Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Δεν έγινε ΠΟΤΕ ουτε μια προσπάθεια να κρατηθούν σε ελληνικά χέρια.

Η απουσία θεσμικού πλαισίου για τα υδροπλάνα και οι εκκρεμότητες στις επενδύσεις, καναδικών συμφερόντων, στα ορυχεία χρυσού της Θράκης και της Χαλκιδικής κυριάρχησαν στην συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Κ. Χατζηδάκη και του πρεσβευτή του Καναδά, κ. Ρόμπερτ Πεκ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Πεκ αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καναδοί επενδυτές για την υλοποίηση των επιχειρηματικών σχεδίων στα ορυχεία χρυσού της Θράκης και της Χαλκιδικής, καθώς υπάρχουν σοβαρές νομικές εκκρεμότητες, αλλά και αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία.
Ο κ. Χατζηδάκης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επιβεβαίωσε τον κ. Πεκ ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να στηρίξει τις επενδυτικές προσπάθειες που γίνονται στην Ελλάδα.
Πρόκειται για την επένδυση της εταιρίας «Χρυσωρυχεία Θράκης», η οποία αποτελεί θυγατρική της καναδικής "Eldorado Gold". Η επένδυση, η οποία εντάχθηκε στο fast track από την διυπουργική επιτροπή στρατηγικών επενδύσεων τον Μάρτιο, υπολογίζεται σε 128 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την αίτηση υπαγωγής της εταιρίας στο fast track, θα υπάρξει και δεύτερη επένδυση, ύψους 200 εκατ. ευρώ στα επόμενα χρόνια, ενώ σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν 370 θέσεις εργασίας, 200 στο στάδιο λειτουργίας και άλλες 800 εμμέσως στην ευρύτερη περιοχή.
Σημειωτέον ότι η "Eldorado Gold" έχει εξαγοράσει και την European Goldfields, που εκμεταλλεύεται τα μεταλλεία χρυσού της Χαλκιδικής, όπου και καταγράφεται διχασμός της τοπικής κοινωνίας, αναφορικά με την λειτουργίας τους.

Παράλληλα, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, ο Καναδός πρεσβευτής εξεδήλωσε το ενδιαφέρον του, αλλά και τον προβληματισμό του για το ελλειπές νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία συγκοινωνιών με υδροπλάνα και την κατασκευή υδατοδρομίων, ζητώντας την ρύθμιση του ζητήματος.

Το ενδιαφέρον των Καναδών για το ζήτημα μόνο τυχαίο δεν είναι, καθώς ήταν ο Ελληνοκαναδός, κ. Μ. Πατέλλης που είχε ξεκινήσει επιχειρηματικά την δραστηριοποίηση στις επιβατικές συγκοινωνίες με υδροπλάνα, έχοντας εξασφαλίσει κεφάλαια από επενδυτικές εταιρίες του Καναδά.
Ωστόσο, η τύχη της Air Sea Lines δεν ήταν καλή, αφού επιχειρούσε σε θεσμικά ανασφαλές περιβάλλον, που δεν της επέτρεψαν την υγιή ανάπτυξή της και, έτσι, ανέστειλε τις δραστηριότητές της. Όπως σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, ο κ. Χατζηδάκης βλέπει θετικά το εγχείρημα.
Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης είχε συνάντηση με εκπροσώπους των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Περάματος και Ελευσίνας, οι οποίοι νωρίτερα είχαν πραγματοποιήσει συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος.
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι θα γίνει μία προσπάθεια συντονισμού με τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας, Ναυτιλίας και Άμυνας για να βρεθεί μία λύση στα προβλήματα των ναυπηγείων, ενώ συμπλήρωσε ότι εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης κονδυλίων του ΕΣΠΑ για αυτόν τον σκοπό.
tovima.gr