Μπορεί να μην έχει ανακοινωθεί επισήμως ότι το αεροσκάφος της EgyptAir έχει συντριβεί,
ωστόσο οι περισσότεροι ειδικοί θεωρούν πως τα επικρατέστερα σενάρια είναι αυτά της επίθεσης και της τρομοκρατίας.
Μπορούμε να κάνουμε ορισμένες υποθέσεις ... ''υπάρχει μια ισχυρή πιθανότητα έκρηξης μέσα στο αεροπλάνο είτε μίας βόμβας ή ένός βομβιστή αυτοκτονίας. Η πιθανότητα ενός τεχνικού προβλήματος όταν οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, υπάρχει, αλλά δεν είναι το πιθανότερο. Θα μπορούσαμε επίσης να εξετάσουμε την περίπτωση χτυπήματος από πύραυλο, όπως συνέβη στο αεροσκάφος της Malaysia Airlines τον Ιούλιο του 2014».
ωστόσο οι περισσότεροι ειδικοί θεωρούν πως τα επικρατέστερα σενάρια είναι αυτά της επίθεσης και της τρομοκρατίας.
Ο Γάλλος εμπειρογνώμων, Ζαν-Πολ Τροαντέκ, πρώην επικεφαλής της γαλλικής Μονάδας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1 είπε ότι είναι «σχεδόν βέβαιος» πως η εξαφάνιση οφείλεται «σε επίθεση». Μάλιστα τόνισε πως τα σενάρια είναι τρία: είτε βόμβα μέσα στο αεροσκάφος, είτε βομβιστής αυτοκτονίας, είτε επίθεση με πύραυλο όπως στο αεροπλάνο της Malaysia Airlines στην Ουκρανία.
Οι δηλώσεις του Ζαν-Πολ Τροαντέκ στο Europe 1
«Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις εκτιμήσεις και τις υποθέσεις μετά την εξαφάνιση από τα ραντάρ του αεροσκάφους της EgyptAir. Προτεραιότητα έχει να αρχίσει η έρευνα και να εντοπιστούν, αν είναι δυνατόν τα συντρίμμια από το αεροσκάφος και η τελική θέση της ατράκτου.
«Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις εκτιμήσεις και τις υποθέσεις μετά την εξαφάνιση από τα ραντάρ του αεροσκάφους της EgyptAir. Προτεραιότητα έχει να αρχίσει η έρευνα και να εντοπιστούν, αν είναι δυνατόν τα συντρίμμια από το αεροσκάφος και η τελική θέση της ατράκτου.
Μπορούμε να κάνουμε ορισμένες υποθέσεις ... ''υπάρχει μια ισχυρή πιθανότητα έκρηξης μέσα στο αεροπλάνο είτε μίας βόμβας ή ένός βομβιστή αυτοκτονίας. Η πιθανότητα ενός τεχνικού προβλήματος όταν οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, υπάρχει, αλλά δεν είναι το πιθανότερο. Θα μπορούσαμε επίσης να εξετάσουμε την περίπτωση χτυπήματος από πύραυλο, όπως συνέβη στο αεροσκάφος της Malaysia Airlines τον Ιούλιο του 2014».
«Αν το πλήρωμα δεν στείλει ένα σήμα κινδύνου, σημαίνει ότι αυτό που συνέβη ήταν πολύ ξαφνικό. Ένα πρόβλημα με τη μηχανή ή ένα τεχνικό λάθος, δεν θα προκαλούσε ένα άμεσο ατύχημα. Στην περίπτωση αυτή, το πλήρωμα δεν είχε αντιδράσει, πράγμα που μας κάνει να σκεφτούμε πως την ύπαρξη βόμβας».
Ο κ. Τροαντέκ, που θεωρείται από τους αξιόπιστους ερευνητές ατυχημάτων στον χώρο της αεροπλοΐας, όπως αναφέρει η Mirror, είπε επίσης ότι το γεγονός πως δεν υπήρχε από την πλευρά του πιλότου ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης σηματοδοτεί ότι «είχαμε ένα βίαιο γεγονός».