

Ειδική εκπαίδευση προβλέπεται για το «πως να αναδεί­ξεις τη φιλία σου με μη πιστούς» σε «σχέση ευαγγελισμού». Οι οπαδοί εκπαιδεύονται πως να αρχίζουν συζήτηση με ά­γνωστα άτομα, αναζητώντας κάποιο «κοινό έδαφος», που θα χρησιμοποιηθεί σαν προγεφύρωμα για «ευαγγελιστική συζή­τηση». Έτσι στο «δορυφορικό συνέδριο» στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε «εξόρμηση προσωπικού ευαγγελισμού» με τη χρήση ενός «στατιστικού Δελτίου», με στόχο την πρώτη επαφή:

«Συγγνώμη, μπορείτε να μας βοηθήσετε; Είμαστε από ένα συνέδριο που λέγεται Explo '85 και γίνεται αυτές τις ημέρες στο ξενοδοχείο ΚΑΨΗΣ. Κάνουμε μια στατιστική για να μάθουμε τη γνώμη των Ελλήνων σχετικά με το πρόβλημα του κόσμου και το μέλλον του». Η οργάνωση έδωσε οδη­γίες για την αντιμετώπιση τυχόν αντιδράσεων και για τη χρή­ση και την προσφορά του βιβλιαρίου «Προσωπική γνωριμία με το Θεό» σε όσους δείξουν πνευματικό ενδιαφέρον. Ση­μειώνεται ακόμη πως πρέπει να κρατηθούν τα προσωπικά τους στοιχεία για «πνευματική φροντίδα», δηλαδή το όνομα, η διεύθυνση, το τηλέφωνο, με τη συμπλήρωση ειδικού Δελ­τίου (Explo '85, σελ. 44).

Στο τέλος του βιβλιαρίου «Προσωπική γνωριμία με το Θεό» υπάρχει ειδικό «απόκομμα», με το οποίο ο ενδιαφερό­μενος μπορεί να ζητήσει από την οργάνωση βοήθεια για «να προχωρήσει σε μια βαθύτερη πνευματική σχέση με τον Θεό» και ένα δεύτερο βιβλιάριο, «Η γεμάτη με Αγιο Πνεύ­μα ζωή».
Συμπερασματικά αναφέρουμε ότι η κίνηση, προκειμένου να επιδιώξει το σκοπό της, δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στη μέθοδο που ακολουθεί. Τα νεαρά άτομα που παγιδεύονται εκεί, οδηγούνται σε εξάρτηση.

alopsis.gr