Όμηρος, Σωκράτης, Ηρόδοτος, Πλάτων, Λεωνίδας, Περικλής, Φίλιππος, Μέγας Αλέξανδρος, Κολοκοτρώνης, Καραϊσκάκης, Διάκος, Κανάρης, Μπουμπουλίνα, Ανδρούτσος, Καποδίστριας, Πλαστήρας και χιλιάδες άλλοι αποβάλλονται δια παντός από όλα τα Λύκεια της χώρας. Ο λόγος; Όλοι τους αρίστευσαν και στα δυό μαθήματα...
Χιλιάδες Έλληνες μαθητές χάνουν δια παντός την ευκαιρία να τους γνωρίσουν μέσα στο σχολείο. Το υπΝουργείο Παιδείας με πολύ έντεχνο τρόπο καταργεί ουσιαστικά την Ιστορία και τα Θρησκευτικά αφού στο εξής τα δύο αυτά μαθήματα οι μαθητές του Λυκείου θα τα διδάσκονται άμα θέλουν, σύμφωνα με τη νέα δομή του Λυκείου.
Νέα μαθήματα όπως Φωτογραφία εισάγονται στην εκπαιδευτική ύλη του Λυκείου, ενώ υποχρεωτικά μαθήματα γίνονται τα Αγγλικά, η Γυμναστική και ο... Χορός. So you can think you can dance,ε;
Η Ιστορία, σύμφωνα με την πρόταση Επιτροπής 3 παγκοσμίως αγνώστων του υπΝουργείου, θα εντάσσεται σε ομάδα μαθημάτων με τον τίτλο «Αρχαιογνωσία» και η διδασκαλία της θα περιορίζεται στην «Αρχαία Ιστορία» και την «Ιστορία των ιδεών». Η «Ευρωπαϊκή Ιστορία», απ’ την άλλη, θα εντάσσεται σε διαφορετική ομάδα, αυτή των Κοινωνικών Επιστημών, ενώ η Νεότερη Ιστορία της Γ' Λυκείου καταργείται. Στην πρώτη Λυκείου η Ιστορία, πάντως, θα παραμείνει υποχρεωτικό μάθημα, με 3 ώρες διδασκαλία την εβδομάδα [chic].
Τα Θρησκευτικά γίνονται μάθημα επιλογής και για τις 3 τάξεις του Λυκείου. Δηλαδή οι μαθητές θα το διδάσκονται άμα θέλουν. Άμα όμως θέλουν θα το διδάσκονται για 2 ώρες εβδομαδιαίως στην Α' Λυκείου και 3 ώρες εβδομαδιαίως στην Β' και στη Γ' Λυκείου.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή προτείνει μεταξύ άλλων ρηξικέλευθων και επαναστατικών ιδεών για να βγαίνουν παραδειγματικά ανιστόρητοι και άθρησκοι από το Λύκειο οι Έλληνες μαθητές, την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας [η οποία Νεοελληνική όσο πάει και καμία σχέση δεν έχει με την Ελληνική Γλώσσα] και της Λογοτεχνίας κατά δύο ώρες.
Η φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας πάντως γενικότερα είναι η καθιέρωση περισσότερων μαθημάτων επιλογής και λιγότερων υποχρεωτικών στο Λύκειο. Ενώ θα δημιουργηθούν δύο επίπεδα διαδασκαλίας. Ένα βασικό και ένα υψηλό, ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή. Εδώ ίσως αντιμετωπίζονται ολίγον ρατσιστικά και ως ένοχοι οι μαθητές που δεν έχουν τις ίδιες αντιληπτικές ικανότητες...
Στο πρόγραμμα σπουδών του Νέου Λυκείου επίσης εισάγονται νέα μαθήματα, όπως Φωτογραφία, Χορός, κ.α. Ενώ γίνεται υποχρεωτικό μάθημα η Γυμναστική και τα Αγγλικά.
Η Τρόικα του υπΝουργείου που μετατρέπει το Λύκειο σε ριάλιτυ
Οι τρεις με τις πολύ εξειδικευμένες σπουδές και γνώσεις στην “εκπαιδευτική” διαδικασία είναι οι εξής.
Αλέξης Δημαράς. Ιστορικός της εκπαίδευσης, φιλόλογος. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο. Διετέλεσε πρόεδρος του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας. Ηταν ο βασικός συντάκτης του «Εθνικού Απολυτηρίου» που παρουσίασε το 1996 ο Γ. Παπανδρέου ως υπΝουργός Παιδείας.
Βασίλης Κουλαϊδής. Γενικός γραμματέας του υπΝουργείου Παιδείας. Καθηγητής Παιδαγωγικής του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Πτυχιούχος του ΕΜΠ, με διδακτορικό στο Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Διετέλεσε αντιπρόεδρος του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας (2000-2004).
Κώστας Δημόπουλος. Σύμβουλος του υπΝουργείου Παιδείας. Σπούδασε φυσικός, απέκτησε μεταπτυχιακό στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών από το Πανεπιστήμιο του Reading και διδακτορικό στις Επιστήμες της Αγωγής από το Παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών. Σήμερα είναι αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
H απάντηση του υπΝουργείου στα σχόλια του Τύπου για το Νέο Λύκειο...
Απαντώντας στα δημοσιεύματα σχετικά με την "τύχη" της Ιστορίας και των Θρησκευτικών, το υπΝουργείο Παιδείας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
"Το τελευταίο διάστημα «ρεπορτάζ» και πρωτοσέλιδα του Τύπου, που δεν απηχούν την πραγματικότητα, πουλάνε φύλλα σε βάρος της αγωνίας των μαθητών, της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων, αναφορικά με τις αλλαγές στο Λύκειο.
Η πρόταση για το Νέο Λύκειο, για την οποία εργάζονται πολλοί και εντατικά, λαμβάνοντας υπ’ όψιν επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια, θα τεθεί με τον πλέον επίσημο τρόπο σε δημόσια διαβούλευση, όπως έχει επανειλημμένως ανακοινωθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στη Βουλή".
ΣΧΟΛΙΟ:
Προφανώς το υπΝουργείο ενοχλήθηκε πολύ από την απήχηση στην ελληνική γνώμη του ρεπορτάζ. Όλη η Ελλάδα πλέον κατανοεί γιατί το υπΝουργείο Παιδείας και Δια Βίου Αμόρφωτοι υποχρεώνει τους μαθητές να μην παρακολουθούν το μάθημα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών... Είναι βέβαιο, σύμφωνα και με την ανακοίνωση του υπνουργείου, ότι εργάζονται πάρα πολλοί και ενταντικά εκεί μέσα για να χάσει κάθε επαφή με το ιστορικό παρελθόν των Ελλήνων η μαθητιώσα νεολαία της χώρας. Τα ρεπορτάζ και τα πρωτοσέλιδα του Τύπου και την πραγματικότητα απηχούν αλλά και τις διαθέσεις της ηγεσίας του υπΝουργείου. Όσο για την δημόσια διαβούλευση είναι γνωστό πως αυτή γίνεται στην χώρα μας.
Και για την Ιστορία...
11 Οκτωβρίου 2010: «Στόχος του υπουργείου είναι η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας». Υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.
14 Οκτωβρίου 2010: «Είμαστε περήφανοι για την Ιστορία μας και γι' αυτό θα παραμείνει κεντρικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών». Υφυπουργός Παιδείας, Γιάννης Πανάρετος.
Μάνος Μεϊμαράκης
ΠΗΓΗ