Μια εξέλιξη που θα μπορούσε αποτελεί case study για την παρακμή του
συστήματος ασφάλειας ή χρεοκοπίας του συστήματος πρόβλεψης αποτροπής κινδύνων
κατά της ασφάλειας της χώρας, αποτελεί η κατ’αρχήν εξουσιοδότηση ενός ξένου
οργανισμού, της ΝΑΤΟϊκής, NAMSA να επιλέξει με …
μειοδοτικό διαγωνισμό από όλες
τις χώρες του ΝΑΤΟ τον ιδιωτικό φορέα πυρόσβεσης στην Ελλάδα για τα επόμενα τρία
χρόνια και η εν συνεχεία κατακύρωση τμήματος του διαγωνισμού σε … τουρκική
εταιρεία!
Δηλαδή το ΝΑΤΟ, με την έγκριση των ελληνικών αρχών και πιο
συγκεκριμένα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (Χ.Παπουτσής και Μ.Όθωνος)
ανέθεσε σε μία χώρα, την Τουρκία, που έχει δηλωμένους με τον πιο επίσημο τρόπο,
επεκτακτικούς και αναθεωρητικούς, με απλά λόγια, εχθρικούς, σκοπούς και στόχους
έναντι στην Ελλάδα την προστασία του φυσικού πλούτου της!
Αν σκεφθούμε ότι μόλις την παραμονή των Χριστουγέννων ο πρώην
πρωθυπουργός της Τουρκίας Μεσούτ Γιλμάζ ομολόγησε ότι πράκτορες της ΜΙΤ έκαιγαν
τα ελληνικά δάση, κατά την διάρκεια της πρωθυπουργίας του, η παραπάνω
εξέλιξη θα μπορούσε να είναι και ανέκδοτο, αλλά δεν είναι.
Όντως μέσω του διαγωνισμού της NΑMSA (ενός ΝΑΤΟϊκού οργανισμού που
έχει Τούρκο υποδιοικητή - εκτός των πολλών «φάλτσων» που ακούγονται ότι
συμβαίνουν στους διαγωνισμούς που προκηρύσσει, αφού τα «μαγαζάκια» της διαφθοράς
δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο), επιλέχθηκε μια τουρκική εταιρεία στην
κατηγορία των μεγάλων ελικοπτέρων πυρόσβεσης, η οποία θα αναλάβει τα σβήνει (ή
να ανάβει;) φωτιές στην Ελλάδα…
Ο διαγωνισμός αφορούσε τρεις κατηγορίες ελικοπτέρων: Τα κλειστού τύπου, τα
μεγάλης μεταφορικής ικανότητας και τα μέσης μεταφορικής ικανότητας. Τα πρώτα τα
κέρδισε μια ελληνική εταιρεία που χρησιμοποιεί τα γνωστά πορτοκαλί ελικόπτερα
«Έρικσον» της Σικόρσκι, τα μέσης μεταφορικής ικανότητας, μια άλλη ελληνικής
ιδιοκτησίας εταιρεία που χρησιμοποιεί ρωσικά ελικόπτερα (αμφότερες οι εταιρείες
και τα μέσα εργάζονται εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα με καλά αποτελέσματα)
και η κατηγορία των ελικοπτέρων μεγάλης μεταφορικής ικανότητας το ΝΑΤΟ
την έδωσε, που; Σε μια τουρκική εταιρεία που χρησιμοποιεί ελικόπτερα Mil
Mi-26 από την Λευκορωσία!
Δεν θα υπεισέλθουμε στην διαγωνιστική διαδικασία. Βέβαια να
σημειώσουμε ότι τα ελικόπτερα της τουρκικής εταιρείας εμφανίστηκαν με πραγματικά
ανεξήγητα και αντιεμπορικά χαμηλό κόστος (χαμηλότερο από το κόστος της ελληνικής
ιδιοκτησίας εταιρείας που είχε … ιδιόκτητα ελικόπτερα), ως το μόνο που τους
απασχολούσε είναι να έπαιρναν την δουλειά όχι για να βγάλουν κέρδος, αλλά για
άλλους λόγους.
Αξίζει να δούμε οι Τούρκοι ιθύνοντες της εταιρείας (και όταν λέμε για
τουρκικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, είναι αυτονόητο ότι
βρίθουν πρακτόρων της ΜΙΤ) σε ποιες διαδικασίες θα έχουν πρόσβαση:
Κατ’αρχήν θα έχουν εκπρόσωπο στην κατάρτιση του εθνικού αντιπυρικού
σχεδιασμού. Θα έχουν μόνιμο σύνδεσμο στο εθνικό κέντρο συντονισμού καταστροφών,
έρευνας και διάσωσης.
Θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα πολεμικά αεροδρόμια, αφού θα
προσγειώνονται εκεί για να εφοδιάζονται σε καύσιμα, θα εδρεύουν στην 112 Π.Μ.
στην Ελευσίνα, έχοντας πλήρη και ολοκληρωτική κάλυψη των δραστηριοτήτων της πιο
κρίσιμης ΠΜ της ΠΑ σε καιρό ειρήνης αφού οι αερομεταφορές είναι η πιο κρίσιμη
δραστηριότητα αφού μπορεί να ελεγχθούν ακόμα και οι διαθεσιμότητες Μοιρών της ΠΑ
βάσει των φορτίων ανταλλακτικών, κινητήρων κλπ.
Θα έχουν συνδέσμους στα ελικόπτερα που θα επιχειρούν σε ολόκληρη την
Ελλάδα και βέβαια πλήρη και κοντινή αεροφωτογραφική κάλυψη σε όλες τις
ευαίσθητες περιοχές, τις στρατηγικές υποδομές, φυσικά τα στρατόπεδα των
ακριτικών περιοχών κλπ, ενώ είναι εντελώς αδύνατον να ελέγξουμε το αν το νερό
που θα ρίξουν σε περίπτωση π.χ. που κινδυνεύει μα αποθήκη πυρομαχικών θα πέσει
στον περιβάλλοντα χώρο ή στον … γάμο του καραγκιόζη.
Επαναλαμβάνουμε: Υπό άλλες συνθήκες θα ήταν έναν κακό ανέκδοτο, τώρα
γίνεται πραγματικότητα δια χειρός Χ.Παπουτσή και Μ.Όθωνος, οι οποίοι υπέγραψαν
τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις.
Βέβαια, επειδή μπορεί κάποιοι από την κυβέρνηση Παπαδήμου να είχαν
ελαστική εθνική συνείδηση ή μειωμένα εθνικά ανακλαστικά (δεν μπορούμε
να πιστέψουμε τίποτα περισσότερο) αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει και για τους νυν
έστω και της υπηρεσιακής κυβέρνησης:
Ήδη η Πολεμική Αεροπορία έχει εκφράσει τις αντιρρήσεις της για την
δραστηριότητα της τουρκικής εταιρείας στην «καρδιά» του ΑΣΥ (Αεροπορικού
Συστήματος) με στελέχη της ηγεσίας να έχουν ζητήσει όλες τις λεπτομέρειες για
την υπόθεση και έχει ενημερωθεί ο νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας Φραγκούλης
Φράγκος, ο οποίος γνωρίζει από «πρώτο χέρι» τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται οι
τουρκικές μυστικές υπηρεσίες.
Σε επικοινωνία του με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη τόνισε ότι
υπάρχουν σοβαρά θέματα ασφάλειας και ζήτησε να αποκλειστεί οποιαδήποτε
δυνατότητα να πετάξουν ελικόπτερα τουρκικών συμφερόντων πάνω από την
Ελλάδα.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, συμφώνησε, ζήτησε
από τον ΥΕΘΑ να του στείλει και σχετική επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι
επιφυλάξεις του.
Η επιστολή θα σταλεί εντός της ημέρας.
Και κάτι πολύ ενδιαφέρον: Όλη η διαδικασία στη ΝΑΜSA παρακολουθήθηκε
πολύ στενά από Τούρκους «κρατικούς υπαλλήλους» που έφτασαν να δώσουν το παρών
μέχρι και στην “beater conference” κάτι που προκάλεσε μεγάλη εντύπωση ακόμα και
στους αντιπάλους των ελληνικών εταιρειών.
Είμαστε περίεργοι να δούμε την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης για να
μετρήσουμε το επίπεδο αυτοκτονικής τάσης της χώρα σε συλλογικό επίπεδο,
πλέον