Τρίτη, 21 Αυγούστου 2018

Πρόκληση Ισραηλινού αξιωματούχου! Ισραήλ: «Η Ελλάδα είναι μαζί μας κατά του άξονα Ρωσίας-Ιράν- Χεζμπολάχ»!

 

Σε μια τοποθέτηση η οποία προκαλεί σοβαρά ερωτήματα προχώρησε Ισραηλινός ανώτατος κυβερνητικός αξιωματούχος σε θέματα άμυνας στην εφημερίδα Jerusalem Post με αφορμή τον κατάπλου στη Χάιφα του πετρελαιοφόρου του Στόλου ΠΓΥ «Προμηθεύς».

Πιο συγκεκριμένα και όπως αναφέρει η ισραηλινή εφημερίδα «Ελλάδα και Ισραήλ» μοιράζονται το ίδιο όραμα στην περιοχή το οποίο είναι ο περιορισμός του άξονα Ρωσίας-Ιράν-Χεζμπολάχ στη Μέση Ανατολή!
Το Ισραήλ, αναφέρει η ισραηλινή εφημερίδα, διατηρεί ευρεία συνεργασία με την Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετές στρατιωτικές ασκήσεις αεροπορικών, θαλάσσιων και επίγειων δυνάμεων, «ιδίως μετά την υποβάθμιση των δεσμών με τον αντίπαλο της Ελλάδας, την Τουρκία».
«Οι Έλληνες είναι ένας σημαντικός και φυσικός στρατηγικός εταίρος», ανέφερε ο ανώτατος αξιωματούχος  στην Jerusalem Post για να διευκρινίσει:
«Κάποιος έπρεπε να γεμίσει το κενό  όταν σταματήσαμε να κάνουμε ασκήσεις με τους Τούρκους.
Ενώ το Ισραήλ και η Ελλάδα μοιράζονται οικονομικά συμφέροντα, όπως το φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου από το Ισραήλ στην Κύπρο προς την Κρήτη στην ηπειρωτική Ελλάδα, την ίδια ώρα οι δύο χώρες ελπίζουν να περιορίσουν την επέκταση του άξονα  Ρωσίας-Ιράν-Χεζμπολάχ».
Η δήλωση αυτή του Ισραηλινού αξιωματούχου προκαλεί εύλογα ερωτήματα για ποιο λόγο η ελληνική κυβέρνηση έχει δεχθεί, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς  του Ισραηλινού, να εμπλακεί σε μια υπόθεση η οποία ουσιαστικά βρίσκεται μακριά από τα ζωτικά της συμφέροντα, ενώ ταυτόχρονα εγκυμονεί και σοβαρούς κινδύνους.
Εάν πάντα ισχύει κάτι τέτοιο, τι δεσμεύσεις έχει αναλάβει η Ελλάδα στον περιορισμό του αποκαλούμενου αυτού άξονα;
Την ίδια ώρα ο Ισραηλινός αξιωματούχος δήλωσε ότι η χώρα του αν και επιθυμεί πολύ να προχωρήσει σε συνεργασία με την Τουρκία στον στρατιωτικό τομέα, εντούτοις αυτό δε το βλέπει να γίνεται σύντομα.
Αφορμή για τις δηλώσεις αυτές, όπως αναφέρθηκε ήταν ο κατάπλους στον λιμένα της Χάιφα, προερχόμενο από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, του πλοίου του Π.Ν. ΠΓΥ «Προμηθεύς» στο πλαίσιο θερινής άσκησης της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, κάτι στο οποίο τα ισραηλινά ΜΜΕ καλύπτουν εκτενώς.
Στο σκάφος, που πραγματοποιεί εκπαιδευτικό πλου  επιβαίνουν 133 Έλληνες Δόκιμοι, από την Πολεμική Αεροπορία και τις ιατρικές ακαδημίες και δύο Ρουμάνοι Δόκιμοι, με κυβερνήτη, τον Πλοίαρχο τον Αθανάσιο Σπανό.
Το σκάφος «Προμηθεύς» υποστηρίζει  αποστολές μεγάλης εμβέλειας του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ μετά την Αίγυπτο (Αλεξάνδρεια) και το Ισραήλ (Χάιφα) θα ναυλοχήσει στη Λεμεσό, στο πλαίσιο εμπέδωσης μιας υπό σχεδιασμό τετραμερούς συμμαχίας Κύπρου, Ελλάδος, Αιγύπτου και Ισραήλ, που θα είναι το απότοκο των δύο ξεχωριστών τριμερών.
Ο  κυβερνήτης του σκάφους, Πλοίαρχος Σπανός μίλησε στην εφημερίδα Jerusalem Post, αναφέροντας πως αύριο, οι Έλληνες Δόκιμοι θα συνεκπαιδευτούν με πλοία του ισραηλινού Ναυτικού πάνω στα αντικείμενα της επικοινωνίας, επίθεσης, καθώς και ασκήσεων αμέσου αντιδράσεως.
«Κάθε χρόνο ενισχύουμε τη συνεργασία μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, ο Πλοίαρχος Σπανός σε δεξίωση στο πλοίο το βράδυ της Δευτέρας, προσθέτοντας ότι υπάρχει «μεγάλη σύνδεση» μεταξύ του Π.Ν. και του Ισραηλινού Ναυτικού.
Σύμφωνα με τον Πλοίαρχο Σπανό «θα μπορούσε να είναι μια καλή ιδέα για το μέλλον να  έχουμε ισραηλινούς ναυτικούς δοκίμους στο πλοίο κατά τη διάρκεια της άσκησης», ώστε να μπορούν να μάθουν από τους ομολόγους τους.

Μολονότι ο κύριος ρόλος του σκάφους είναι να ενεργεί ως πλοίο υποστήριξης  εφοδιασμού, είναι επίσης σε θέση να εκτελεί ρόλους πολιτικής προστασίας σε περιόδους κρίσης.
Ο «Προμηθεύς» περιοδεύει τον τελευταίο μήνα στην Μεσόγειο, καθώς πριν την Χάιφα και την Λεμεσό, είχε ναυλοχήσει σε λιμάνια της Τυνησίας και της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου. Κατά τη διάρκεια της διήμερης επίσκεψης στην Αίγυπτο, οι Έλληνες εκπαιδεύτηκαν με αιγυπτιακές και ιταλικές ναυτικές μονάδες με ασκήσεις που αποσκοπούσαν στην προστασία των θαλάσσιων σκαφών κατά τη διέλευση επικίνδυνων περιοχών καθώς και τον τρόπο ανταλλαγής απογείωσης και προσγείωσης αεριωθούμενων αεροσκαφών στις επιφάνειες των ναυτικών μονάδων.