Πολλαπλά οφέλη από την κατασκευή τους τόσο από πλευράς άμυνας της χώρας όσο και από κοινωνικής - Ισχυροποιείται η αμυντική τοποθεσία και ενισχύεται η οικονομική δραστηριότητα της περιοχής
Μετά από ενάμιση χρόνο ξεκίνησε η κατασκευή του φράχτη στον Έβρο, εν μέσω αντιτιθεμένων απόψεων, όπως συμβαίνει άλλωστε στην Ελλάδα για οποιοδήποτε έργο.
Μετά από ενάμιση χρόνο ξεκίνησε η κατασκευή του φράχτη στον Έβρο, εν μέσω αντιτιθεμένων απόψεων, όπως συμβαίνει άλλωστε στην Ελλάδα για οποιοδήποτε έργο.
Ο φράχτης, μήκους 12 χλμ. καλύπτει τα σύνορα με την Τουρκία, στο έδαφος που διαθέτει αυτή δυτικά του Έβρου.
Για όσους τυχόν δεν έχουν επισκεφθεί την περιοχή και εκπλήσσονται που γράφω για τουρκικό έδαφος δυτικά του Έβρου, να σημειωθεί ότι για απροσδιόριστους ακόμη λόγους,
κατά τον καθορισμό των συνόρων είχε δεχθεί ο Βενιζέλος να μην αποτελεί ο Έβρος σε όλο του το μήκος το σύνορο με την Τουρκία, αλλά ένα τμήμα εδάφους δυτικά του ποταμού, να αποτελεί τουρκικό έδαφος.
Και φυσικά είναι το πλέον απροστάτευτο, διότι ουσιαστικά ελάχιστα εμπόδια υπάρχουν για είσοδο ή έξοδο προς και από την Τουρκία.
Προφανώς, οι λαθροδιακινητές θα βρουν άλλους τρόπους μεταφοράς των παρανόμων μεταναστών, σίγουρα όμως θα περιορίσει τον αριθμό τους.
Παρ’ όλο δε το γεγονός ότι η Ε.Ε. μας κατηγορεί ότι η Ελλάδα, ως ξέφραγο αμπέλι, αποτελεί διαμετακομιστικό κέντρο των λαθρομεταναστών, οι οποίοι βρίσκουν τρόπους για να ταξιδέψουν στην Ευρώπη, εν τούτοις αρνείται τη χρηματοδότηση της θωράκισης του Έβρου.
Ως προς το έργο της τάφρου, υπήρξαν περιέργως και από ημεδαπούς κύκλους αντιδράσεις, όμοιες μ’ αυτές των Τούρκων. Ως γνωστόν, ο Τούρκος υπουργός για την Ε.Ε. κ. Ε. Μπαγίς αναρωτήθηκε «γιατί η Ελλάδα σπαταλά τα χρήματα της σε τέτοια έργα την στιγμή που περνά μια τεράστια οικονομική κρίση» και δήλωσε στην γερμανική εφημερίδα Der Tagesspiegel (5-8-11) ότι «στο τέλος μπορεί να πέσουν μέσα στο λάκκο αυτοί που τον σκάβουν»! Οι Τούρκοι είναι ενοχλημένοι, διότι ενώ η πολεμική τους βιομηχανία έχει ετοιμάσει γεφυροφόρα με ανάπτυγμα γέφυρας 26 μ., η τάφρος έχει πλάτος 30 μ.
Όμως, και ο τέως υπουργός κ. Μπεγλίτης είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά του αφενός επειδή θεώρησε ότι τότε Α/ΓΈΣ αντιστράτηγος Φρ. Φράγκος προέβη σε υπερβολική «διαφήμιση» του έργου (εννοώντας προφανώς και του εαυτού του) αφετέρου δε διότι θεώρησε ότι δεν γίνεται «εξορθολογισμός στις δαπάνες» του Στρατού.
Υπενθυμίζεται όμως, ότι το τεράστιο και κρίσιμο αμυντικό έργο έγινε αποκλειστικά από τον ίδιο το Στρατό (με αυτεπιστασία του Μηχανικού) και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ, αποτρέποντας έτσι την πρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού η οποία θα ήταν βέβαιη αν υπήρχε ιδιώτης κατασκευαστής.
Όπως και να έχει, παραθέτουμε τα προκύπτοντα οφέλη από το εν λόγω έργο υποδομής, το οποίο είναι έργο πολλαπλής χρήσης που αυξάνει την αμυντική μας ικανότητα και παράλληλα δημιουργεί οφέλη κοινωνικού χαρακτήρα. Πιο συγκεκριμένα, από στρατιωτική άποψη:
1) Συμβάλλει αποφασιστικά στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της παράνομης μετανάστευσης
2) Παρέχεται σημαντική εξοικονόμηση στρατιωτικών δυνάμεων για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης τουρκικής επιθετικής ενέργειας
3) Ισχυροποιείται η αμυντική τοποθεσία και εξασφαλίζεται η έγκαιρη προειδοποίηση σε στρατηγικό επίπεδο σε περίπτωση προετοιμασίας του αντιπάλου για επιθετική ενέργεια, καθόσον η διάβαση δυο διαδοχικών κωλυμάτων (Έβρου ποταμού και αντιαρματικής τάφρου) απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση δυνάμεων, μεγαλύτερο χρόνο προετοιμασίας και δύναται να αποτελέσει χώρο καταστροφής των εχθρικών δυνάμεων
4) Δεν είναι εφικτή η γεφύρωσή της με τα διατιθέμενα από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις μέσα γεφύρωσης κωλυμάτων.
Επιπλέον, από κοινωνική άποψη:
κατά τον καθορισμό των συνόρων είχε δεχθεί ο Βενιζέλος να μην αποτελεί ο Έβρος σε όλο του το μήκος το σύνορο με την Τουρκία, αλλά ένα τμήμα εδάφους δυτικά του ποταμού, να αποτελεί τουρκικό έδαφος.
Και φυσικά είναι το πλέον απροστάτευτο, διότι ουσιαστικά ελάχιστα εμπόδια υπάρχουν για είσοδο ή έξοδο προς και από την Τουρκία.
Προφανώς, οι λαθροδιακινητές θα βρουν άλλους τρόπους μεταφοράς των παρανόμων μεταναστών, σίγουρα όμως θα περιορίσει τον αριθμό τους.
Παρ’ όλο δε το γεγονός ότι η Ε.Ε. μας κατηγορεί ότι η Ελλάδα, ως ξέφραγο αμπέλι, αποτελεί διαμετακομιστικό κέντρο των λαθρομεταναστών, οι οποίοι βρίσκουν τρόπους για να ταξιδέψουν στην Ευρώπη, εν τούτοις αρνείται τη χρηματοδότηση της θωράκισης του Έβρου.
Ως προς το έργο της τάφρου, υπήρξαν περιέργως και από ημεδαπούς κύκλους αντιδράσεις, όμοιες μ’ αυτές των Τούρκων. Ως γνωστόν, ο Τούρκος υπουργός για την Ε.Ε. κ. Ε. Μπαγίς αναρωτήθηκε «γιατί η Ελλάδα σπαταλά τα χρήματα της σε τέτοια έργα την στιγμή που περνά μια τεράστια οικονομική κρίση» και δήλωσε στην γερμανική εφημερίδα Der Tagesspiegel (5-8-11) ότι «στο τέλος μπορεί να πέσουν μέσα στο λάκκο αυτοί που τον σκάβουν»! Οι Τούρκοι είναι ενοχλημένοι, διότι ενώ η πολεμική τους βιομηχανία έχει ετοιμάσει γεφυροφόρα με ανάπτυγμα γέφυρας 26 μ., η τάφρος έχει πλάτος 30 μ.
Όμως, και ο τέως υπουργός κ. Μπεγλίτης είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά του αφενός επειδή θεώρησε ότι τότε Α/ΓΈΣ αντιστράτηγος Φρ. Φράγκος προέβη σε υπερβολική «διαφήμιση» του έργου (εννοώντας προφανώς και του εαυτού του) αφετέρου δε διότι θεώρησε ότι δεν γίνεται «εξορθολογισμός στις δαπάνες» του Στρατού.
Υπενθυμίζεται όμως, ότι το τεράστιο και κρίσιμο αμυντικό έργο έγινε αποκλειστικά από τον ίδιο το Στρατό (με αυτεπιστασία του Μηχανικού) και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ, αποτρέποντας έτσι την πρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού η οποία θα ήταν βέβαιη αν υπήρχε ιδιώτης κατασκευαστής.
Όπως και να έχει, παραθέτουμε τα προκύπτοντα οφέλη από το εν λόγω έργο υποδομής, το οποίο είναι έργο πολλαπλής χρήσης που αυξάνει την αμυντική μας ικανότητα και παράλληλα δημιουργεί οφέλη κοινωνικού χαρακτήρα. Πιο συγκεκριμένα, από στρατιωτική άποψη:
1) Συμβάλλει αποφασιστικά στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της παράνομης μετανάστευσης
2) Παρέχεται σημαντική εξοικονόμηση στρατιωτικών δυνάμεων για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης τουρκικής επιθετικής ενέργειας
3) Ισχυροποιείται η αμυντική τοποθεσία και εξασφαλίζεται η έγκαιρη προειδοποίηση σε στρατηγικό επίπεδο σε περίπτωση προετοιμασίας του αντιπάλου για επιθετική ενέργεια, καθόσον η διάβαση δυο διαδοχικών κωλυμάτων (Έβρου ποταμού και αντιαρματικής τάφρου) απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση δυνάμεων, μεγαλύτερο χρόνο προετοιμασίας και δύναται να αποτελέσει χώρο καταστροφής των εχθρικών δυνάμεων
4) Δεν είναι εφικτή η γεφύρωσή της με τα διατιθέμενα από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις μέσα γεφύρωσης κωλυμάτων.
Επιπλέον, από κοινωνική άποψη:
1) Η εκτιμώμενη χωρητικότητα της υπόψη τάφρου με πλήρη πλήρωση (27.230.000 κμ) αγγίζει αυτήν ενός μέσου φράγματος, καθιστώντας την βασικό ταμιευτήρα νερού για την άρδευση της περιοχής
2) Η παράλληλη χρήση θηροφραγμάτων στην υπόψη τάφρο δίνει τη δυνατότητα της ελεγχόμενης πλήρωσής της με ύδατα των ποταμών Άρδα, ‘Έβρου, Ερυθροποτάμου και των υπαρχόντων ταμιευτήρων, καθιστώντας την μείζον αρδευτικό έργο για την περιοχή, η οποία είναι κατεξοχήν αγροτική
3) Θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής
4) Αποτελεί κύριο αντιπλημμυρικό έργο για την περιοχή του ‘Έβρου με εκτιμωμένη παροχή 250-300 κμ/sec, μέγεθος που επιτρέπει την ανακούφιση των περιοχών που πλήττονται από πλημμύρες κάθε έτος
5) Οι διαστάσεις της τάφρου (πλάτος στέψης 30 μ.) σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη τοπικά στάθμη υδάτων της, επιτρέπει την ανάπτυξη αθλητικών δραστηριοτήτων σε αυτή, όπως κωπηλασία, canoe kayak, κ.α., παρέχοντας τη δυνατότητα να αναπτυχθούν αθλήματα που σχετίζονται με το υγρό στοιχείο σε περιοχές πολύ μακριά από τη θάλασσα, χωρίς επιπλέον κόστος
6) Θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης γύρω από αυτό, υποδομών ήπιας αναψυχής, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.
elthraki.gr
elthraki.gr